עד כמה חשוב שתאהבו את העבודה שלכם?

השעון מצלצל בבוקר, מסמל את תחילתו של יום חדש, כמה מאיתנו קמים ליום הזה בכיף ובמוטיבציה, וכמה מאיתנו מתחילים יום חדש בחוסר חשק? אהבה ותשוקה בעבודה מסייעים לבריאות הנפשית והפיזית כאחד, במאמר הבא נבין מדוע, וכיצד החיבור שלנו לעבודה משפיע על רבדים שונים בחיינו

 

מאושרים בעבודה

 

מתח יומיומי הוא חלק מהעבודה אצל אנשים רבים. עם זאת, אין שום סיבה להיות לא מאושרים או לא מרוצים בעבודה, מכיוון שזה משפיע עלינו ברבדים שונים בחיינו, כגון שלווה ושקט נפשי, היבטים פיזיים, והתפתחות אישית באופן כללי.  הנה מספר סיבות מדוע לאהוב את העבודה שלנו ולמצוא בה משמעות, היא הכרחית.

 

פחות מתח, יותר שלווה

 

רמות מתח גבוהות יכולות להוביל לסיכון מוגבר להתקפי לב, שבץ, עלייה במשקל ומערכת חיסון חלשה. יום עבודה אינטנסיבי עשוי גם להותיר אותנו עם קוצר נשימה. אין זה אומר שכאשר אוהבים את העבודה היא לא אינטנסיבית, כמובן שכן. האם אנחנו עושים את העבודה שלנו בחפץ לב, בכיף, מתוך רצון להועיל ולהתקדם, או האם אנו עושים אותה מתוך לחץ ותחושת שיעבוד?

 

מחשבות שליליות, דאגה ומתח, עשויים לפגוע בנו גם מבחינה פיזית ולהפריע לנו להיות עובדים יעילים. עבודה שאנו אוהבים, יכולה לסייע לנו לשמור על רמת מתח חיובית ולחזק את איכות החיים באמצעות בריאות טובה.

 

הגברת האמון והמוטיבציה

 

כאשר אנו לא נהנים ממה שאנחנו עושים במהלך היום בעבודה, קשה לשמור על אופטימיות ולהשיג מטרות אישיות. מחקרים רבים הראו כי עבודה בקריירה שגורמת לנו להיות אומללים, יכולה להוביל לסיכון מוגבר לדיכאון וחרדה, וכאשר אנו במצב כזה, הסיכוי להגשים חלומות באופן פעיל ומודע, הולך ופוחת. אנו עוברים למצב של אוטומט או מצב בו השאיפה שלנו היא מינימלית, למלא את חובתנו, ולא מעבר לכך.

 

כאשר אנו עובדים בעבודה שאנו אוהבים, האמון שלנו בעצמנו ובסביבה גובר. המוטיבציה שלנו גדלה, זה נותן לנו כוח ואנרגיה, ואנו נהנים הרבה יותר בתמונה הגדולה וביום יום. כאשר אנו מצליחים בעבודה שאנו אוהבים ונהנים ממנה, תחושת הסיפוק והמימוש הרבה יותר גדולה, מה שנותן לנו את המוטיבציה להמשיך לחלום ולהגשים, לאו דווקא בעבודה, אלא בחיינו בכלל.

 

שיפור במערכות היחסים

 

לחץ בעבודה הוא אחד הגורמים המובילים גם למתח במערכות יחסים. כאשר אנו נסערים ולחוצים מהעבודה שלנו, זה משפיע מאוד על היחסים שלנו בתוך העבודה ומחוצה לה. עצבנות ומצב רוח רע משפיעים על האופן בו אנו מתייחסים לאנשים אחרים, ובחלק מהמקרים ניתן לראות כי מצבים מסוימים מעוררים אותנו ומפעילים אותנו.

 

כאשר אנו מרוצים בעבודה ואוהבים אותה, ואנו מוצאים חבר/ה לשתף במסגרת העבודה, השיתוף הוא חיובי ויכול לעזור לשני הצדדים לנסוק מעלה. כאשר אנו מתוסכלים ולא מרוצים בעבודה, ומצאנו מישהו שמרגיש כמונו, לחלוק איתו את התחושות, רוב הסיכויים כי התסכול והמרמור רק יגברו, בשניים.

 

מה אפשר לעשות?

 

אם אתם מרגישים כי אינכם מסופקים בעבודה, אינכם אוהבים אותה, אינם מממשים את עצמכם, השאלה הראשונה שיש לשאול, והיא דורשת הסתכלות פנימה וכנות עם עצמכם, היא מדוע. מדוע אנחנו לא אוהבים את העבודה שלנו. האם זה העיסוק עצמו? האם זו הסביבה? האם אלו התנאים? מיפוי הסיבה מדוע, תוכל לתת לכם את הכיוון שיביא עימו את השינוי.

 

לאהוב את העבודה – אחד המפתחות לחיים טובים יותר

 

בסופו של דבר, רובינו עובדים כמעט חצי מזמן הערות שלנו במהלך היום. העבודה דורשת מאיתנו זמן, השקעה, ומהווה חלק ניכר מהיום שלנו. כאשר אנו עובדים בעבודה שאנו אוהבים, זה גורם לנו למוטיבציה, זה נותן לנו כוח, זה עוזר מאוד לבריאות הפיזית והנפשית שלנו, ואפילו מסייע לנו להתפתח מחשבתית גם במה שקשור לעבודה, וגם בהיבטים מחוץ לעבודה.

 

כאשר אנו עובדים בעבודה שאנו לא אוהבים, לא מחוברים אליה, וזה יותר תסכול ומרמור אצלנו, התחושה שמלווה אותנו היא תחושה של חוסר מימוש והגשמה. תחושה זו ניתנת לשינוי. השינוי דורש מאמץ, אולם הפירות בסופו של דבר יסייעו לנו להיות מאושרים ומסופקים יותר בעבודה שלנו, וכתוצאה מכך בחיינו.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock