איך להחזיר לשגרה עובדים לאחר חופשה?

חופשת החגים מאחורינו, וכולם חזרו לעבודה השבוע לאחר חופשה ממושכת, יש יאמרו ממושכת מידי. אז,  כיצד ניתן להקל על עובדים במעבר בין התנתקות מוחלטת מהעבודה לבין חזרה אינטנסיבית למשימות ולפרויקטים?

 

 

כולם חזרו לעבודה השבוע לאחר חופשה ממושכת יש עובדים ששמחו לחזור לשגרה המבורכת, ויש כאלו שפחות... בין אם העובדים שלכם חיכו כבר לחזור לעבודה ובין אם לאו, הימים הראשונים של החזרה לשגרה קצת קשוחים לכולם, אז מה תוכלו לעשות כמנהלים, כדי להפוך את החוויה לנעימה יותר?

 

פגישת חזרה לשגרה

אחת הדרכים הטובות והאפקטיביות להקטין את הדיכוטומיה בין התנתקות מלאה מהעבודה ובין חזרה לשגרת עבודה אינטנסיבית, היא לקבוע פגישת התכנסות של מנהל הצוות עם העובדים שלו ביום הראשון שבו כולם חוזרים לעבודה, במהלכה כל עובד יוכל לספר על החופשה שלו ולשתף בחוויות שהוא חווה. בהמשך הפגישה, מנהל הצוות יחזיר את העובדים לענייני העבודה על ידי תדרוך ותיעדוף המשימות הפתוחות שיש לחזור ולעבוד עליהן.

 

בדרך זו מייצרים חיבור בין חוויות החופשה של העובדים ובין סביבת העבודה שלהם, ומקטינים את הניתוק המוחלט בין הדברים. מבחינה מנטלית, המפגש מייצר חזרה הדרגתית יותר ממצב אחד למצב השני.

 

חזרה הדרגתית לעבודה

מומלץ לאפשר לעובדים לחזור לשגרת לעבודה בהדרגה, אם זה מתאפשר מבחינת עומס המשימות והדד-ליין. תוכלו "לפרק" את המשימות המורכבות/הפרויקטים שלהם למשימות קטנות ונקודתיות, ולקבוע ביומן סדרי עדיפויות ותאריכים לכל משימה. מרגע שהמשימות שעומדות לפניהם יהיו מוגדרות ותחומות לפי שעות הם יוכלו להרגיש נוח יותר לצאת להפסקה קצרה בין משימה למשימה מבלי להרגיש שהם עלולים לעכב את הלו"ז שלהם.

 

לימודים והכשרות

למידה של נושא חדש היא לרוב מלהיבה וגורמת אושר וסיפוק. אם תכננתם להוציא עובדים מסוימים להכשרה בתחום המומחיות שלהם או ללמידה של תחום חדש, אחרי החופשה זה הזמן הטוב ביותר לעשות זאת, כשהם זקוקים לדרייב הזה יותר מתמיד ולפני שהם חוזרים לשגרת העבודה העמוסה שתקשה עליהם להתנתק לצורך לימודים. 

 

הגדרת יעדים ארוכי טווח

כשעובדים חוזרים לעבודה לאחר חופשה ממושכת, הם לרוב מתמקדים תחילה במשימות הפשוטות, הבנאליות יותר, כגון: מעבר על המיילים שהצטברו, חזרה לשיחות מלקוחות והשלמת משימות פשוטות. מרבית האנשים לא חוזרים מיד לעבודה על משימות מורכבות כיוון שהם צריכים להתאקלם ו"להניע מחדש", אולם עיסוק מתמשך במטרות לטווח הקצר עלול להפחית מוטיבציה ולכן חשוב להגדיר לעובדים יעדים ארוכי טווח. עובדים זקוקים ליעדים ארוכי טווח הן כדי לשמור על מוטיבציה ועל מעורבות במקום העבודה, והן כדי לקבל אישור נוסף לכך שהם חשובים לארגון, ושאתם המנהלים, רוצים אותם גם בטווח הארוך.