4 אתגרים למעסיקים!

שוק התעסוקה של ימינו שונה לחלוטין משוק התעסוקה של לפני שנתיים ובפני המעסיקים עומדים כל העת אתגרים חדשים ומגוונים. האתגרים הם הן במישור העסקי- תחרותי והן במישור רצונות העובדים ואופני העסקתם. מהם האתגרים העיקריים ה וכיצד ניתן לצלוח איתם?

 

האתגרים של המעסיקים 2022


 

אתגר 1: ניהול ופיקוח על עובדים המועסקים במודל היברידי בשיא ימי הקורונה התרגלו שכירים רבים במשק לעבוד מהבית וגילו בתוך כך את הנוחות הגדולה של שיטת עבודה זו המאפשרת להם לשלב בין קריירה לחיים אישיים. מבחינת המעסיקים הישארותו של העובד בבית (בין אם מדובר בחלק מהשבוע או בכל השבוע) טומנת בחובה את הקטנת הוצאות השכירות והתחזוקה במשרדים אך מאידך את חוסר השליטה על העובד מרחוק.

 

במטרה להתמודד עם אתגר זה על המעסיקים לייצר מנגנוני עבודה יעילים לעבודה היברידית באמצעותם יוכלו לפקח על מילוי המשימות בהתאם ליעדים וצרכי לקוחות החברה. העדר מנגנוני פיקוח מעין אלו עלול לגרום לאיבוד השליטה על העובדים ולפגיעה בתוצר החברה.

 

אתגר 2: הגדלת האטרקטיביות בגיוס עובדים חדשים – השוק רווי כיום במשרות פתוחות שהתפנו וכדי לגייס עובדים חדשים (בטח כשמדובר על עסקים קטנים או בינוניים) מומלץ לעסקים אלו לשווק בפני העובדים את היתרונות הגלומים בעבודה בהם, ואף לפתות אותם בתמורות שונות כמו תנאים סוציאליים מועדפים, מענקי חתימה, מניות, אופציות או בונוסים בהתאם לעמידה ביעדים, וכיו"ב.

 

אתגר 3: ביסוס ביטחון תעסוקתי לכלל העובדים – נושא נוסף אותו ניתן להגדיר כפוסט קורונה נוגע לחוסר הביטחון התעסוקתי של העובדים. אחד האתגרים העומדים כיום בפני המעסיקים הוא החזרת הביטחון התעסוקתי לעובדים. ככל שהחברה תוכל להבטיח לעובד החדש, כמו זה הוותיק, שהיא יציבה ובעלת איתנות פיננסית כך יבין העובד  שהוא בידיים טובות ולא ימהר לחפש עבודה במקום גדול או יציב יותר.  

 

אתגר 4: יצירת אפיק תעסוקתי בעולם טכנולוגי – העולם השתנה , אבל דבר אחד לא השתנה וזו ההתקדמות הטכנולוגית המואצת המאפיינת את העשורים האחרונים. התקדמות זו מביאה לשינויים דרמטיים בשוק התעסוקה, המתבטאים בין היתר בהחלפת עובדים אנושיים במערכות אוטומציה המבוססות בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

 

מדובר על אתגר שילך ויגדל  ויעמיד את המעסיקים בפני אתגר מהותי – כיצד משמרים עובדים בארגון הפועל בסביבה תחרותית ארצית או בינלאומית המאופיינת בהטמעה מואצת של טכנולוגיות ומערכות אוטומטיות. על מנת להתמודד עם אתגר זה יצטרכו המעסיקים לנקוט בשקיפות מלאה כלפי עובדיהם, להסביר להם את התמורות הצפויות בארגון או בכלל בענף בו הם פועלים ולייצר להם אפיקים תעסוקתיים עתידיים בחברה.

 

 

קרדיט תמונות: shutterstock