השיגו את אורח החיים שאתם רוצים!

מסעדת שף בחברה, חדר כושר פרטי ומסיבות ענק על הגג הם לא המרכיבים שיעניקו לכם ערך מוסף עמוק ואמיתי לחיים. המיקוח בתהליך הגיוס צריך להתמקד במסלול הקריירה ובאורח החיים שאתם בוחרים לעצמכם

 

אורח חיים

 

אחת התהפוכות שמבטאת באופן הטוב ביותר את הייחודיות של העידן הנוכחי, באה לידי ביטוי בהעברת מרכז הכוח מהמעסיק אל העובד. אין הכוונה לכוח שליטה או להצבת דרישות לא רציונאליות, אלא לתפיסת עולם כוללת שתומכת בחוויית העובד, בהגשמתו העצמית, וגישה שמעודדת עובדים להגשמה ומימוש פוטנציאל הקריירה שלהם.

 

כדי להשיג קריירה נהדרת יש להתחיל בלחדד את הכישורים הדרושים, ולנסות להשיג תפקידים נחשקים שיובילו אתכם צעד אחר צעד במסלול הקריירה שלכם. מעסיקים מעריכים עובדים שנתיב הקריירה שלהם ברור ומובן להם, שהם יודעים לאן הם רוצים להגיע לאורך המסלול ושהם מוכנים להתאמץ ולהשקיע כדי להשיג זאת.

 

איזה אורח חיים אתם רוצים?

האם עצרתם לרגע ושאלתם את עצמכם, איזה סוג של אורח חיים אתם באמת רוצים? הרבה אנשים יודעים בוודאות איזה סוג של קריירה ואורח חיים הם רוצים לעצמם, אבל לא כולם. אנשים מסוימים צריכים לבצע חשיבה עמוקה ואפילו להתייעץ עם יועצי קריירה כדי לגבש לעצמם תובנה ברורה על הקריירה הנחשקת עבורם.

 

כשאינכם מגובשים על מסלול הקריירה ואורח החיים שאתם מתכננים לעצמכם, אתם פשוט "נעים במרחב" ללא כיוון מוגדר. זה מה שמוביל מועמדים פעמים רבות, להיצמד לעניין התנאים וההטבות שהחברה המגייסת מציעה ואף להתמקח עליהם. אך כשחושבים על זה קצת יותר לעומק עולה ההבנה, שתוספת של עוד כמה ימי חופשה או מנוי שנתי לחדר כושר על חשבון החברה, הם לא מה שיעשו אתכם מאושרים באמת.

 

בדומה לרכישת מותג שמרגש אתכם, ההתרגשות נשמרת לזמן קצר ואז מתאדה ונעלמת. אולם מסלול קריירה ואורח חיים הם מרכיבים חשובים ועמוקים באמת. הערך הבלתי נדלה שהם יפיקו עבורכם יישמר לנצח, ויעלה פי עשרות מונים על ההטבות השוליות.

 

מה התכניות העתידיות שלכם?

איך אתם רואים את הקריירה שלכם מתפתחת? האם אתם שואפים לתפקידי ניהול ומנהיגות? האם החלום שלכם הוא לנהל מחלקה, או תחום? או שאתם בכלל אנשי תוכנה שמעדיפים להתפתח ולצמוח בעולמות הפיתוח? לפני שתוכלו לבנות לעצמכם בראש את מסלול הקריירה שלכם, תצטרכו לחשוב ולהחליט מה אתם רוצים לעצמכם בהווה ובעתיד. האם אתה מעדיפים לקחת על עצמכם אתגרים גדולים שמרגשים אתכם מאוד, או אולי אתם שואפים לאורח חיים שקט ואיטי יותר שבמהלכו תעבדו פחות, תיקחו יותר חופשות, ותגשימו את התחביבים האישיים שלכם שאינם קשורים לעבודה. 

 

נהלו משא ומתן על אורח החיים שאתם שואפים אליו

אחרי שהחלטתם על מסלול הקריירה ואורח החיים שאתם רוצים לעצמכם, בין אם זה מסלול ניהול שיעניק לכם אורח חיים דינמי, קצבי, עמוס וגדוש, בין אם זה מסלול שיווק שיאפשר לכם להציב לעצמכם אתגרים שיווקיים חדשים מדי יום ולצלוח אותם, ובין אם זה מסלול אומנותי , שיעניק לכם אורח חיים שקט והרמוני, כעת תוכלו להתחיל לחשוב איך אתם מתרגמים את אורח החיים שאתם שואפים אליו לקריירה.

 

איך מנהלים מו"מ עם המגייסים על אורח החיים?

לאחר שדייקתם לעצמכם את מסלול הקריירה בהתאמה לאורח החיים אותו אתם רוצים, תוכלו להמשיך ולדייק הלאה, את התנאים הדרושים לכך. מסלול ניהולי לדוגמה, יצריך קידום בעבודה לתפקידים בכירים. אם בחרתם במסלול ניהולי כאורח החיים שלכם, במהלך המו"מ עם המגייס תרצו לוודא שהחברה המגייסת מאפשרת קידום פנימי ושפוטנציאל הקידום יעוגן כחלק מהחוזה שלכם. 

 

מסלול פיתוח תוכנה לעומת זאת, יצריך הרבה הכשרות ואפשרות ליישם את הידע הנרכש בתוך החברה. אם זה המסלול שבחרתם, חשוב לוודא שהחברה המגייסת תומכת במסלול זה, הן על ידי כך שהיא מציעה אפשרויות פיתוח בתחומים שונים, והן באמצעות מו"מ שתבצעו עם המגייס להבטחת הכשרות מטעם החברה שייקחו אתכם למסלול קידום הפיתוח.

 

מיקוח על אורח החיים והשגת מסלול הקריירה שבו אתם מעוניינים, יעניקו לכם ערך בלתי ניתן לוויתור. אז בפעם הבאה שאתם בוחנים את שורת ההטבות שהחברה המגייסת מציעה, אל תשכחו את הדברים החשובים באמת.