דרושים אשדוד: מטרופולין כלכלי-חברתי

העיר הדרומית נמצאת בתנופת פיתוח יוצאת דופן במונחים מוניציפליים, והופכת  לכרך עירוני מודרני חדשני עם רמת איכות חיים גבוהה במיוחד. בהסכם הגג שנחתם בשנת 2016 נקבע כי לעיר יוספו 36,000 יחידות דיור חדשות והפיתוח המואץ לא פוסח גם על מתחמי התעסוקה החדשים בעיר. עדות לכך היא הגידול במספר מודעות הדרושים באשדוד

 

דרושים אשדוד

 

בעשור האחרון נמצאת העיר אשדוד בתנופת פיתוח רחבת היקף תוך שהיא הופכת  לכרך עירוני מודרני חדשני ומתקדם, ולמטרופולין כלכלי-חברתי מהחשובים במדינת ישראל. כחלק מהתפתחותה זו ייפתח בעיר נמל הדרום החדש, יושלמו בנייתם של מספר בתי מלון לאורך החוף וכן תושלם בנייתה של קריית ספורט חדשה בצפון העיר. אשדוד היא גם העיר הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים, זו השנה השלישית ברציפות, על פי מדד הרשויות המקומיות של משרד הכלכלה, המתפרסם מדי שנה. כל השינויים האלו ורבים אחרים, עומדים להפוך את המונח "דרושים באשדוד" למונח שגרתי בפיהם של תושבי אשדוד והדרום בכלל.

 

למעשה, מלבד נמל אשדוד, מפעלים לאומיים ואזורי תעשייה, המספקים פרנסה לתושבים הסביבה, והופכים את מודעות הדרושים באשדוד לנפוצים במיוחד, בעיר פועלים רבות לקדם גם את תחום ההייטק. במסגרת זו, הסתיימו לאחרונה עבודות הפיתוח בפארק ההייטק שבחלקה הדרומי של העיר. הפארק המשתרע על פני כ-150 דונמים, נמצא בסמיכות לבית החולים הציבורי "אסותא" אשדוד, הקמפוס האקדמי ובמרחק הליכה מתחנת הרכבת. המעטפת הזו, בשילוב מיקומה המרכזי של אשדוד, מובילים לביקוש גבוה מצד חברות הייטק שעם הגעתן צפויות לצאת במבצעי גיוס עובדים כך שתושבי העיר והסביבה יודעים כי בקרוב מודעות הדרושים באשדוד יוצפו גם במודעות מתחום ההייטק.

 

אשדוד היא עיר די ייחודית בנוף הארץ – עיר מעורבת שבה חיים ביחד אוכלוסיות רבות מרקע תרבותי ואורח חיים שונה. כך, העיר מורכבת מאוד מבחינה דמוגרפית. מצד אחד היא נוסדה אחרי הקמת המדינה ונבנתה במהלך השנים ע״י עולים מעשרות מדינות ותרבויות שונות. מצד שני היא עיר מעורבת בה חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים (בחלוקה כמעט שווה בגודל אוכלוסייה) חיים בהרמוניה ובכבוד הדדי.

 

תושבי העיר נהנים ממערכות חינוך ורווחה מתקדמות, חיי תרבות, תחבורה ציבורית ירוקה, בית חולים חדיש, רצועת חוף יפהפייה, ועוד. ההתפתחות המואצת של העיר בעשור האחרון, המתבטאת בין השאר בגידול במספר מודעות הדרושים באשדוד, לצד העלייה ברמת חיי התושבים הביאה להגדלת הביקושים למגורים בעיר מעבר  לצרכי הצמיחה הטבעית שלה. מאידך העיר מתמודדים עם מחסור בבניה למגורים כחלק ממשבר הדיור הלאומי שלא פסח גם עליה. הפתרון המתבקש היה חתימה על הסכם גג בשנת 2016 בהיקף של 36,000 יחידות דיור חדשות ולאחרונה  פועלים בעיר במרץ ליישם אותו ולאפשר לצעירים להגשים את החלום לרכישת דירה ולבנות את עתידם באשדוד.