רוצים להשתלב בהייטק? כך תעשו זאת נכון

ישראל זכתה זה מכבר לכינוי אומת הסטארט אפ, וההייטק נחשב ובצדק לכתר הצמיחה הבלתי מעורער של המשק. למעשה הענף חווה בשנים האחרונות צמיחה כה מואצת עד אשר נוצר מחסור של כ-10 אלף עובדים טכנולוגיים והביקושים רק הולכים וגוברים. אם גם אתם רוצים להשתלב בענף הזוהר, הנה כמה צעדים שעליכם לעשות כדי להיכנס לתחום המשגשג

 

לעבוד בהייטק

 

הגדירו את התחום שמעניין אתכם והתמקדו בו – בענף ההייטק ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של תפקידים וראשית לכל עליכם להחליט לאיזה תפקיד אתם שואפים. על שלל התפקידים ניתן למצוא תפקידים בעולם פיתוח התוכנה כמו מפתחי אפליקציות, מפתחי WEB ומפתחי BECK END האחראים לכתיבת הקוד שמפעיל את הלוגיקה של אתר או תוכנה כלשהי. כן ניתן למצוא תפקידים מעולמות מחשוב הענן, אבטחת המידע והסייבר, עולמות התשתיות, התקשורת והסיסטם, עולמות דאטה ובסיסי נתונים, דיגיטל ועיצוב, מערכות מידע, בדיקות תוכנה ידניות ובדיקות אוטומציה, ועוד. אחרי שבחרתם בתחום שמעניין אתכם השלב הבא יהיה לבחור את המסלול הלימודי המתאים ביותר עבורכם.

 

מסלול  א': תואר אקדמי טכנולוגי - זהו המסלול היותר שגרתי לעבודה בהייטק הכולל לימודים לתואר רלוונטי כמו מדעי המחשב או הנדסת תוכנה שבסיומם משתלבים באחת מהחברות או הסטארט אפים בענף. ישנן אוניברסיטאות שמספקות לבוגריהן הכשרה מקצועית, ובכל מקרה עולם ההייטק דוגל בשיטת הגיוס של "חבר מביא חבר", כך שאם יש לכם חברים שלמדו איתכם בתואר וכבר עובדים בתחום, יכול מאוד להיות שהם יוכלו להכניס אתכם לחברה בה הם עובדים ובכך לפתוח בפניכם את הצוהר לענף.

 

מסלול ב' : תעודה מקצועית ממכללה – בעוד שבוגרי האוניברסיטאות נהנים מיותר "יוקרה" כבעלי תארים אקדמאיים הרי שבוגרי המכללות אינם נהנים מהיוקרה הזו אך כן נהנים מלימוד תחומים ספציפיים כפי שהם יפגשו אותם בשוק העבודה. כלומר בעיני המעסיק הפוטנציאלי הם נהנים מניסיון מסוים בענף.  המגוון הרחב מאוד של קורסים הפכו את הדרך הזו לפופולרית במיוחד וכיום ישנן הרבה מכללות המציעות קורסים איכותיים בתדירות גבוהה ובמסלולי לימוד שונים (בוקר/ערב).

 

מסלול ג': תוכניות להסבה מקצועית – אם אתם כבר בעלי תארים או תעודות בתחומים שאינם משיקים להייטק הרי שישנן תוכניות לאקדמאים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית למקצועות ההייטק. המועמדים מתקבלים לתוכניות הללו לאחר סינונים וראיונות אך יש לציין כי רובן מתמקדות בלימודי בדיקות תוכנה (QA) או פיתוח תוכנה עקב הדרישה הגוברת למשרות אלו בשוק, כך שמגוון ההכשרות המוצע דרכן אינו רחב.

 

"חבר מביא חבר" – כפי שהזכרנו מודל הגיוס הפופולרי בתחום ההייטק הינו חבר מביא חבר – כלומר עובדי החברה ממליצים על מכרים וחברים בעלי פרופיל אישי ומקצועי דומה לשלהם. ישנם מקרים בהם למועמד שהגיע דרך אותו עובד אין באמת רקע מקצועי טכנולוגי אך הוא בעל מקצוע עם תחומי השקה מסוימים כמו למשל איש מקצוע רפואי המתעניין בסטארט אפ רפואי או סוכן ביטוח המעוניין להיכנס לחברה המפתחת תוכנות לענף הביטוח, והמגייסים יקלטו אותו בתחילת הדרך לתפקיד של QA מתחיל ממנו יוכל להתקדם בחברה ובענף בכלל. לכן אם אתם מעוניינים להיכנס לענף אל תתביישו ונצלו את כל הקשרים שלכם דרך חברים או רשתות חברתיות העובדים בענף ובקשו מהם להמליץ עליכם למגייסים.

 

כניסה מהדלת האחורית – לעיתים הדרך להיכנס לענף היא דווקא באמצעות הדרך הצדדית של התפקידים שאינם טכנולוגיים בחברה כמו למשל כלכלן, כותב תוכן, מעצב גרפי או עורך דין במחלקה המשפטית. בדרך זו תוכלו לאתר מבפנים את התפקידים הטכנולוגיים ולהציע את עצמכם למשאבי האנוש שעל סמך ההיכרות איתכם יוכלו לשקול את מעברכם לאותו התפקיד.

 

לסיכום: ענף ההייטק הוא אחד הענפים המשגשגים והמרוויחים ביותר במדינה. המחסור העצום בעובדים טכנולוגיים מתבטא בין היתר באפשרות של אנשים שאינם בעלי רקע טכנולוגי להשתלב באחת מחברות ההייטק. זה יכול לקרות כמובן דרך לימודים באקדמיה, במכללה או בגופים שמציעים הסבות מקצועיות אבל זה יכול לקרות גם דרך חבר שיכניס אתכם לחברה או עבודה בתפקיד שאינו טכנולוגי דרכה תכירו את המגייסים ותוכלו להציע את עצמכם ביתר קלות לתפקידים בהם אתם באמת חפצים. בהצלחה.