מה חשוב לדעת לפני שמגישים מכתב התפטרות?

חלק מן אנשים שהתפטרו מעבודתם לפני חודשים ארוכים ועדיין לא מצאו עבודה חדשה, מודים כי במחשבה לאחור הם היו ממשיכים לעבוד בזמן שהם מחפשים עבודה חדשה ולא ממהרים לעזוב את מקום עבודתם. איך תוודאו שזה לא יקרה לכם?

 

מכתב התפטרות

 

לחיפוש עבודה בזמן שאתם עדיין עובדים, מעבר להיבטי השכר, יש גם מרכיב פסיכולוגי: הביטחון והשקט הפנימי שאתם חשים בזמן שאתם עדיין עובדים ומתפרנסים מוקרנים החוצה, גם בראיונות העבודה.  עבודה וקריירה הם חלק מהותי ובלתי נפרד מהחיים שלנו, והם משפיעים על הדרך בה אנו תופסים את עצמנו וחשים מוערכים ומסופקים. זו הסיבה לכך, שמקומות העבודה בהם עובדים נשארים לאורך זמן, הם אותם מקומות שמעניקים לעובדיהם תחושות הישג ומשמעות.

 

מה חשוב לבחון לפני שעוזבים מקום העבודה?

גם אם אינכם מרגישים מסופקים במקום העבודה שלכם, אם השכר שאתם מקבלים אינו הולם את כישוריכם ואם העבודה קשה מדי, חשבו פעמיים לפני שאתם מקבלים החלטה לעזוב את מקום העבודה ותשאלו את עצמכם שאלות חשובות כגון: האם באמת רע לכם במקום העבודה שלכם?

 

ערכו שיחה כנה עם המנהל שלכם

אם החלטתם לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלכם, ככל הנראה יש לכם סיבות טובות לכך. ייתכן ואתם חשים שהשכר שאתם מקבלים אינו הולם את המאמצים ואת הכישורים שלכם וייתכן ואתם לא חשים פוטנציאל לקידום. יש דברים רבים שניתן לתקן בשיחה כנה עם המנהל שלכם או עם גורם במחלקת משאבי אנוש. חשוב לבקש שיחה לפני קבלת החלטה ולנסות לדבר את הדברים שמפריעים לכם בפתיחות ובכנות.

 

מצאו מקום עבודה לפני שתודיעו על התפטרות

למציאת מקום עבודה אחר לפני שמודיעים על התפטרות במקום העבודה הנוכחי, יש ערך רב בכמה היבטים שונים. ראשית כאמור, ההיבט הכלכלי – ככל הנראה תרגישו בטוחים יותר כשאתם עדיין מתפרנסים כך שלא תצטרכו להתפשר על כל הצעת עבודה אחרת שתקבלו ותוכלו לבחון את ההצעות לעומק. שנית, ההיבט הפסיכולוגי – אנשים משדרים נינוחות כשהם עדיין עובדים אשר לרוב מתורגמת למראיינים בחברות מגייסות כביטחון עצמי והערכה עצמית. היבט נוסף ולא פחות חשוב הוא שתגיעו מוכנים יותר למו"מ כך שאם המעסיק הנוכחי שלכם ינסה לשכנע אתכם להישאר בתפקיד. כשיש לכם אלטרנטיבה ובחנתם את פוטנציאל השכר שלכם והתנאים שלכם בחברות אחרות, תוכלו לדרוש יותר במקום העבודה הנוכחי.

 

שמרו על מקצועיות ואדיבות

אם ניסיתם הכל והחלטתם לעזוב את מקום העבודה הנוכחי בכל מקרה, חשוב לשמור על מקצועיות ואדיבות בעת שיחת ההתפטרות. חשוב לשמור על קשר טוב ומפרגן עם המנהל הנוכחי שלכם מכמה סיבות: החל מהצורך בקבלת המלצות, דרך השארת פתח למקרה שתרצו לחזור לעבוד בחברה, ועד לאפשרות שתתקלו במנהל שלכם במקומות העבודה הבאים. גם אם אתם מרגישים פגועים או מתוסכלים חשוב להישאר אדיבים, מנומסים ומכבדים לאורך כל תהליך ההתפטרות ולשמור על קשר טוב וחיובי עם המנהלים הנוכחיים. אתם אף פעם לא יודעים מתי תתקלו בהם שוב בהמשך.