איך להתאושש לאחר ראיון עבודה גרוע?

הגעתם לשלב ראיון העבודה אבל איכשהו, באמצע השיחה, אתם מרגישים שמשהו משתבש ואתם לא מצליחים להעביר את המסר שרציתם. אז מה עושים עכשיו, ואיך מתאוששים מראיון עבודה לא מוצלח?

 

 

בלי קשר לכמה מתכוננים לריאיון עבודה, לפעמים הוא מתפקשש, ומכיוון שראיון עבודה הוא למעשה "שער הכניסה" לעבודה שלכם, הפספוס יכול להיות מאוד מתסכל. איך להתאושש לאחר ראיון עבודה גרוע? הנה לכם כמה טיפים.

 

בצעו חשיבה אובייקטיבית

לאחר שיצאתם מראיון עבודה לא מוצלח, עצרו רגע להירגע ולחשוב – האם הריאיון באמת היה גרוע כפי שאתם חושבים? עד כמה שזה קשה, נסו לגלגל בראשכם את מהלך הריאיון כשהוא עדיין טרי בראשכם. עברו על הנקודות שבהן אתם חושבים שנכשלתם, אם זה משהו שאמרתם שלא היה כדאי לומר או שאלות שהשבתם עליהן בצורה לא נכונה. נסו להיזכר בדברים שאמרתם וכעת כשאתם מחות למשרדו של המראיין, חשבו באופן מפוקח: האם באמת נקודות ה"כשל" הללו יפגעו בסיכוי שלכם להתקבל לחברה? או שהן פחות משמעותיות ממה שחשבתם ברגע הראשון.

 

רשמו הערות מיד

קחו צעד אחורה ברגע שהריאיון הסתיים ורשמו הכל: עם מי דיברתם, אילו שאלות נשאלו, איך עניתם האם היו שאלות שלא הבנתם? רשמו כיצד השבתם על השאלות כשהמידע עדיין טרי בראשכם, ולאחר מכן תוכלו לבדוק בגוגל או לבקש מאנשים משוב לגבי התשובות שנתתם. בדרך זו תוכלו להשלים את המידע החסר לכם ולהגיע מוכנים הרבה יותר לראיון הבא.

 

אל תתבוססו

זכרו שפעמים רבות דברים לא הולכים כפי שאנחנו מתכננים או רוצים. גם אם ידעתם היטב את כל התשובות, ייתכן ולא השבתם נכון בגלל ההתרגשות או הלחץ. גם אם הייתם מצוינים בראיון והשבתם באופן הטוב ביותר על כל שאלות המראיין, ייתכן והרגשתם שהוא היה קצר רוח או שחוויתם ממנו תחושות שליליות, בגלל סיבות שאינן קשורות אליכם. לכולם היו ראיונות שהם לא הצליחו בהם, וזה בסדר גמור להתאכזב ולהתעצב, אבל חשוב להתנער מזה ולהמשיך הלאה. אל תתבוססו בכשלי הריאיון הבודד, למדו מכך, הפיקו לקחים והגיעו לראיון הבא רגועים ומנוסים יותר.

 

חשבו באופן חיובי ואופרטיבי

נקלעתם לפקק לא צפוי והגעתם לראיון באיחור? פספסתם הזדמנות פז לדבר על הניסיון שלכם בחברה הקודמת שבה עבדתם? קרה משהו בחיים האישיים שלכם שבלבל אתכם לגמרי ולא הצלחתם להתרכז בשיחה עם המראיין? אין ספור סיבות יכולות לגרום לכך שלא הצלחתם להרשים בראיון העבודה, אבל אולי זה לא השפיע על המראיין עד כדי כך כמו שאתם חושבים? חשבו באופן חיובי ואולי תופתעו ותגלו שקיבלתם את המשרה.

 

שלחו מכתב תודה למגייסים

ייתכן והמראיינים שלכם לא הבחינו בכלל בפאניקה שלכם ואולי הצלחתם הרבה יותר ממה שאתם חושבים. בין אם כן ובין אם לא, מכתב תודה למגייסים תמיד נחשב למחווה מרשימה ומוערכת. שלחו מייל לכל אחד מהמגייסים בנפרד. הודו להם על שהקדישו מזמנם לשוחח איתכם, והביעו תודה על הזמן שפינו לראיין אתכם בכל מקרה. גם אם הריאיון לא היה הכי מוצלח בעולם, מכתב תודה כן ואוהד, יכול רק לשפר את המצב.

 

המשיכו הלאה

גם אם גיליתם בסופו של דבר שלא התקבלתם לתפקיד, הקפידו להמשיך הלאה ולהישאר במשחק. השתמשו בראיון הפחות טוב כחלק מחוויית הלמידה שלכם, כשיעור טוב שאפשר להפיק ממנו לקחים ולהשתפר היכן שצריך לקראת הריאיון הבא. כל ראיון הוא חוויה מלמדת שמעניקה לכם יותר כלים ויותר ביטחון להמשך. האינטראקציות הופכות מוכרות יותר ככל שחווים אותן, והן מכינים אתכם כך שתדעו למה לצפות בפעם הבאה. ואם תתאמצו ותשפרו, וודאי תמצאו במהירות את מקום העבודה הבא שלכם.