הסימנים המעודדים של המשק הישראלי

פרסום הדוח של שירות התעסוקה אמש, הציג נתונים עגומים ומדאיגים של המשק הישראלי, אולם נתוני דרושים IL מבחינים גם בסימני התאוששות אופטימיים שמשתלבים עם חלק מנתוני שירות התעסוקה

 

שוק התעסוקה הישראלי

שירות התעסוקה פרסם נתונים מדאיגים באשר למספר דורשי העבודה במשק, ונכון לחודש אפריל הם עמדו על  27.8% מכוח העבודה (מעל 1.1מיליון). בחודש אפריל שיעור המפוטרים כמעט הכפיל את עצמו ביחס לחודש מרץ, עם זאת ההתאוששות החלה כבר בחודש מאי וממשיכה גם כעת, במהלך חודש יוני.

 

עפ"י נתוני דרושים IL, מספר המשרות המפורסמות, נכון להיום הוא כמעט פי 2 מחודש אפריל ומהווה כ- 70% ממספר המשרות המוצעות טרם עידן הקורונה. אלו נתונים מעודדים וטובים, בעיקר בשל העובדה שהמשק לא חזר לתפקוד מלא. חלק מהסקטורים עדיין לא שבו לעבוד כלל כדוגמת ענף התעופה והתרבות, וחלק מהסקטורים חזרו באופן חלקי כגון מלונות ומסעדות.

 

היצע משרות

בזמן שיגרה מצטברות משרות, כיון שכל יום מתפרסמות משרות חדשות לשוק ומצטרפות למשרות שהתפרסמו ולא אוישו. נגיף הקורונה 'רוקן את המחסנית' וכעת היא נטענת מחדש במשרות מידי יום עד לצבירת כמות אידיאלית בטווח הארוך.

 

יש פתרון!

 

תפקיד הממשלה כעת הוא להוות עוגן וודאות. הממשלה צריכה לצאת בהצהרה  שתעשה כל מה שנדרש כדי שלא יהיה עוד סגר, לדבר על צמיחה ולהרגיע את האזרחים. הממשלה צריכה תכנית ברורה של צמיחה ולשדר לאזרחים, ובעיקר למעסיקים, ביטחון ו'חזרה לשגרה'.

 

כמו כן, החלק המרכזי לצמיחה יתרחש בעזרת עידוד המעסיקים להחזרת עובדים מחל"ת לעבודה, לצד תמיכה והשקעת משאבים מסיבית מצד הממשלה. החזרת העובדים לשוק העבודה היא מטרה לאומית רחבת היקף, כולל הרחבת התמיכות ותשלום דמי האבטלה, במקביל להכשרות מקצועיות לאוכלוסיית מחפשי העבודה שנזקקים לכך.

 

התפקידים הכי מבוקשים מבחינת המעסיקים:

 

המקצועות המבוקשים

 

דרושים מהנדסים

 

דרושים מאבטחים

 

דרושים מתכנתים

 

דרושים נציגי מכירות

 

דרושים פקידים

 

קרדיט תמונות: shutterstock