6 עבודות לאנשים שאוהבים אנשים

אנשים שאוהבים חברה ואינטראקציה אנושית מתקשים להסתפק בעבודה מול מחשב בלבד; אם אתם מהנהנים בהסכמה, כנראה שאתם נכללים ברשימה של האנשים הללו...

 

אוהבים אנשים

 

תחושת שליחות, אהבה לזולת, עזרה לאחר ועוד, כולם מהווים סיבה לבחירה במקצועות חברתיים שכולות מגע ישיר עם אנשים. אז אם אתם מחפשים סיפוק שכזה, כדאי לכם לחשוב על התחומים הבאים:

 

חינוך

להיות מורה, בימים אלה ובכלל היא בהחלט משימה מאתגרת. מורים אחראים על ההשכלה של אלפי ילדים מדי שנה, ומדובר באחריות גדולה. לצד האחריות הזו מצפה גם סיפוק רב; מורים אהובים הם אלו שמסוגלים להזדהות עם הילדים שהם מלמדים, ולהנחיל בהם ערכי חינוך שלא תמיד נמצאים בתוכנית הלימודים. אלו מכם שאוהבים ללמד, אך לאו דווקא רוצים לעשות זאת בפורמט הרגיל, יכולים ללמד אוכלוסיות בוגרות יותר, להעביר סדנאות, ללמד במוסדות מקצועיים וכיו"ב.

 

סיעוד

במדינת ישראל, ישנו מחסור תמידי באחים ואחיות שישרתו במגזר הציבורי וגם הפרטי. מלבד העובדה שמדובר בתחום מרתק בעולם הרפואה והבריאות, סיעוד מאפשר גם לסייע לאנשים באופן אישי יותר ממקצועות אחרים בתחום. אנשים אמפתיים פונים פעמים רבות לתחומי הסיעוד השונים, ולמרות שמדובר בעבודה מאתגרת, היא גם מספקת במיוחד. עולם הסיעוד מאפשר לכם להתפתח מבחינה אישית וגם מבחינת הקריירה, ואם אתם רוצים מקצוע שבו תוכלו לסייע לאחרים – אז סיעוד בהחלט צריך להיות ברשימה שלכם.

 

עבודה סוציאלית

לא ניתן לדבר על עבודות שמתאימות לאנשים אכפתיים בלי לדבר על עבודה סוציאלית; עובדים סוציאליים בוחנים את מצבם של אנשים פרטיים וגם של משפחות, ובודקים כיצד ניתן לסייע להם באופן מיטבי. בעבודה מהסוג הזה, אתם תידרשו להבין מה בדיוק עובר על האנשים, האם הם זקוקים לסיוע נפשי, האם הם זקוקים לסיוע כספי ועוד. עובדים סוציאליים שהם אמפתיים יודעים כיצד לדבר עם אנשים, וגם כיצד לדרבן אותם כדי שידברו על המאבקים שלהם. הפתיחות ההדדית הזו מובילה לעזרה שמצילה אנשים רבים, ועבודה סוציאלית היא בהחלט תפקיד שמתאים לאנשים שאוהבים אנשים.

 

קואוצ'ינג – אימון אישי

המקצוע הזה תפס תאוצה בשנים האחרונות, הודות לעקרונות של האימון האישי. בניגוד לטיפול פסיכולוגי מסורתי, שבו מבצעים ניתוח ממושך של המטופלים, קואוצ'רים מציעים פתרונות פרקטיים לבעיות וחסמים שאנשים נתקלים בהם. ניתן להתחיל לעבוד בתחום לאחר השלמת קורסים והדרכות בנושא, וישנם מגוון סוגי קואוצ'ינג שאתם יכולים לעסוק בהם: קואוצ'ינג כלכלי, קואוצ'ינג לילדים, קוא'צינג לאלו שמתקשים למצוא אהבה, ועוד. בתחום הזה אתם תצטרכו "לקרוא" את האנשים שעומדים מולכם, מה שדורש אמפתיה רבה, ולהציע להם פתרונות עבור הבעיות שהם חווים, תוך התחשבות בכל הנסיבות.

 

משאבי אנוש

מנהלי משאבי אנוש וגיוס אחראיים בעצם על כל מה שקשור להון האנושי בחברות. במקצוע הזה, מקבלים את פניהם של העובדים החדשים, מנהלים את ההטבות שמגיעות לעובדים, מארגנים יוזמות שונות לטובת העובדים, ועוד. מדובר בתפקיד דינמי שדורש אחריות רבה. משימות התפקיד משתנות בהתאם לצרכי החברה שבה עובדים.

 

פסיכולוגיה

מדובר במקצוע מעניין מכל הבחינות – החל מהלימודים המרתקים, ועד לעבודה בתחום לאחר סיום הלימודים. כאשר יושבים בכיסא הפסיכולוג, צריך שתהיה לכם לא רק תעודה לעיסוק בתחום, אלא גם את היכולת להבין את הצד השני. תפקידו של פסיכולוג הוא לנתח, ולא ניתן לעשות זאת בלי היכולת להזדהות עם אנשים ולזהות מה עובר עליהם. אז, אם אתם אוהבים להקשיב לאחרים וגם לעזור להם – מומלץ לשקול פסיכולוגיה, או מקצועות טיפוליים אחרים.

 

שורה תחתונה: אמפתיה היא תכונה שמיטיבה עם אלו שניחנים בה, וגם עם האנשים שסביבם. אם ניחנתם בחוש אמפתיה מוגבר ואתם מרגישים צורך להשתמש בו כדי לסייע לאחרים – בחרו מקצוע שבו תוכלו לעשות זאת, כמו אחד המקצועות שפשוט תפורים על אמפתיים.

 

קרדיט תמונות: shutterstock