מחשבון שכר שעתי: כמה תרוויחו נטו לשעה?

במשרות רבות, בטח בתפקידים זוטרים או כאלו שאינם דורשים וותק רב, נוקבים המעסיקים בשכר שעתי ולא בשכר חודשי גלובלי, אז איך תדעו כמה תקבלו בסוף החודש? הנה לכם התשובות

 

מחשבון שכר שעתי

 

משרות לפי שעה הן משרות אשר מאופיינות לרוב כמשרות במשמרות או משרות שאינן בגובה 100 אחוז משרה ועל כן המעסיק מעדיף לשלם לכם על פי שכר שעתי. על מנת לדעת כמה תרוויחו במשרה כזו יש להשתמש במחשבון שכר כדי לוודא שאתם באמת נותרים עם סכום כסף הוגן בצד, שיאפשר לכם לחיות את חייכם ברמה שאתם זקוקים לה.

 

אם בשלב הזה אתם תוהים מדוע יש להשתמש בכלל במחשבון שכר שעתי, שהרי ניתן פשוט לחשב את השכר השעתי על ידי חלוקת השכר השנתי שלכם במספר השעות שאתם עובדים הרי שחישוב פשוט זה לא לוקח בחשבון  את הזמן שאתם מקדישים לדברים כמו נסיעה לעבודה, אכילה ופעילויות אחרות שאינן קשורות לעבודה.

 

כמו כן ישנם גורמים אחרים כמו תשלום שעות נוספות, חוקי שכר מינימום, הסכמי איגוד וחבילות אותם צריך לגלם בחישוב השכר על מנת להבין כמה אתם מרוויחים בפועל לשעה, ועל כן מחשבוני שכר שעתי מהווים כלי מאוד מועיל לאנשים שמחפשים עבודה וגם לכאלו שרוצים להבין כמה הם שווקים בשוק.

 

אם נחזור לחלוקה שבין עובדים בשכר גלובלי לבין העובדים בשכר שעתי, הרי שעבור אלו בעלי השכר השעתי עדיף לבחור בעבודות בהיקף של משרה מלאה ולא במשרה חלקית, שהרי אז הם יוכלו לעבוד יותר שעות, ולהרוויח יותר כסף.  למעשה, במשרה לפי שכר שעתי תוכלו במצבים מסוימים להשתכר במשכורת גבוהה יותר מאשר בהשוואה לשכר חודשי גלובלי. בייחוד הדברים אמורים בעובדים שעתיים העובדים בלילות, בסופ"שים או בחגים, מועדים בהם שיעור השכר לשעה קופץ דרמטית. כמו כן עובד שעתי עשוי להרוויח יותר מעובד שכיר רגיל במידה והוא עושה שעות נוספות או פשוט עובד יום ארוך יחסית של 9-10 שעות בהשוואה לעובד רגיל מקביל לו המקבל שכר חודשי על פי 8 שעות עבודה ביום.

 

בשורה התחתונה, הנקודה החשובה ביותר לגבי מחשבון שכר שעתי הינה שכלי זה מעניק לכם את הגושפנקא לכך שאתם מקבלים את השכר שהובטח לכם במעמד חתימת החוזה, וכי בדרך לשורה הסופית לא צצו להם ניכויים שונים שפגעו לכם בהכנסה.  כל מה שנדרש מכם לעשות הוא להזין למחשבון שעות העבודה שעבדתם בכל יום (או שאתם צפויים לעבוד בכל יום) והמחשבון יבצע עבורכם את השקלול החודשי ואת השקלול היומי בהתאם לנתונים שאותם הזנתם. מומלץ כמובן לוודא כי הנתונים שהזנתם נכונים ותואמים למה שכתוב אצל המעסיק שלכם. ניתן לדייק את הסכום על יד ציון מספר נקודות הזיכוי המגיעות לכם וכן את פרטי קרן ההשתלמות והפנסיה. בכל מקרה, גם ללא המידע הנוסף תקבלו הערכה כמעט מדויקת לשכר הנטו שלכם. במידה ואתם מתקשים בכך תוכלו תמיד לפנות למחלקת משאבי האנוש בארגון, שזהו חלק מפעילותה.