איך לבנות ניוזלטר שיגדיל את מעורבות העובדים שלכם?

רוצים לבנות ניוזלטר מנצח שיעצים את העובדים שלכם ויעזור לכם בשימור כישרונות בארגון? ניוזלטר לעובדים הוא אחד הכלים הטובים והאפקטיביים להגדלת מעורבות העובדים בצורה מרתקת ומהנה, וכל שצריך הוא לדעת להשתמש בו נכון 

 

ניוזלטר

 

ניוזלטר לעובדים הוא למעשה מגזין פנימי דיגיטלי שנשלח לעובדי/מנהלי החברה וכולל בתוכו כתבות ומאמרים בנושאים מעניינים ורלוונטיים עבורם. הניוזלטר לעובדים מכיל מידע חשוב על החברה, ציון נקודות מפתח והישגי עובדים ומנהלים, תורם לתרבות חברה חיובית ומערבת, מחזק את המותג הפנימי של החברה, מעודד שיתופי פעולה וחשיבה חדשנית ומשפר את התקשורת הכללית.

 

כיצד הניוזלטר הנכון יכול להגדיל משמעותית את המעורבות והפרודוקטיביות שלהם?

 

ניוזלטר לעובדים צריך לכלול מידע חשוב ובעל ערך, כגון: שינויים שהחברה מבצעת, כניסה לשווקים נוספים, הצטרפות של לקוחות חדשים, עדכונים בנושאים מנהלתיים ועוד. אולם מעבר לכל אלו, ניוזלטר אפקטיבי להגדלת מעורבות העובדים – מספק להם במה. בניוזלטר ניתן לראיין עובדים שהשיגו הצלחות, שסיימו פרויקטים בהצלחה, שהגו רעיון חדש למוצר או לשירות, ולפרגן לעובדים עבור כל הישג או תרומה לחברה.

 

כשניוזלטר שנשלח לעשרות או מאות עובדים, כולל כתבות ראיון או עמוד ברכה לעובדים שהצליחו, הוא מייצר למעשה קול פנימי של מותג חזק שהעובדים מעריכים ואוהבים. העוצמה של העלאת העובדים הראויים לתודעת הכלל, מייצרת ערך עצום וידועה כמגדילה באופן משמעותי את מעורבות העובדים ואת הפרודוקטיביות שלהם בהתאם.

 

5 נושאים שחשוב שיהיו בניוזלטר שלכם

 

הישגים פורצי דרך של החברה ושל עובדים, לקוחות חדשים שהצטרפו, מודעות גיוס, ציון אירועים וימי הולדת וראיונות עם עובדי החברה הם חלק מהנושאים החשובים שיש להתמקד בהם בניוזלטר והם יסייעו לכם בהגדלת מעורבות העובדים.

 

ציון הישגים

ניוזלטר לעובדים הוא מקור מצוין לחדשות משמחות. זה המקום לספר לעובדים על הישגי החברה – גיוסי כספים, גיוסי עובדים חדשים, לקוחות חדשים שהצטרפו, התפתחות והרחבה לשווקים חדשים  ועוד. מעבר להישגי החברה, הניוזלטר הוא מקום מצוין לשתף בהישגי עובדים, להזכיר עובדים שיצרו הישגים משמעותיים ולשבח אותם.

 

מודעות גיוס

אם אתם מגייסים עובדים לחברה, חשוב שהניוזלטר יכלול את המידע הזה בצירוף הפרופיל של האנשים שאתם מגייסים. גיוס עובדים בחברות ממחיש יציבות, הצלחה ורצון להתפתח, ולרוב זה מייצר ביטחון אצל העובדים. מלבד זה, אם יש לכם מבצע "חבר מביא חבר" בחברה, תוכלו להיעזר בניוזלטר לעובדים להצגת פרופילים של המועמדים שאתם מעוניינים לגייס ולהזכיר לעובדים את המבצע.

 

ציון ימי הולדת

בניוזלטר חודשי מומלץ לציין את ימי ההולדת של החודש – עובדים שחוגגים יום הולדת באותו החודש בצירוף תמונה שלהם, איחולים וברכות. תשומת הלב הזו מציירת אושר. היא ממחישה לעובדים שההנהלה חושבת עליהם ורואה אותם ורובם יעריכו את ההכרה מצד החברה. בנוסף לכך, אזכור ימי ההולדת של העובדים מייצר אפקט נוסף של גיבוש הצוות, כיוון שעובדים אחרים שכעת יודעים שחבריהם לעבודה חוגגים יום הולדת, יכולים להפתיע ולברך אותם בעצמם. פסקה לציון ימי ההולדת של החודש הופכת את הניוזלטרים לאישיים ומהנים יותר.

 

הזדמנויות הכשרה ופיתוח קריירה

אם אתם מציעים תוכניות הכשרה, הזדמנויות פיתוח וקידום קריירה לעובדים בחברה, ניוזלטרים לעובדים הם דרך מצוינת לעדכן את העובדים לגביהם. בניוזלטר תוכלו לפרט לגבי התוכניות הללו, על מפגשי הדרכה שעובדים יוכלו לקבל, כנסים שהם יכולים להשתתף בהם, סמינרים מקוונים זמינים, וכל הזדמנויות פיתוח מקצועיות נוספות שאתם מספקים.

 

עמוד אישי לעובדים

בניוזלטר לעובדים מומלץ להקדיש עמוד אישי לעובדים לצורך גיבוש הצוות והגדלת מעורבות, ויש מגוון רחב של אפשרויות לתכנים שתוכלו לפרסם בו. תוכלו להכין סדרת כתבות בקונספט "הכירו את העובד" כשבכל פעם "תעלו לבמה" עובד אחר באמצעות כתבת ראיון קצר עמו שבה הוא יספר על עצמו וגם על החוויה שלו בעבודה בחברה: מהם הכישורים שלו, הרקע הלימודי, עם איזה ניסיון קודם הגיע לחברה, כיצד הוא הרגיש ביום הראשון לעבודה ומה הוא מרגיש היום, מהם הדברים שמניעים אותו, מהם התחביבים שלו, וטיפ שהוא יכול להעניק לעובדים האחרים.

 

פסקה נוספת בעמוד האישי תוכלו להקדיש לחופשות. נושא החופשות חשוב מאוד לקונספט "איזון עבודה ובית" שרבים דוגלים בו כיום, והתייחסות אותנטית לחופשות משדרת לעובדים שהחברה מכירה בחשיבות האיזון ותומכת בכך. בפסקת החופשות בעמוד האישי תוכלו לפרסם תמונות וחוויות חופשה של עובדים (שהם ישלחו לכם באופן ייעודי לפרסום בניוזלטר) בצירוף המלצות וטיפים שלהם לחופשות מנצחות.