גלובליזציה: חייבים קורות חיים באנגלית?

בשנים האחרונות שוק העבודה שינה לחלוטין את עורו. בין היתר נוצרה הבנה שעבודה טובה יכולה להיעשות גם מהבית, ומקצועות חדשים נוספו לשוק התעסוקה בארץ ובעולם בכלל. זה לא משנה אם העבודה מתבצעת בישראל או בחו"ל, משרות רבות מחייבות כתיבת קורות חיים באנגלית - מה חשוב לדעת?

 

קורות חיים באנגלית

 

חלק מתהליך הקבלה למשרה חדשה ושווה בשוק הוא לשלוח קורות חיים. אם בעבר רובנו שלחנו בעיקר קורות חיים בעברית הרי שעם מגמת הדיגיטציה המואצת, התווספות מקצועות חוצי גבולות והאפשרות לעבוד מכל מקום בעולם, הצורך בכתיבת קורות חיים באנגלית עלה בצורה דרמטית.

 

ובאמת, עם קורות חיים באנגלית אתם יכולים לנצל את "השוק החדש" שקיים בחוץ לטובתכם – עולם חדש של מקצועות ושירותים שאתם יכולים לספק בעצמכם ללקוחות בארץ ובעולם. לשם כך, וכדי לא לפספס הזדמנויות אתם חייבים שיהיו לכם קורות חיים ראויים באנגלית, כאלו שבאמצעותם תוכלו להציע את עצמכם לכל משרה שקיימת בשוק.

 

כאשר אתם מכינים קורות חיים באנגלית, חשוב לעשות זאת במקצועיות ולכן אם האנגלית שלכם אינה ברמה גבוהה מאוד, כדאי שתעשו זאת בליווי אדם השולט בשפה ברמת שפת אם וגם מהתחום המקצועי שלכם, המכיר את הטרמינולוגיה המקצועית של התחום, באנגלית. בכל מקרה, אל תתרגמו את קורות החיים שלכם בעברית, אחד לאחד, לאנגלית. הדבר צפוי להוביל לשגיאות כתיב ושגיאות ניסוח שלא יתקבלו בעין יפה על ידי המגייסים.

 

בשונה מקורות חיים בעברית, מקובל שקורות חיים באנגלית הם ארוכים יותר, ולכם אם עד היום הקפדתם על קורות חיים בעברית בהיקף של עמוד אחד, הרי שגם אם קורות החיים שלכם באנגלית מתפרסים על שני עמודים, הדבר תקין ואפילו די נהוג. המבנה המקובל בקורות חיים באנגלית מגיע בסדר הבא : פרטים אישיים, תמצית ניסיון והתאמה למשרה, השכלה,  ניסיון תעסוקתי מפורט, ניסיון צבאי (במידה ויש כזה), כישורים/מיומנויות ולבסוף שפות.

 

בכתיבת קורות החיים באנגלית כדאי להתייחס לתכונות הנדרשות מהעובד כפי שנכתבו במודעת הדרושים, לציין מסגרות תעסוקה בהם עבדתם ואף לציין באיזה עיר בישראל ממוקם המוסד האקדמי, שהרי רוב  מוסדות החינוך בארץ אינם מוכרים למעסיקים בחו"ל. מומלץ לבדוק גם האם נהוג לצרף תמונה במדינה המיועדת, כיון שיש מקומות שזה חלק הכרחי ואחרות, כמו ישראל שלא נהוג בהן לצרף תמונה. כמובן שאם נהוג לצרף, יש לבחור בתמונת פנים איכותית וסולידית ולא באחרונה שצולמה בערב שישי עם החברים...

 

לסיכום, קורות חיים באנגלית פותחים בפניכם עולם גדוש בהזדמנויות תעסוקה גלובליות, וככל שקורות החיים שלכם יהיו מדויקים ומושכים יותר, כך תוכלו להגיע למשרת החלומות שלכם.