לראשונה מזה שנים: ירידה בביקוש למתכנתים בהייטק

 

הירידה בביקוש למתכנתים בהייטק מתרחשת לראשונה מזה שנים, אז איך להעצים את יתרונותיך ולעמוד בתחרות על המשרות הפנויות?

 

 

בחודש אפריל 2022, נרשמה לראשונה מזה שנתיים, ירידה בביקוש למתכנתים. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו במועד זה, חשפו ירידה במספר המשרות הפנויות למפתחי תוכנה ברבעון האחרון. זאת לצד פיטורי עובדים בחברות טכנולוגיה בארצות הבריאות ובמדינות נוספות והאטה בגיוסי עובדים.  הירידה בביקוש למתכנתים שהגיעה לאחר עלייה עקבית שנמשכה מאז שנת 2020, מייצרת אי וודאות וחשש בקרב מחפשי העבודה. ועם זאת המציאות הראתה שוב ושוב, שמקצוע פיתוח התוכנה הוא אחד המקצועות המבוקשים בהייטק ומחוצה לו, וסביר שזה רק עניין של זמן עד שהביקוש למתכנתים יחזור.

 

כך או כך, אין זה אומר שעליכם 'לקפוא על השמרים' להמתין שהשוק יתאושש. מתכנתים שמחפשים עבודה יכולים בהחלט למצוא משרות טובות גם היום, אולם כדאי להתנהל באופן שונה על מנת להבליט את כישוריכם ככל שהתחרות על המשרות גדלה. כיצד יוצרים יתרון תחרותי בתחרות על המשרות הפנויות? יתרון תחרותי הוא היכולת ללכת צעד אחד קדימה לפני המתחרים הפוטנציאליים שלך, באמצעות העצמת היתרונות שלך מול המתחרים. הנה לכם ארבעה אלמנטים שיסייעו לכם להשיג יתרון תחרותי:

 

מציאת והדגשת התועלות

יתרון תחרותי מושג בין היתר, על ידי הדגשת התועלות האמיתית שלכם בקורות החיים ובראיונות העבודה - אותם כישורים  שצפויים לייצר ערך מוסף לחברה המגייסת. על מנת להדגיש את התועלות שלכם לארגון, עליכם לפני הכל לזקק ולדייק את הכישורים שלכם שמייצרים ערך. כישורים אלו יכולים להיות ידע בשפת קוד מבוקשת לדוגמה, שנות ניסיון רבות בפיתוח תוכנה, חשיבה אנליטית, ריכוז גבוה, יכולת עמידה במשימות מאתגרות, ועוד. כדי לדעת לדייק את הכישורים הרלוונטיים שיספקו את הערכים החשובים ביותר לחברה ויעניקו לכם יתרון תחרותי, חשוב לקרוא היטב את פרטי התפקיד המוצע ולהבין כמה שיותר לעומק, מהם הכישורים המבוקשים ביותר לתפקיד.

 

הבנת שוק היעד

חברות מגייסות עובדים מוכשרים שיעצימו את החברה כולה ולא רק את המחלקה בה הם עובדים. שוק היעד של החברה הוא למעשה קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלה. השגת יתרון תחרותי כמועמד פוטנציאלי לתפקיד, יכולה להתבצע באמצעות הבנת שוק היעד של החברה המגייסת, והדגשת היכולות הרלוונטיות שלך בשוק היעד. אם לדוגמה, שוק היעד של החברה הוא דרום אמריקה, ואתם דוברים את השפה הספרדית, זהו ערך שחשוב מאוד להדגיש שיכול לשרת מאוד את החברה.

 

פיתוח מיומנויות חדשות

בשוק בו התחרות גדלה כגון שוק משרות מפתחי התוכנה, אחת הדרכים הטובות להגדיל את היתרון התחרותי שלכם היא לפתח מיומנויות חדשות שיעניקו לכם ערך רב על פני אחרים. לצורך כך יש לבצע הכנה מקדימה ולהתעדכן במגמות צפויות. בעולם של היום, חברות מאמצות טכנולוגיות חדשות ומגמות בקצב מהיר. הרחבת הכישורים הקיימים שלכם ופיתוח מיומנויות חדשות יהפכו אתכם לבעלי ערך גבוה יותר לחברה המגייסת. לכן חשוב לקרוא ולהתעדכן במגמות וטכנולוגיות חדשות ועדכניות ביותר בענף, ולנסות ללמוד אותן כמה שיותר לעומק.

 

הגדלת רשת הקשרים

הסלוגן "זה לא מה שאתה יודע, זה מי שאתה מכיר" הוא נכון בחלקו. כשזה מגיע להזדמנויות עבודה, חשוב מאוד להשתמש בקשרים שלכם. קשרים אלו יכולים לסייע לכם מאוד לפתוח דלתות. נטוורקינג הוא מושג חשוב וחיוני בשוק התעסוקה, ואם אין לכם מספיק קשרים עם אנשים שיכולים לעזור לכם להיכנס לחברות, זהו הזמן להגדיל את רשת הקשרים שלכם. הרחבת הקשרים יכולה להיעשות באמצעות הרשתות החברתיות - לינקדאין, ופייסבוק בעיקר. ככל שתכירו ותיצרו יותר קשרים עם אנשים שעובדים בתחום שלכם, ובעיקר בכירים בתחום, כך תוכלו להיעזר יותר בכניסה לחברות וקבלת משרות איכותיות.