מצב עדכני של שוק התעסוקה: מאי 2022

מדד התעסוקה של דרושים IL מראה כי הביקוש לעובדים, בהשוואה לשנת 2019 טרום הקורונה, אוטוטו מגיע לאחוז ה- 150 והצורך לאיוש משרות בשיאו. היצע העובדים עומד על 86% בלבד אבל הסיבה נובעת בעיקר מגידול כמות המשרות ביחס למספר מחפשי העבודה  הפעילים

 

מדד התעסוקה

 

אחוז הגידול בסך המשרות המוצעות למחפשי העבודה, ביחס לאותה התקופה בשנת 2021 עומד על 29%

 

אז מה מחפשים המעסיקים?

המקצוע הכי מבוקש מצד המעסיקים באזור המרכז הוא איש/ת מכירות ומספר המשרות בו עלה בכ- 6% ביחס לאותה התקופה אשתקד. אחריו פקיד/ה עם גידול של 55% במספר המשרות ומנהל/ת חשבונות עם גידול של כ- 48% בכמות המשרות. באזור ירושלים הביקוש הכי 'חם' הוא למאבטחים וכמות המשרות המוצעות בתפקיד זה היא 60% יותר מאותה התקופה בשנה שעברה. אחריו המקצועות המובילים הינם איש/ת מכירות עם גידול של 17% ומוכר/ת עם גידול של כ- 4%.

 

באזור הצפון הגידול הכי משמעותי בהיצע המשרות הוא בתחום ההדרכה וההוראה (47%) ולתפקיד מנהל/ת חשבונות (38%), עם זאת התפקיד הכי נדרש הוא איש/מכירות.  באזור הדרום הביקוש לחיילים משוחררים נמצא בשיאו, אך הגידול המשמעותי בכמות המשרות הוא בתחום הביטוח (90%) ובתחום ההדרכה וההוראה (כ- 70%). באזור השרון המקצועות המובילים דומים למרכז, אך מבחינת היצע משרות בתחומים השונים מובילים הרפואה, התעשייה ומשאבי האנוש.

 

ומה רוצים מחפשי העבודה?

תחום הרפואה והבריאות מאוד מבוקש מצד מחפשי העבודה וכמות שליחת קו"ח נמצאת בגידול של 36% ביחס לאותה תקופה אשתקד, בדומה לכך גם תחום הביטוח שנמצא בגידול של 35%. תחום משאבי האנוש נמצא בעליה של 25%  בשליחת קו"ח, תחום האדמיניסטרציה בגידול של 18%, בעלי המקצוע בעליה של 12% ותחום הכספים בגידול של 10%.

 

התחום שלא זכה לגידול משמעותי בשליחת קו"ח מצד מחפשי העבודה הוא תחום הלוגיסטיקה שנמצא בעליה קלה של 4% בלבד. תחום המכירות המבוקש מאוד מצד המעסיקים נמצא בירידה של 2% מצד מחפשי העבודה ותחום השמירה והאבטחה הוא התחום עם הירידה הכי משמעותית מבחינת ביקוש מצד מחפשי העבודה והוא נמצא ב- 20%- .

 

" שוק התעסוקה חזר לפעול במלוא המרץ ולצד הביקוש הגואה בעובדים, מחפשי העבודה בודקים היטב את האפשרויות הרבות העומדות בפניהם. זוהי הזדמנות נהדרת עבור מחפשי העבודה למצוא את משרת החלומות שלהם ושל משדרגי העבודה להתפתח ולשדרג את תפקידם המקצועי." מסכם אריאל קסל,  מנכ"ל דרושים IL