כתיבת קורות חיים: איך נבטיח שהקו"ח שלנו איכותיים?

מילים וביטויים שהיו שגורים וחזקים מאוד בקורות החיים לאורך העשור האחרון, אינם רלוונטיים עוד לשנת 2022. מלבד העובדה שהם משדרים למגייס שאינכם מעודכנים, הם גם אינם נסרקים ברובם באמצעות תוכנות לסריקת קורות חיים ולכן עלולים להוביל לכך שקורות החיים שלכם לא יזכו להתייחסות. אילו ביטויים נמצאים בשימוש יתר ומומלץ למחוק מקורות החיים שלכם?

 

ביטויים שחוקים בקורות החיים

 

כתיבה חכמה של קורות חיים מאופיינת בין היתר, בהיותה ברורה, תמציתית ואיכותית. על מנת להבטיח שקורות החיים שלכם יהיו איכותיים ואפקטיביים חשוב לדעת גם מה לא לכתוב, ומאילו ביטויים להימנע בכתיבת קורות החיים שלכם. כך למשל ביטוי כמו 'מחוץ לקופסה' נכנס בעצמו כבר לתוך הקופסה וכיום הוא אינו מחדש דבר.

 

לחשוב מחוץ לקופסה

בשנת  2022 אין שום אפקט בעל ערך למונח "לחשוב מחוץ לקופסה". כיום הביטוי כל כך מיושן ושחוק, עד כי עצם כתיבתו מייצגת בדיוק ההפך ממה שהביטוי מייחל לבטא. לכן, אין ספק שהוא אחד הביטויים הראשונים שכדאי להסיר מקורות החיים שלכם. אם אתם מצוידים ב'חשיבה יצירתית ובעלת ערך מוסף' - כתבו זאת כך, בפשטות ובישירות. האפקט של המילים הללו הרבה יותר חיובי ואותנטי.

 

מיומנויות ניהול

מעבר לכך שהביטוי "מיומנויות ניהול" אינו עדכני, הוא גם לא באמת אומר שום דבר למגייסים שעוברים על קורות החיים שלכם. התפיסה לגבי מיומנויות אשר דרושות לניהול הן שונות וסובייקטיביות ומשתנות מאדם לאדם. בנוסף, יש תחומי ניהול שונים ולא תמיד נדרשות אותן המיומנויות לתחומים שונים. כך לדוגמה, אתה עשוי לחשוב שמיומנות כגון: 'יכולת ניהול משא ומתן' היא מיומנות ניהול אפקטיבית ומבוקשת, בעוד שבתפקיד המוצע אין צורך בניהול משא ומתן כלל.

 

האם מיומנויות הניהול שלך כוללות כישורי ניהול זמן, הדרושים במיוחד בתפקיד כמו ניהול פרויקטים? או האם הן כוללות כישורי מנהיגות הדרושים בהובלה וניהול של צוותים? אין כל דרך לדעת זאת מביטוי סגור כמו: "מיומנויות ניהול". תוכלו בהחלט לוותר על הביטוי הזה ובמקום זה לתאר את המיומנויות שלכם וכיצד הן יכולות להתאים לדרישות התפקיד.

 

סופרלטיביים

תיאורים עצמיים מפרגנים או בשמם המקצועי: 'סופרלטיבים' הם הביטויים הגרועים ביותר בכל סוג של תוכן, כל שכן במסמך קורות חיים. גם אם אתה באמת ובתמים "כריזמטי", "מנהיג מלידה" ו"בעל חשיבה רבודה ויוצאת דופן", וגם אם את "בעלת אינטואיציה מצוינת" ו"ראייה מערכתית" אין צורך שתציינו את הסופרלטיבים הללו בקורות החיים שלכם. הם מייצרים דבר אחד בלבד עבור המגייס והוא אנטגוניזם. המגייסים קוראים אין ספור מסמכי קורות חיים במהלך עבודתם. הם מכירים כל סופרלטיב מיום שהומצא, מה שחשוב למגייס שקורא את קורות החיים שלכם הוא לדעת כיצד היתרונות שלכם באים לידי ביטוי בפועל, ואת זה בהחלט תוכלו לציין.

 

נכונות לעבודה מאומצת

ביטוי שחוק נוסף הוא "נכונות לעבודה מאומצת", ולמרות שאין בו כדי לייצר אנטגוניזם אצל המגייס, הוא בכל זאת שחוק והוא גם עלול לבטא בטעות חולשה במקום יתרונות. הסיבה לכך היא, ש"נכונות לעבודה מאומצת" עלולה להתפרש באופן דומה כמו "מוכן לעבוד שעות נוספות ללא תשלום". חשוב להקפיד ולשדר ביקוש גבוה ושיש לכם תמיד אופציות נוספות (לא באופן מילולי, כמובן).