מחשבים מסלול מקצועי מחדש: השלב המעשי

בכתבה הראשונה סקרנו את התחומים העיקריים שנפגעו בעקבות הקורונה ובחנו את האפשרויות העיקריות שעומדות בפני מחפשי העבודה בתחומים הללו שכללו לימודים, פיתוח מיומנויות חדשות ושינוי תעסוקתי זמני או קבוע. הכתבה הבאה עוסקת באופציות המעשיות למציאת עבודה בתקופה מאתגרת זו

 

חיפוש עבודה

 

אדמיניסטרציה ומשאבי אנוש הם שני תחומים שנחלשו בעקבות הקורונה מבחינת היצע המשרות למחפשי העבודה ומספר המפוטרים ויוצאי החל"ת. נתוני דרושים IL, נכון לחודש יולי ובהתייחס לאותה התקופה בשנה שעברה, מראים כי היצע המשרות,  בתחום האדמיניסטרציה ירד בכ- 50% ובכ- 60% בתחום משאבי האנוש. אז מה עושים ואלו משרות יכולות להתאים למחפשי העבודה בתחומים אלו?

 

תכונות מאפיינות

 

אנשי האדמיניסטרציה ומשאבי האנוש מאופיינים בסדר וארגון וכן ביכולת ליצירת קשר טוב עם אנשים, אם נתבסס על התכונות המובילות הללו, נוכל מצוא תפקידים מתחומים אחרים בהם יוכלו להשתלב. החשיבה הרחבה ומחוץ לקופסה תסייע רבות בתקופה זו ולכן חשוב להיפתח לאופציות תעסוקה מגוונות.

 

אחד התחומים שיכולים להתאים, שהיצע המשרות שלו נמצא בעליה הוא תחום הרפואה והבריאות. איך אנשי האדמיניסטרציה ומשאבי האנוש משתלבים? ובכן לא כל המשרות בתחום זה מצריכות הכשרה ספציפית לטיפול בחולים, ויש משרות כדוגמת: מזכירות רפואית, זימון תורים, אנשי צוות ואף סיעוד וכוח עזר. חשוב לשקול גם הכשרות במשרד התעסוקה ולמנף את הכלים הממשלתיים. תחומי הבריאות והרפואה הם תחומים הנחשבים ליציבים לאורך זמן ולכן כדאיים. כבר הבנו שהתקופה הזו מצריכה גמישות ו'ראש פתוח' ולכן לבטח לא חשבתם גם על האפשרות להשתלב בתחום הבא: הדרכה.

 

אופציות תעסוקה

 

תחום ההדרכה כולל משרות מגוונות ובכללם הדרכה בעמותות, חברות ונוער. כמעט כל מי שניחן ביחסי אנוש טובים ויכולת ארגון, עם הנחייה הנכונה יכול גם להדריך. בתחום ההדרכה, בעלי תואר אקדמי יכולים למצוא גם משרות ניהול כדוגמת ניהול מעון, ניהול צוות הדרכה וכדומה, ואף משרות חינוך שונות. משרד החינוך הוסיף לאחרונה 13,000 משרות לעוזרי הוראה (מורים ללא הכשרה) וזאת הזדמנות נהדרת להשתלב בתחום החינוך. התחום הנוסף שפתוח בפניי אקדמאים הוא תחום הכספים בו ניתן למצוא משרות כדוגמת מנהלי לקוחות בנק, עבודה במוקדי בנק, נציגי גביה ועוד.

 

מי שעסק באדמיניסטרציה בתחום ספציפי יכול להרחיב את עולם התוכן שלו ולבדוק השתלבות במזכירות משפטית, רפואית או בתחום הביטוח.  לעיתים נדרשת הכשרה קצרה וספציפית במקום העבודה או דרך מוסד חיצוני. אפשרות תעסוקתית נוספת היא לפנות לתחום המכירות ושירות הלקוחות, מגוון המשרות כולל ייעוץ לימודים, ניהול תיקי לקוחות, ניהול מוקד שירות לקוחות ועוד. בתחום המכירות תמיד קיים ביקוש גבוה.

 

שורה תחתונה: חישבו רחב – חישבו גמיש!

 

 

ממסעדנות ותרבות ללוגיסטיקה וייצור

 

שני תחומים נוספים שספגו פגיעה תעסוקתית משמעותית הם המסעדנות והתרבות. עפ"י נתוני דרושים IL היצע המשרות נכון לחודש יולי האחרון, ביחס לאותה תקופה אשתקד ירד בכ- 75%. אנשי מקצוע רבים מתחום התרבות נותרו ללא פרנסה ובכללם תאורנים, עובדי במה, סדרנים ועוד. לבעלי מקצוע אלו אנו ממליצים לבדוק את היצע העבודה בתחום בעלי המקצוע שכולל משרות מנהלי עבודה, חשמלאים, מתקינים, נגרים, טכנאים ועוד משרות  רבות שמתאימות לכל 'ההנדי מן' באשר הם.

 

אפשרות נוספת שיכולה להתאים גם למחפשי העבודה בתחום המסעדנות היא תעסוקה בתחום הלוגיסטיקה, שכוללת משרות מחסנאים, מלקטים, תפעול, שילוח, מתאמי משלוחים וכדומה. תחום התעשייה והייצור מהווה אפשרות טובה לאלו מכם שיש גישה למכונות ומעוניינים לעבוד במפעל כמפעילי מכונות, עובדי קו ייצור או בתחזוקה.

 

תחום השמירה והאבטחה פתוח בפניכם אף הוא ויש בו משרות שכוללת הכשרה. בתחום זה ניתן למצוא משרות כמאבטחים, שומרים, סלקטורים וכדומה. חלק מהמשרות מצריך תנאים בסיסיים וחלק אחר לא דורש הכשרה מיוחדת.

 

שורה תחתונה: תמיד יש מוצא!

 

 

אנשי התיירות והמדיה

 

תיירות הפנים נמצאת בתהליך התאוששות כי כשאין לישראלים לאן לנסוע בחו"ל, הם מגיעים לאתרי התיירות בארץ וטוב שכך! אבל מה קורה לסוכני המכירות, לדיילים ולאנשי התעופה? אם ננסה לחשוב על המאפיינים הבולטים של האנשים שמגיעים מתחום זה, וודאי נייחס להם יכולת ורבלית טובה, שליטה בשפות ויחסי אנוש טובים. מאפיינים אלו יכולים להיות מנוצלים היטב בעיקר בתחומי שירות הלקוחות והמכירות וגם במשרות ייעודיות לדוברי שפות.

 

תחום נוסף בו נרשמה ירידה חדה בהיצע המשרות הוא תחום המדיה והפרסום, כיוון שכשמצב העסקים קשה הדבר הראשון שמוותרים עליו הוא כנראה הפרסום. עפ"י נתוני דרושים IL נרשמה ירידה של כ- 60% בהיצע המשרות ביחס לאותה תקופה אשתקד. אפשרויות התעסוקה המוצעות בתחום זה יכולות להיות בתחום האינטרנט, בכתיבה שיווקית ובהזנת תכנים ולמעשה בכל תפקיד שמצריך יצירתיות. אנשי המדיה והפרסום הם בדרך כלל אנשים יצירתיים ולכן יכולים לאייש משרות כדוגמת: 'דרוש/ה אחראי/ת תוכן לאתר' , 'דרוש/ה מנהל/ת רשתות חברתיות' או 'דרוש/ה אחראי/ת נכסים דיגיטליים'.

 

הכתבה הבאה בסדרה תעסוק  ב'טריגר' לביצוע שינוי תעסוקתי, בחסמים שעלולים להופיע וגם תקבלו טיפים מ'אחת שכבר עשתה את זה!'

 

קרדיט תמונות: shutterstock