5 טיפים לבחירת מקום העבודה הבא שלכם

בחירת מקום העבודה היא אחת ההחלטות היותר חשובות בחיים. לא מדובר כאן רק על האספקט הכלכלי שהוא חשוב אלא גם על הרצונות, השאיפות שלנו והדחייה או התשוקה שלנו לתחום

 

איך לבחור מקום עבודה

 

אז איך בוחרים בחברה הנכונה גם אם מתלבטים בין שני מקומות עבודה הנה לכם 5 טיפים לבחירת החברה הבאה בה תעבדו:  

 

טיפ 1: גודל החברה– ישנם כאלו המעדיפים לעבוד רק בחברות גדולות ויציבות תעסוקתית ויש כאלו שמעדיפים דווקא חברות קטנות ומשפחתיות יותר, שהחשש לגבי יציבותן אמנם קטן אך עדיין קיים. לכל אחד מהשניים יש כמובן מאפיינים שונים. חברה גדולה נחשבת אמנם ליציבה יותר אך היא לרוב בעלת היררכיה מאוד קשוחה, ריבוי עובדים ואף וועד חזק. לעומת זאת חברה קטנה תהיה בעלת אווירה משפחתית ואינטימית יותר, אך עם חוסר וודאות לגבי איתנותה הפיננסית, אופציות הקידום וכוחם של העובדים למול ההנהלה.

 

טיפ 2: עניין ואתגר– בדקו היטב האם התפקיד המוצע לכם מעניין אתכם ויעניק לכם סיפוק מקצועי. מומלץ גם לבדוק את הכישורים הנדרשים והאם הם תואמים את השכלתכם ויכולותיכם. בסופו של יום,  מקום העבודה יהפוך לביתכם השני ואם למשל הוצעה לכם משרה ניהולית תובענית בעוד שאתם מעדיפים משרה קלילה וגמישה יותר אולי זה לא יתאים. הוא הדין לגבי משרה עם שכר גבוה אך דרישות מינימליסטיות שקרוב לוודאי שתשעמם אתכם במהרה, דבר המכונה בקרב העובדים – כלוב של זהב.

 

טיפ 3: מיקום –  הלוקיישן נחשב לאחד מהפרמטרים החשובים ביותר בבחירת מקום עבודה ולא מעט אנשים עוברים דירה רק בשביל להתקרב למקום העבודה המועדף עליהם. לכן, במידה ואתם מושקעים כבר במקום גיאוגרפי מסוים עם ילדים שלומדים במסגרות חינוכיות וחיי חברה, ראוי לבחון בזכוכית מגדלת משרה הממוקמת במרחק רב מכם. כמו כן, אם מדובר על מיקום עמוס במיוחד כך שההגעה הכדאית אליו היא בתחבורה הציבורית, וכדאי לבדוק האת התחנות קרובות אליכם, מה יהיה המרחק הרגלי שתצטרכו לעבור, וכמה זמן כל זה ייקח לכם.

 

טיפ 4: שכר והטבות– סוגיית השכר היא לרוב הסוגיה החשובה ביותר עבור רוב העובדים אך יש להפנים שישנם מרכיבים סוציאליים ששווים לא פחות משכר הנטו. על אלו ניתן למנות בונוסים שנתיים, עמלות עמידה ביעדים, קרנות השתלמות אטרקטיביות, הוצאות דלק וביגוד, רכב צמוד, סבסוד גנים לילדים, וכיו"ב. כדאי לבחון את כלל מרכיבי המשכורת ולא לבחון אותה אך ורק בפריזמה של השורה התחתונה שתופיע לכם בתלוש.

 

טיפ 5: שעות עבודה- בדקו האם מדובר בעבודה במשרה מלאה או עבודה במשמרות ומהן הציפיות מכם בנוגע לשעות נוספות. פן חשוב לשעות העבודה הוא כמובן השעה בה מצופה מכם להגיע למשרד בכל בוקר. ישנן חברות שמתחילות את יומן מאוחר יחסית בשעה 9 בבוקר מה שאומר שבקלות תוכלו לגלוש לימי עבודה שמסתיימים רק בערב. לחילופין, ישנן חברות, רובן ממשלתיות בהן השתרש הנוהג להגיע מוקדם יחסית לעבודה, בסביבות 7 בבוקר, וזה כמובן לא מתאים לכל אחד.

 

לסיכום, מעבר למקום עבודה חדש משמעותו שינוי באורחות החיים שלכם והזמנים אותם אתם מקדישים לעצמכם ולמשפחה. במקרים מסוימים תקבלו הצעות עם שכר נמוך ממה שרציתם, בעוד שבשאר האספקטים תהיו מרוצים מאוד. לכן  מומלץ לא לפסול עבודות מראש רק על בסיס שורת השכר, ולהכניס את שאר השיקולים למשוואה.