דרושים בבאר שבע: למצוא עבודה נחשקת בבירת הדרום

באר שבע הולכת ומשנה את פניה תוך הפיכתה בעתיד הלא רחוק לעמק הסיליקון הישראלי עם מעבר צה"ל לדרום והקמת פארקי הייטק ענקיים. הציבור מרגיש את השינוי והביקושים לדירות בעיר הולכים ועולים, כמו גם הגידול במודעות הדרושים בבאר שבע

 

דרושים באר שבע

 

העיר באר שבע עוברת בשנים האחרונות שינויים דרמטיים כאשר הביטוי הנרחב ביותר לכך הוא תוכניתה האסטרטגית של העיריה לשנת 2030. במסגרת התוכנית גובשו עוגנים מחוללי שינוי שעם יישומם תהפוך העיר למרכז חדשנות וקיימות ברמה בינלאומית. עוגנים אלו קשורים לכל תחומי החיים בעיר - התעסוקה, הבריאות, התחבורה, מסחר ותעשייה, חינוך והשכלה, איכות חיים, תיירות ותרבות הפנאי, מגורים ואיכות סביבה, בעיר העתיקה ובשוק בעירוני ובמגוון רב של פרויקטים. כך, בין היתר יוקמו בעיר קריה רפואית מתקדמת, קריית ביו-טק, קווי רכבת קלה, המדבריום - מרכז קיימות  ייחודי לבעלי חיים אשר יוקם בצפון העיר, ועוד ועוד. בד בבד לתוכנית זו כבר החל התהליך הדרמטי של מעבר צה"ל דרומה אשר צפוי להפוך את באר שבע לסוג של עמק הסיליקון הישראלי. כל השינויים הללו גורמים לכך שעובדים רבים כיום תרים אחר עבודות בעיר באמצעות מודעות הדרושים בבאר שבע

 

אחד מעוגני התעסוקה הגדולים של העיר, הקשור במישרין גם למעבר צה"ל לדרום הוא פארק התעסוקה הענק, פארק גב ים. כבר כיום עובדים בפארק זה כ-3000 עובדי הייטק ומתברר שזוהי רק תחילת הדרך שכן הפארק מונה כיום 4 בניינים בלבד מתוך 15 בניינים המתוכננים בו, כך כאשר הוא יגיע לשיא כוחו יעבדו  בו כ-10 אלף עובדי הייטק אשר יזרימו לאזור באר שבע והנגב סדר גודל של  2-3 מיליארד ₪ בשנה ובכך יפריחו את הפריפריה ובמקביל יצעידו את קטר הצמיחה של המשק קדימה.

 

במסגרת פרויקט ירידת צה"ל לנגב כבר עברה לאזור קרית ההדרכה בה משרתים כ-8000 חיילים ואנשי קבע כאשר בשנים הקרובות יעברו לאזור גם  קרית התקשוב הדיגיטלית בה ישרתו כ-6000 חיילים ואנשי קבע וכן קרית המודיעין שבה ישרתו כ-12,000 חיילים ואנשי קבע. רובם המכריע של חיילים ומשרתי קבע אלו יגיע מעולמות הטכנולוגיה וההנדסה והשילוב עם פארקי ההייטק שכבר פועלים בעיר צפוי להפוך את באר שבע למרכז הטכנולוגי של ישראל. מודעות הדרושים בבאר שבע מעולם לא היו כה אטרקטיביות, כבר אמרנו.

 

במקביל לכל השינויים הללו, ואולי למעשה כתוצאה מהם העיר באר שבע רושמת בשנים האחרונות תנופת בנייה אדירה המושכת אליה אוכלוסיות איכות הכוללות זוגות צעירים ומשפרי דיור מכל אזור הדרום וכן משקיעים שזיהו את הפוטנציאל העצום של העיר.  מדו"ח הלמ"ס האחרון על היקפי מכירת דירות ברחבי ישראל עלה כי באר שבע ממוקמת בראש רשימת היישובים שבהם חלה עלייה במכירת דירות חדשות ברבעון הראשון של 2022 לעומת הרבעון הרביעי של 2021. כהשלכה לכך, יותר ויותר אנשים שמים את יהבם במודעות הדרושים בבאר שבע שכן הגידול באוכלוסייה גורם לביקושים גדולים מהרגיל, והמגמה צפויה רק לגבור.