המקצועות המובילים: אוקטובר 2022

'אחרי החגים' כבר כאן, אז בדקנו עבורכם מהם המקצועות הכי מבוקשים נכון להיום בכל הקטגוריות והאם יש הבדל בין ההיצע לביקוש? קבלו סטטוס עדכני של מצב שוק התעסוקה

 

 

מחפשי עבודה רבים הפנימו שלא כדאי להפסיק לחפש עבודה גם בזמני החג, עם זאת אחרי החגים יש תחושה של התגייסות מחודשת ורצון לחפש באופן יותר אינטנסיבי, גם אצל המעסיקים הצורך בגיוס עובדים חדשים מתפקס ביתר שאת. אז בדקנו עבורכם מהו המקצוע הכי מבוקש בכל קטגוריה הן מבחינת מחפשי העבודה והן מצד המעסיקים. לפניכם התוצאות:

 

אבטחת מידע, אדמיניסטרציה ואופנה

בקטגוריית אבטחת מידע המקצוע הכי מבוקש מצד מחפשי העבודה וגם מצד המעסיקים הוא מומחה אבטחת מידע. בקטגוריית אדמיניסטרציה המקצוע המוביל הוא פקיד/ה ואילו בתחום האופנה המקצוע המוביל הוא איש/ת מכירות בתחום האופנה מצד המעסיקים ואילו בצד מחפשי העבודה ניהול אופנה הוא המקצוע המבוקש. זהו התחום היחידי בו יש הבדל בין מחפשי העבודה והמעסיקים.

 

ביטוח, ניהול ובעלי מקצוע

בתחום הביטוח המקצוע המבוקש ביותר הוא רפרנט ובתחום הניהול/בכירים המקצוע המוביל הוא ניהול כללי. בקטגוריית בעלי המקצוע, חשמלאי הוא בעל המקצוע המבוקש שמוביל במחפשי העבודה והמעסיקים כאחד.

 

כללי, הדרכה והוראה, הנדסה

בקטגוריות העבודות הכלליות, האנשים המבוקשים ביותר הם החיילים המשוחררים ומוצעות להם משרות רבות. בתחום ההדרכה וההוראה המקצוע המבוקש הוא הדרכה ואילו בתחום ההנדסה המקצוע המוביל הוא מהנדס מכונות.

 

חומרה, QA, תוכנה והייטק כללי

בקטגוריות ההייטק המקצועות המובילים מתחלקים באופן הבא: בהייטק חומרה מוביל מהנדס/ת אלקטרוניקה, בהייטק תוכנה המקצוע המבוקש הוא מתכנת. בהייטק כללי המקצוע המוביל הוא HELP DESK ואילו בהייטק QA המקצוע המבוקש הוא איש/ת QA.

 

לוגיסטיקה, מדעים ומכירות

בקטגוריית הלוגיסטיקה והשילוח מצאנו כי המקצוע הכי מבוקש הוא מחסנאי, בקטגוריית המדעים והביוטק התחום הפופולרי הוא כימיה ובקטגוריית המכירות, אנשי מכירות נמצאים בראש הרשימה גם אצל מחפשי העבודה וגם בצד המעסיקים.

 

מלונאות ומסעדנות, משאבי אנוש ועיצוב

קטגוריית המלונאות והמסעדנות מתאושש לו יפה מאז ימי הקורונה והמקצוע המבוקש ביותר בתחום זה הוא אחראי/ת משמרת. בתחום משאבי האנוש המקצוע הנדרש הוא רכז/ת גיוס ובתחום העיצוב נדרשים מעצבים גרפים.

 

עריכת דין, פרסום, קמעונאות ושיווק

קטגוריית עריכת הדין לא מפתיעה בבחירה בעורך/ת דין כמקצוע המבוקש ובקטגוריית הפרסום/מדיה ותקשורת מבקשים אחר אנשי פרסום כלליים. בתחום הקמעונאות מוביל מקצוע ניהול הקמעונאות ובקטגוריית השיווק המקצוע המוביל הוא איש/ת שיווק.

 

רכב, רפואה ושירות לקוחות

תחום התחבורה והרכב מציג באופן צפוי את הנהג כמקצוע המבוקש ביותר ואילו תחום הרפואה והבריאות מפתיע מעט עם מקצוע טיפול ושיקום כמוביל, לאחר תקופה ארוכה בה אח/ות הוביל. בקטגוריית שירות הלקוחות אנשי שירות הלקוחות נותרים כמקצוע המבוקש מזה תקופה.

 

שמירה, תיירות ותעשייה

את רשימת הקטגוריות סוגרות הקטגוריות הבאות: שמירה ואבטחה בה המאבטחים מובילים כמקצוע הנדרש הן מצד מחפשי העבודה והן מצד המעסיקים. בקטגוריית התיירות/ התעופה אנשי האופרציה הם הנדרשים ביותר ואילו בתחום התעשייה והייצור המקצוע המבוקש הוא עובד/ת ייצור.

 

עכשיו הזמן שלכם לחפש עבודה, איך? בדיוק כך:

איך מתחילים לחפש עבודה?