עבודה במלצרות: האם עבודה מועדפת? 4 עובדות חשובות

בשעה טובה השתחררתם מהשירות הצבאי ועכשיו אתם רוצים להרוויח כסף בשביל הטיול הגדול או כדי ללמוד באוניברסיטה, אין ספק שתחום המלצרות מציע פיתרון ראוי ורווחי. השאלה היא אם אתם יודעים את הזכויות שלכם כמלצרים?
 

דרושים מלצרים

 

.

4 עובדות שחשוב לדעת לפני שמתחילים לעבוד במלצרות
 

  1. 1. שכר המינימום במדינת ישראל הוא 28.49 ₪. ישנם מקומות שמחשיבים את הטיפים כחלק משכר המינימום ויש מקומות שמשלמים שכר מינימום והטיפים הם רק תוספת, כך או אחרת זכרו שאתם זכאים לתשלום של שכר מינימום מלא – לא משנה באיזו מתכונת בוחר המעסיק לשלם אותו.

 

  1. 2. דמי נסיעות – אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית כדי להגיע למקום העבודה, אזי אתם זכאים גם לקבל החזר הוצאות נסיעה. נקודה חשובה מאוד שכדאי לבחון כאשר אתם מחפשים מקום עבודה, היא האם משתלם לכם לערוך נסיעות ארוכות למקום העבודה? האם שווה כלכלית ופיזית למלצר בעיר אחרת?
    אין כאן פתרונות בית ספר וכל מקרה צריך להבחן לגופו, עם זאת כדאי שתחשבו על זה מראש.

 

  1. 3. דמי הבראה וזכויות סוציאליות – זה אולי נשמע לכם טרחני ומיותר אבל חשוב מאוד לקרוא את חוזה העבודה לפני שחותמים עליו ולוודא שאין שם חלקים שנשמעים לכם לא הגיוניים. בכל מקרה אם החוזה מפר את החוק אזי החוזה הוא לא חוקי אבל אתם לא באמת רוצים לריב אחר כך עם הבוס או להתבקש להוכיח שחתמתם על חוזה לא חוקי. פשוט תקראו מראש את החוזה לאט לאט ותוודאו שכל הזכויות הסוציאליות שלכם נשמרות: שיש לכם ימי חופש, שאתם מקבלים דמי הבראה אחת לשנה ומה ההגדרה של יום העבודה שלכם.

 

  1. 4 כאשר אתם מחפשים עבודה בפעם הראשונה חשוב מאוד להיות ברורים לגבי נסיון העבר שלכם. אומנם מחפשי עבודה רבים מעדיפים להגיד שהם כבר בעלי נסיון ואז "להסתדר" אחרי שיתקבלו, אבל מעסיקים רבים מעידים שלא כדאי להגזים בתיאור העבר המקצועי שלכם. מלצרות אינה דורשת תואר אקדמאי אבל מלצרים עם וותק או בעלי מסעדה, ידעו כבר ממבט ראשון להבחין אם יש או אין לכם ניסיון בתחום. כאשר אתם מחפשים עבודת מלצרות היו כנים עם המעסיקים והם יתחשבו בכם יותר במהלך החודשים הראשונים שלכם במקצוע.

 

איך מוצאים עבודה במלצרות?
 

רבים חושבים שבשביל למצוא עבודה במלצרות צריך להכנס לקניון הקרוב, לגשת לבית הקפה הראשון ולהתחיל לעבוד אצלם. הרי זה גם קרוב לבית וגם רוב הסיכויים שאתם מכירים את העסק ויודעים את התפריט בעל פה – אז סגרנו. לא?!
 

אז זהו שממש לא. כאשר רוצים להתחיל לעבוד כמלצרים כדאי קודם כל לשאול חברים האם הם מכירים מקומות שטוב לעבוד בהם ואחרי זה להכנס לדרושים IL ולעשות חיפוש על משרות שיש בקטגוריית מלצרות. כך שתראו את כל מגוון המשרות האפשרי ואז גם יש לכם סיכוי טוב יותר למצוא מקום שישלם לכם יותר ואולי המשמרות יהיו נוחות יותר.
 

חשוב להקפיד בזמן חיפוש עבודה במלצרות שאתם מבינים ומתאימים לכל דרישות המשרה. למשל אם דרושים מלצרים מזמרים והיכולות הקוליות שלכם איך נגיד, לא בשמיים אז זאת לא המשרה המתאימה לכם. בנוסף כמו בכל תחום כדאי ללכת למספר ראיונות עבודה ולשמוע מה המעסיקים מציעים לכם לפני שאתם מתחייבים וחותמים על חוזה העסקה.
 

-טבלאות שכר עדכניותודרושים ללא נסיון – חיפוש עבודה לאקדמאייםמדריך וטיפים לחיפוש עבודההעבודה הראשונה שלי – מציאת עבודה ללא נסיון 

 

קרדיט תמונות: shutterstock