10 שאלות בוערות על כתיבת קורות חיים

קורות חיים הם הצעד הראשון לכניסת מועמד לחברה והם קובעים האם הוא יזומן לראיון עבודה, לכן אין ספק באשר לחשיבותם. ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות ביותר שעולות אצל מחפשי עבודה באשר לכתיבת קורות חיים

 

קורות חיים

 

אין ספור קורות חיים נשלחים מדי יום. נתונים שעולים בסקרים מראים כי על כל משרה שנפתחת בארגון נשלחים בממוצע כ- 250 קורות חיים, מתוכם ירואיינו כ- 4-6 מועמדים בלבד ומהם ייבחר אדם אחד לתפקיד. קורות החיים התפתחו לא מעט בשנים האחרונות. מעסיקים כיום מעלים ציפיות לגבי קורות החיים ומתייחסים להם כמרכיב בלתי נפרד מאופי המועמד והתייחסותו למשרה. קורות החיים מהווים מראה של המועמד המשקפת את קווי האישיות שלו ולכן הדרך בה קורות החיים נכתבים, ערוכים, מעוצבים ומוגשים, משתלבת בהחלטה אם לזמן אותו לראיון ולבחון את התאמתו לתפקיד. מחפשי עבודה המבינים את החשיבות העצומה של קורות החיים מעלים שאלות רבות באשר לכתיבתם.

 

ריכזנו עבורכם 10 שאלות בוערות על כתיבת קורות חיים ואת התשובות להן:

 

מהו האורך האידאלי של מסמך קורות החיים?

אנשים רבים מעדיפים לצמצם את מסמך קורות החיים לעמוד אחד אולם לעתים עמוד אחד לא מספיק כדי לכלול את כל הרקע והניסיון המקצועי שלכם. אין כל סיבה לצמצם את מסמך קורות החיים לעמוד אחד על חשבון פרמטרים חשובים. מעסיקים רבים מקבלים מסמך קורות החיים שנפרש על שני עמודים ואם התוכן מצדיק זאת אל תחששו להרחיב. מצד שני, חשוב לשמור על אותנטיות ולא למרוח ולהתפזר רק כדי להעשיר את קורות החיים באופן מאולץ.

 

מה צריכים לכלול קורות החיים שלי?

קורות החיים צריכים לכלול פרטי מידע חיוניים, החל משם ושם משפחה של המועמד, מספר טלפון, אימייל, פרופיל לינקדאין, וכד. עליהם לכלול את הרקע ההשכלתי והניסיון המקצועי של המועמד בפירוט, רצוי על פי סדר כרונולוגי מהסוף להתחלה – התפקיד האחרון בו עבדת יהיה הראשון. חשוב לפרט את הידע בשפות על פי רמת הידע (החל משפת אם ועד לרמה נמוכה בלבד), וכן שמות ופרטי קשר של ממליצים במידה וישנם. על מנת להימנע מהטיות, אין חובה לכלול פרטים לגבי גילך, ארץ מוצאך, מקום מגוריך, מצבך המשפחתי ושירותך הצבאי.

 

באיזה פורמט הכי כדאי להשתמש?

ישנם פורמטים רבים של קורות חיים אשר זמינים למועמדים כיום, החל מתוכנת וורד, דרך אדובי (קובץ pdf)  ועד לתוכנות כגון CV Builder. כיוון שהיום ישנן תוכנות בינה מלאכותית ורובוטים שסורקים את קורות החיים שלכם, מומלץ מאוד להשתמש בפורמט וורד שניתן לסריקה בקלות.

 

מהן מילות מפתח קורות חיים ובאילו עליי להשתמש?

בשנים האחרונות, מגייסים רבים החלו להשתמש כאמור בתוכנות אוטומטיות לסריקת קורות חיים לצורך סינון ראשוני של מועמדים. התוכנה סורקת את הקובץ ומאתרת מילות מפתח דרושות שהמגייס הגדיר מראש, כגון: ידע בשפת תכנות מסוימת, שליטה בשפה, ועוד. כדי לעבור את הסינון הראשוני אצל חברות שמשתמשות בתוכנת סריקה, חשוב להוסיף בקורות החיים את המילים החשובות בדרישות התפקיד שמופיעות בתיאור המשרה.

 

מאילו טעויות להימנע בעת כתיבת קורות החיים?

אינכם מכינים קובץ קורות חיים כל יום ולכן חשוב להקצות לכך את הזמן הדרוש ולהקפיד שהכתיבה תהיה רהוטה ומדויקת. טעויות קריטיות שעלולות לפגוע בסיכויים שלכם לקבל את התפקיד כוללות: שגיאות דקדוק וכתיב, טעויות בשנים בהן עבדתם במקום מסוים, מילים משובשות, וכל דבר שעלול להעביר למגייס את התחושה שלא השקעתם מספיק בניסוח קורות החיים.

 

האם לצרף תמונה?

תמונות כיום משולבות באופן כמעט בלתי נפרד בכל מרכיב תקשורת דיגיטלי, החל מתמונת פרופיל בוואטסאפ שלנו, דרך הפרופילים שלנו ברשתות החברתיות ועד לכרטיסי חבר במועדונים שונים אליהם אנו משתייכים. בקורות החיים אין חובה לשים תמונה. חשוב שהמגייסים יתמקדו בידע ובניסיון התעסוקתי שלכם מאשר במראה החיצוני. בכל מקרה הם יחשפו לתמונה שלכם בהמשך בוואטסאפ או בלינקדאין.

 

האם לציין התנדבויות? 

אם אתם מתנדבים, תוכלו בהחלט להוסיף לקורות החיים את הרקע ההתנדבותי שלכם ולפרט את הכישורים האמורים.

 

איך להבליט את קורות החיים שלי?

מועמדים רבים רוצים להבליט את קורות החיים שלהם באופן כזה שיוביל את המגייס לתת להם עדיפות על פני קורות חיים אחרים, אולם חשוב שלא להגזים וליצור אצלו התנגדות. אפשר להבליט בהדגשה וקו תחתי או במסגרת את הכותרת הראשית שלרוב כוללת את השם ושם המשפחה שלכם, ואת כותרת המשנה, שמפרטת את הכישורים הייחודיים שלכם.

 

האם יש דוגמאות לקורות חיים ברשת?

בהחלט. כיום אין ספור אתרים בארץ ובחו"ל מציעים דוגמאות לקורות חיים מוכנים על פי מקצוע וכן פורמטים מוכנים למילוי קורות חיים, ורבים מהם חינמיים לחלוטין. תוכלו לחפש בגוגל בעברית ובאנגלית וליהנות מכמות בלתי מבוטלת של דוגמאות להמחשה.

 

האם כדאי לפרסם את קורות החיים שלי ברשתות החברתיות?

ניתן להעלות את קובץ קורות החיים לרשתות החברתיות כגון לינקדאין ופייסבוק, אולם פעמים רבות עדיף שלא לחשוף אותם לציבור הרחב ולשלוח אותם רק למגייסים בחברות המציעות משרות שרלוונטיות לכם. חשיפה גבוהה לקורות החיים שלכם עלולה ליצור רושם של פיזור רחב ופניה לכל דורש, דבר שעלול להוריד מהערך המוסף שלכם ולפגוע בסופו של דבר בסיכויים שלכם להתקבל.