הכנה לראיון עבודה מרחוק: כלים מקוונים

ראיונות עבודה מרחוק באמצעים דיגיטליים כגון ZOOM ו- Google Meet שנכנסו לשימוש מאסיבי בתקופת הקורונה ממשיכים להיות שימושיים גם לאחר עיצומה של המגפה. ויש מספר כלים שיוכלו לסייע לכם להתכונן לראיון עבודה

 

 

מנהלי גיוס כמו גם מועמדים למשרות נהנים מהיתרונות הרבים שראיון עבודה מרחוק מספקים: החל מחיסכון בזמן, דלק וחנייה הכרוכים בנסיעות לראיונות, דרך האפשרות לבצע ראיונות מרובים בטווח קצר, ועד לגמישות בשעות שהאמצעים הללו מאפשרים.

 

יחד עם זאת, ראיון עבודה דיגיטלי, מרחוק שאינו מאפשר את המפגש הבלתי-אמצעי - פנים אל פנים, עלול להלחיץ חלק ממחפשי העבודה בשל תחושת הריחוק והזרות שהוא עשוי לייצר. הכנה לראיון עבודה היא חשובה ומועילה בכל מקרה, וכשמדובר בראיונות דיגיטליים ישנם גם אמצעים דיגיטליים שפותחו במיוחד על מנת לסייע לכם להתכונן.

 

שימוש בכלים מקוונים אלו יאפשרו לכם לך לתרגל סוגים רבים של ראיונות עבודה בין אם מרחוק ובין אם ראיונות פרונטליים. הם יסייעו לכם לדמות תרחישים ומצבים שונים ומשתנים, להתעדכן בשאלות העדכניות ביותר שאתם עשויים להישאל בראיון העבודה, לצפות בהקלטות של ראיונות דומים ולקבל משוב ממומחים. חלק מהכלים הדיגיטליים הללו מוצעים בחינם וחלקם כרוכים בעלות מסוימת תמורת השימוש.

 

MyInterviewPractice

 

MyInterviewPractice היא תוכנה מקוונת באנגלית, מעין סימולטור של ראיונות עבודה, המציעה מנוי במחיר סביר ומעניקה למנויים גישה לראיונות במעל ל- 12 תחומי תעשייה שונים, יותר מ- 60 סוגי משרות ולמעלה מ- 5,000 שאלות ראיון ספציפיות.

 

התוכנה מיועדת בעיקר לסטודנטים ומאפשרת להם לתרגל ראיונות באורך מלא בלחיצת כפתור. תוכנת סימולציית הראיונות מספקת לסטודנטים מגוון רחב של שאלות ראיון עבודה רלוונטיות לתחום הלימודים והקריירה שלהם ומתעדת את התגובות של המרואיינים, כך שהם יכולים לשוב ולצפות בראיון לאחר ההקלטה ולהתאמן שוב ושוב כדי לשפר. המשתמשים בתוכנה יכולים לשתף את סימולציות הראיון המוקלטות שלהם עם מי שירצו ולקבל חוות דעת מקצועית לגבי הראיונות שביצעו.

 

BigInterview

 

BigInterview אף היא מערכת מקוונת באנגלית, אשר פותחה במטרה ללמד באופן מקצועי את יסודות ראיון העבודה. מדובר בתכנית לימודים לכל דבר, אשר מלמדת את המשתמשים כל מה שצריך לדעת ומה שיוכלו להיתקל בו במהלך ראיונות עבודה שונים. בנוסף המערכת מלמדת כיצד להתמודד עם כמה מהמצבים המאתגרים ביותר בקריירה עצמה, כגון: מעבר בין תפקידים ובין עבודות, מעבר מקריירה צבאית לאזרחית, חזרה לסביבת העבודה כמבוגרים, ועוד. המערכת המקוונת כוללת למעלה מ- 100 תעשיות שונות המיוצגות בה.

 

Interview Warmup של גוגל

 

פיתוח מבוסס למידת מכונה חדש וחינמי מבית גוגל, מכין מחפשי עבודה לראיונות באמצעות "חימום מקצועי" לתפקיד אליו הם מכוונים. Interview Warmup היא אפליקציה של גוגל (Google) שמאפשרת למשתמשים לבחור את תחום העיסוק שאליו הם מתראיינים מתוך תחומי טכנולוגיה, ניהול פרויקטים, שיווק ותמיכה טכנית, כשהאפליקציה שואלת את המשתמש שאלות, חלקן כלליות וחלקן ספציפיות יותר לתחום. בסוף התהליך, המשתמש מקבל משוב על התשובות שהוא השיב בצורה של דו"ח כתוב המאפשרת לו להבין את החולשות ולהשתפר בהן.

 

LinkedIn Interview Prep - לינקדאין

 

הרשת החברתית לינקדאין מציעה תוכן חינמי זמין לכל משתמש, ללא דרישה להיות משתמש פרימיום. ברשת לינקדין יש שפע שאלות ראיון המסייעות למועמדים לפני ראיונות עבודה והן מחולקות לפי קטגוריות שונות לטובת נוחות המשתמשים. חברי פרימיום בלינקדאין, נהנים בנוסף מגישה לתשובות מוקלטות ואותנטיות על ידי מומחים שאישרו לרשת להשתמש בהן כמדריך.