כיצד לנווט בזמנים לא בטוחים בעבודה?

מה חשוב לעשות בתקופות של אי ודאות תעסוקתית וכיצד מומלץ להתכונן מראש לכל העתיד לבוא?

הידיעה כיצד לנווט בזמנים לא בטוחים בעבודה היא חשובה במיוחד בתקופה של שינויים שעלולים להיות רדיקליים. חשוב להישאר ערניים וקשובים לשינויים אפשריים ולדעת לנווט את מסלול הקריירה גם בנתיבים פתלתלים

 

חיפוש עבודה

 

קבלו 5 כלים אפקטיביים לניווט מיטבי בזמנים לא וודאיים:

 

הגדילו וטפחו את רשת הקשרים שלכם

רשת קשרים מקצועית (נטוורקינג) היא ערך מוסף מצוין בכל היבט בעולם התעסוקתי, במיוחד בתקופות של אי ודאות. בתקופות אלו, מומלץ לחזק ולטפח את רשת הקשרים שלכם, ליצור קשר עם מכרים וקולגות, בעיקר כאלו היושבים בפוזיציות בכירות, ולהזכיר להם את קיומכם. ככל שתטפחו קשרים מקצועיים מעמיקים עם עובדים ומנהלים בחברות בתחומי העיסוק הרלוונטיים, תהיו יותר חשופים למידע שיכול לקדם את הקריירה שלכם – כגון פתיחת משרות וגיוסי עובדים. רשת הקשרים המקצועית מעניקה לכם גישה להזדמנויות שאולי לא תמצאו לבד, ובשעת צרה היא עשויה לחלץ אתכם.

 

עדכון הפרופיל שלך ברשתות החברתיות

תהליך גיוס עובדים כיום מבוסס רבות על הרשתות החברתיות. מגייסים מחפשים מועמדים מתאימים בלינקדאין ועוקבים אחר הפרופיל שלהם בפייסבוק. בתקופות של אי ודאות כהכנה למצב בו תצטרכו להחליף עבודה, חשוב אף יותר לעדכן את הפרופיל בלינקדאין עם דיוק רלוונטי יותר למשרות שאתם מתאימים להן כיום, והוספת מידע לגבי התפקידים האחרונים שביצעתם.

 

הכר את החברות והמשרות בתחום התעשייה שלך

בתקופות לא בטוחות, חשוב שתהיה לכם אפשרות לנצל הזדמנויות שאולי החמצתם. הכינו רשימה של חברות ספציפיות שמעניינות אתכם ובידקו מעת לעת אם הן מגייסות עובדים חדשים.

 

חזק את המיומנויות והכישורים

חיזוק המיומנויות והכישורים יהוו הכנה מצוינת למקרה שתצטרכו למצוא עבודה חדשה. במצבים לא בטוחים, אחד הדברים הטובים ביותר לעשות הוא להרחיב את סל הכישורים כך שתוכלו לבלוט בין יתר המועמדים לתפקיד, במקרה הצורך. זה הזמן לקחת קורס מקצועי או ללמוד דרך האינטרנט ולשדרג את מערך הידע והמיומנויות להמשך הקריירה המקצועית שלכם.

 

בצע הכנה מקצועית ומנטלית

זמנים לא ברורים יפגעו בכל שוק עבודה, ולכן אין טעם להילחץ או לקחת את המשבר למקום אישי. חשוב להיערך למצב מראש גם מבחינה מנטלית - להזכיר לעצמכם שאם תהיו חלק מגל של פיטורים בחברה שבה אתם עובדים, אין לכך קשר ליכולות האישיות שלכם או לביצועים. במקום להילחץ, נסו לנקוט בפעולות. תמיד עדיף לצפות להתכונן מראש, ולהתמקד בדברים שאתם יכולים לשלוט בהם.