כל היתרונות של משרת הייטק בחברות שהן (לא) הייטק

מתלבטים האם לחפש עבודה בחברת הייטק או בחברה 'רגילה'? גלו את כל הסיבות לצאת מבועת ההייטק ולעבוד בארגונים שונים. רבים פונים לחברות הייטק וסטארט אפ ומחפשים להשתלב בהם, אבל אולי כדאי לכם לחשוב לחפש משרת הייטק בארגונים אחרים כדוגמת משרדי ממשלה, חברות ביטוח או חברות תקשורת...

 

משרות הייטק בחברות שהן לא הייטק
 

אין ספק שאחד מענפי המקצוע המבוקשים ביותר בישראל הוא תחום ההייטק. התנאים הנוחים, השכר הגבוה והמשרדים הנוצצים, גורמים לרבים לפנות לתחום הזה ואף לעשות הסבה מקצועית מתחומים אחרים לעולם ההייטק. בין אם אתם מפתחים, אנשי QA או מנהלי רשת, יש עולם שלם של משרות שרק מחכה לכם. אז הנה לכם כמה סיבות טובות, מדוע כדאי לחשוב באופן יצירתי ושונה ולחפש את משרת ההייטק שלכם דווקא בארגונים השונים:


גמישות בתפקידים
בימינו, שינוי מסלול קריירה הוא נפוץ יותר. אנשים מרגישים צורך לרענן את התפקיד שלהם לעיתים קרובות יותר מבעבר, כך שסביר להניח שגם אתם תרצו בבוא העת להחליף תפקיד ולעבור למשרה אחרת. כדאי לדעת שבחברות הייטק, מספר המשרות הפתוחות הוא מצומצם ביחס לארגונים אחרים וגדולים. חברות מתחומים שונים ורחבים יותר שואפות לשמר את שביעות הרצון שלהם, ולכן באותן חברות תוכלו ליהנות מהזדמנויות רבות יותר לעבור בין תפקיד לתפקיד ואף בין המחלקות השונות. 



יציבות תעסוקתית
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין השנים 2011 ל-2019 נפתחו בישראל 6,326 חברות סטארט אפ, כשמתוכן 2,922 נסגרו או השהו את הפעילות שלהן. חברות סטארט אפ אינן נחשבות יציבות כמו ארגונים אחרים וגדולים. לכן, אם אתם מחפשים שקט תעסוקתי וביטחון לטווח ארוך, עדיף שתעסקו במשרת הייטק בארגונים אחרים ולא בחברות הייטק.



קידום מקצועי
בחברות המשתייכות לענפים שונים ולאו דווקא הייטק, יש אפשרויות קידום נרחבות הרבה יותר. גם אם התחלתם במשרת ג'וניור, ככל שתצברו יותר ניסיון, תוכלו להתקדם לתפקידים בכירים יותר ואף למשרות ניהוליות. בארגון גדול השאיפה היא תמיד לקדם עובדים מצטיינים שההנהלה סומכת עליהם. כך, שתמיד תוכלו לשאוף קדימה ולא תיתקלו בתקרת זכוכית שנפוצה יותר בחברות סטארט אפ.

 

 

סיכויי קבלה גבוהים יותר

עפ"י נתוני דרושים IL היחס בין מספר המשרות המוצעות בתחום ההייטק הינו פי 12! המשמעות היא שהתחרות על כל משרה היא גבוהה מאוד. לעומת זאת התחרות על משרת הייטק קטנה משמעותית כאשר מדובר במשרות הייטק בארגונים גדולים ומבוססים מתחומים אחרים.



רשת נטוורקינג
חברות הייטק וסטארט אפ לרוב מעסיקות כמה עשרות עובדים. לעומת זאת, בחברה גדולה יש מאות עובדים ואף אלפים. כל עובד שכזה יכול ללמד אתכם, לעזור לכם להתקדם בתוך החברה ואף לסייע לכם ביצירת קשרים לעבר התפקיד הבא שלכם מחוץ לחברה. כמו כן, ארגונים גדולים עובדים פעמים רבות גם עם חברות מחו"ל, כך שאם אתם חולמים על רילוקיישן, זה המקום שלכם ליצור את הקשרים המתאימים ולהגשים את החלום.



מיקום המשרה
מרבית חברות הסטארט אפ ממוקמות בתל אביב ואזור המרכז, כך שאם אתם מתגוררים באזור מרוחק תיאלצו לבלות שעות בפקקים. לעומת זאת, ברחבי הארץ ישנו פיזור של ארגונים מתחומים שונים, כך שיש לכם אפשרויות טובות יותר למצוא עבדוה בצפון או בדרום הארץ.



תנאים מעולים
אם חשבתם שרק בחברות הייטק יש תנאים טובים, תחשבו שוב. בארגונים גדולים ומבוססים, תוכלו ליהנות משפע של הטבות כמו רכב עם דלקן, ארוחת צהרים מסובסדת, מתנות שוות לחג, אירועי חברה מושקעים, טיולי חברה בחו"ל ועוד. אין ספק שאותם תנאים הופכים את חיי העובדים למהנים הרבה יותר, וחשוב לקחת גם את הנושא הזה בחשבון כאשר אתם מחפשים את המשרה הבאה שלכם.



שדרוג קורות החיים שלכם
גם אם עבדתם בחברת סטארט אפ מוצלחת, סביר להניח שאם היא לא הונפקה בבורסה או עשתה אקזיט, המעסיקים הפוטנציאליים שלכם לא יכירו את השם שלה. לעומת זאת, בדרך כלל מאחורי ארגון גדול עומד מותג שמוכר לכולם, או לפחות לכל מי שעוסק באותו ענף. כך, שכאשר תוסיפו את העבודה בארגון לקורות החיים שלכם, אתם תצליחו להותיר רושם רב על המעסיקים הפוטנציאליים ותגדילו את הסיכוי שלכם להשגת משרת החלומות שלכם.



לסיכום, משרת הייטק בארגונים שונים יכולה מאוד לתרום לכם מבחינה מקצועית ותעסוקתית. לא כדאי למהר לחפש עבודה בחברת סטארט אפ, וכדאי לבדוק מודעות דרושים גם בחברות אחרות שלאו דווקא קשורים באופן ישיר לעולמות ההייטק. כמו כל משרת הייטק, חשוב לבחון היטב את אופי התפקיד ומאפייני הארגון, את התנאים של המשרה ואת אפשרויות הקידום שבה.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

*כותב התוכן הוא עוזי שבת, מנכ"ל חברת Digital Solutions ומרצה לשיווק דיגיטלי