רוצים לקחת חלק במלחמה בפשע? חשבתם על משטרת ישראל?

אנו רואים ושומעים אותם מדי יום בחדשות בכלי התקשורת השונים, נחשפים לעבודתם המרתקת, ומתוודעים להלך יומם המקצועי באין ספור סדרות טלוויזיות וסרטי קולנוע, חלקם דמיוניים לגמרי וחלקם מציאותיים ואותנטיים. אין מה לומר, עבודה במשטרה, בטח במשטרת ישראל נחשבת לאחת העבודות המרתקות ביותר בהן ניתן לעבוד

 

עבודה במשטרת ישראל

וזה לא רק תחום העיסוק המרתק והייחודי המשלב עשייה משמעותית אלא גם אפיקי קידום, יציבות תעסוקתית ושלל הטבות מהן נהנים עובדי משטרת ישראל. על אלו ניתן למנות שעות גמישות, ימי חופש, אירועי חברה, ימי כיף, פינות קפה, חדר אוכל, סבסוד לימודים, קייטנות לילדים עוד.

 

כן, משטרת ישראל היא מהמעסיקים הגדולים במשק, מקום שרבים וטובים יכולים לפתח בו קריירה, ומהצד השני היא מתגמלת ומעשירה. אם כל מה שנכתב עד עכשיו גרם לכם או לכן להתרגשות קלה הרי שיכול מאוד להיות שמקומכם במשטרת ישראל. כאן יש להדגיש כי תהליך הגיוס למשטרה כולל הרבה מאוד ראיונות, גיבושים ומבחנים. זהו הליך שנמשך כמה שבועות, ובמקרים מסוימים גם חודשים.

 

מהם שלבי התהליך? ובכן, השלב הראשון כולל ביצוע  פנייה ראשונית מטעמכם למשרה המבוקשת ושליחת קורות חיים שיעברו סינון על ידי אגף  משאבי אנוש במשטרה.  אם עברתם את שלב קורות החיים תוזמנו לראיון עם מפקד היחידה שאליה בקשתם להתגייס.  מפקד היחידה יבחן את שפת הגוף ואפילו את צורת הדיבור שלכם ועל כן עליכם להיות אותנטיים כמה שיותר.

 

בשלב השלישי תצטרכו לעבור יום של מבחני התאמה לתפקיד. ליום זה תתבקשו להגיע עם שלל מסמכים כמו אישורי השכלה, הצהרת בריאות ועוד ותבצעו מבחני אישיות, מבחני שפה, הבנת הנקרא וכיו"ב. השלב הבא הוא גיבוש קבוצתי הנמשך לרוב ליומיים- שלושה. אגב הגיבושון אותו תעברו מסתיים בציון אשר ישפיע בעתיד על סיכויי היציאה שלכם לקורס קצינים. 

 

השלב החמישי והאחרון בכל התהליך הזה הוא ריאיון אצל קב"ט שיוודא סופית שאתם לא מסתירים שלדים מהעבר שלכם.  עברתם גם את השלב הזה? מזל טוב בקרוב תגויסו למשטרת ישראל, מקום בו מחכים לכם מגוון תפקידים החל מתפקידי שטח בסיור או תנועה, וכלה בבילוש, חקירות, יס"מ ומז"פ. לרשותכם יעמדו כמו כן תפקידים מיוחדים אחרים כמו  שירות בימ"מ, אנשי חבלה, סוכנים סמויים ותפקידים מרתקים אחרים.

 

אוקיי, התקבלנו למשטרת ישראל , איך זה ממשיך מפה אתם בוודאי שואלים את עצמכם עכשיו? ובכן, שוטר במשטרת ישראל מתחיל את הקריירה בתקופת שירות של 5 שנים. תקופה זו כוללת 2 שנות ניסיון בהן נבחנות התאמתו לתפקיד ולשירות במשטרת ישראל, ובהמשכן 3 שנות שירות. לאחר תקופה זו וגם בהמשך, אחת ל-5 שנים, מתבצעת בכל פעם הארכת שירות לתקופה נוספת, זאת על סמך מכלול נתוניו של השוטר.

 

לסיכום, עבודה  במשטרת ישראל היא עבודה מרתקת בה תוכלו להשתלב במגוון תפקידים תוך שאתם יוצאים מדי יום למשרד או לשטח עם תחושת שליחות. לצד ההזדמנויות אותן היא מעניקה, יש גם הטבות ותגמולים לא מעטים, כך שאם אתם חושבים על עבודה בזרועות הביטחון, משטרת ישראל יכולה להוות אופציה ראויה עבורכם. בהצלחה.