5 שיקולים לפני שמחליטים מהו מקום העבודה הבא

 

גובה השכר הוא מטבע הדברים גורם מהותי בעת חיפוש עבודה, אולם הוא לא השיקול היחיד. יש לא מעט היבטים שיקבעו האם תהיו מרוצים בעבודתכם בחברה ואת כל אלו כדאי לקחת בחשבון. מתכננים לשלוח קורות חיים? הכינו לעצמכם את רשימת ה-MUST עליהם תצטרכו תשובות, וצאו לדרך

 

שעות עבודה

האם חשוב לכם האיזון בין העבודה והבית או שאתם דווקא מוכנים להשקיע כמה שיותר זמן ומאמץ גם על חשבון החיים האישיים? לאחר שתקבלו החלטה בנושא, תדעו פחות או יותר כמה שעות תרצו לעבוד ביום או בשבוע. כשהנתון הזה ברור לכם תוכלו לחפש עבודה לפי הגמישות בכמות שעות העבודה שהיא מאפשרת, או לחילופין לזנוח את הנושא אם הוא לא עקרוני לכם. ודאו שאתם מבינים מהו היקף השעות שבהן אתם צפויים לעבוד, הן מבחינת שעות רגילות והן מבחינת שעות נוספות.

 

הטבות

כמעט כל החברות היום מציעות הטבות לעובדים. הטבות מוצעות כחלק מהחבילה הכוללת שהמעסיק הפוטנציאלי מציע, לצד השכר והזכויות המגיעות לעובדים מכוח החוק. הטבות שהן מעבר לחבילה הבסיסית יכולות לכלול, החל ממנוי למועדון כושר או חדר כושר במקום העבודה, דרך ימי חופשה נוספים מעבר למקובל בחוק, קרנות השתלמות וביטוח בריאות, ועד לרכב חברה. בדרככם לחפש עבודה חדשה, חשבו לעצמכם אילו הטבות הייתם רוצים לקבל ממקום העבודה, מה חברות מתחרות מציעות לעובדים שלהן ומה המעסיק הפוטנציאלי מציע.

 

תרבות ארגונית

אחד הדברים החשובים שתורמים לתחושת השייכות וההנאה במקום העבודה הוא התרבות הארגונית. תרבות ארגונית מבטאת את תפיסת החברה, הערכים שלה, הנורמות והמנהגים שהיא מקיימת. היא מגדירה את סביבת העבודה של העובד, היחס כלפיו, האווירה, גיבוש הצוותים, וכד'. כיוון שמקום העבודה הוא המקום בו אנו מעבירים את מירב שעות היום והוא הופך להיות "הבית השני" שלנו, התרבות הארגונית אינה משהו שמקלים בו ראש. בעת חיפוש עבודה, בדקו את התרבות הארגונית של החברה המגייסת והחליטו אם הערכים והנורמות בחברה תואמים את אלו שלכם.

 

פוטנציאל הצמיחה

אם אתם שואפים להתקדם לתפקידים בכירים, הקפידו לברר במהלך ראיונות העבודה אילו הזדמנויות צמיחה וקידום החברה מציעה. שאלה זו תעזור לכם לקבל תמונה טובה יותר לגבי פוטנציאל הקידום שלכם בחברה וגם תעביר למגייס את המסר שאתם מעוניינים להתקדם בקריירה ואף להישאר בחברה לטווח הארוך. את פוטנציאל הקידום בחברה ניתן לבדוק גם על ידי מחקר אינטרנטי קצר לגבי ההנהלה הקיימת בחברה – האם מנהלים אלו קודמו מבפנים, או גויסו מבחוץ. 

 

היסטוריית החברה ויציבותה

לא משנה איזה תפקיד אתם ממלאים, תמיד חשוב לעשות מחקר קצר על החברה הפוטנציאלית. האם יש לחברה רקורד של הצלחה או לחילופין היסטוריה של פיטורים וקיצוצים? האם החברה היא מייצרת כותרות מהסיבות הנכונות, כגון השגת אבני דרך על ידי גיוס לקוחות חדשים או הרחבת החברה, או שהכותרות מרימות דגלים אדומים כגון בעיות משפטיות וצרות כלכליות?

 

בסופו של יום, עבודה במקום חדש יכולה להיות מרגשת ומספקת, אבל חשוב ללכת על בטוח ולוודא כי רשימת המאפיינים החשובים ביותר נמצאים במקום אליו אתם נושאים עיניים.