משוב לעובדים: האם זה חשוב?

כיצד הענקת משוב לעובדים מעצימה באופן דרמטי את המעורבות שלהם, ומדוע חלק מהמנהלים חוששים ממנה? הענקת משוב היא אחד הכלים הטובים והחזקים ביותר להעצים את תחושת השייכות והמעורבות של העובדים. משוב הוא חלק חיוני בחיזוק המורל והעצמת תחושת השייכות, אך לא רק...

 

 

המשוב לא רק מעודד התפתחות מקצועית ומניע לתקשורת טובה יותר, הוא יכול להשפיע באופן משמעותי על רמת מעורבות העובדים, האפקטיביות שלהם ועל תרבות מקום העבודה.

 

מחקר של חברת Zippia שנערך בנושא מצא כי 85% מהעובדים נוקטים יותר יוזמה כאשר הם מקבלים משוב במקום העבודה. 73% מהעובדים הופכים למשתפי פעולה טובים יותר, ו- 48% מהעובדים מקפידים יותר על עבודתם כאשר הם מקבלים משוב במקום העבודה. אם אתם רוצים להגביר את מעורבותם ויעילותם של העובדים בחברה שלכם, אין ספק שמומלץ להעניק להם משובים.

 

מהו משוב עובדים אופטימלי?

משוב עובדים אופטימלי אשר מניע עובדים לפעולה ולמעורבות גדולה יותר, צריך תמיד להיות משוב בונה, בין אם הוא חיובי, שלילי או ניטרלי. הכוונה במשוב בונה, היא לכך שהמנהל שמעביר את המשוב מספק לעובד תובנות וכלים לשיפור. בנוסף לכך, המשוב צריך להתייחס לכל דבר בעבודה, החל מביצועים כלליים של העובדים, דרך התנהלותם בפרויקטים ועד למשימות ספציפיות.

 

המשוב צריך לכלול מרכיבים פורמליים, כגון: סקירות ביצועים, נוכחות בפגישות, שעות עבודה, מועדי השתלמת משימות, וכד', וכן לכלול מרכיבים בלתי-פורמליים, כגון: כישורי תקשורת, עבודה בצוות, השתתפות באירועי חברה, ועוד.

 

מדוע חלק מהמנהלים חוששים להעניק משוב לעובדים?

על אף שמשוב נועד לתקן ולחזק את העובד, לפתח אותו במקום העבודה ולסייע לו לצמוח, מנהלים רבים חוששים להעניק משוב לעובדים מתוך מחשבה שמדובר בשיחות לא נוחות, פוטנציאל לוויכוח עם העובדים ואפילו להורדת המורל. בפועל, משוב בונה ואפקטיבי משלב חיזוקים חיוביים גם כאשר יש בו ביקורת, והמטרה שלו היא תמיד לתמוך בעובד ולשפר את ביצועיו.

 

כיצד משוב אפקטיבי מעצים את העובדים ומגדיל את מעורבותם?

משוב מספק לעובדים מידע חשוב וחיוני שהם זקוקים לו כדי להתפתח בתפקיד ובחברה. באמצעות המשוב, העובדים יכולים להרגיש בטוחים ומוערכים עבור הכישורים הקיימים שלהם, הם יכולים להבין אילו מיומנויות הם צריכים לשפר ולקבל ידע שיאפשר להם לשפר את הביצועים.

 

מעבר לכך, משוב מספק הזדמנויות נהדרות להיכרות ושיח אישי בין המנהל והעובד, הוא מראה מחויבות לצמיחה ולקריירה ארוכת הטווח של העובד בחברה, מטפח תרבות חברה כנה ואותנטית ומגביר את המוטיבציה של העובדים.

 

משבר הקורונה שגרם לעלייה משמעותית במודל העבודה מרחוק, במקרים רבים יצר התרופפות מסוימת במעורבות העובדים ובתחושת השייכות שלכם לארגון. עובדים רוצים להרגיש נלהבים לגבי מה שהם עושים ולקבל אישור לכך שהמעסיק שלהם משקיע בצמיחתם האישית ובעתיד המקצועי שלהם. העברת משוב קבוע, עונה בדיוק על הצרכים הללו, ולכן תורמת משמעותית להגדלת מעורבות העובדים.

 

מחקרים מראים שכמעט כל העובדים, בכל רמות התעסוקה, מעדיפים לקבל מהנהלה משוב על בסיס עקבי. המשוב מאפשר להם להרגיש מוערכים יותר ולחוצים פחות, מעבר לכך, מנהלים יכולים לקבל את כל הנתונים שהם צריכים כדי לשפר את סביבת העבודה והתמיכה בעובדים שלהם, ואף לקבל החלטות פרואקטיביות, מושכלות וטובות יותר.