9 דרכים לשלב את Chat GPT בעבודה שלכם

בחודשים האחרונים הרשת רועשת וגועשת סביב שתי מילים: AI ו- ChatGPT. אפשר לשאול אותו שאלות, לבקש ממנו מידע ולתת לו לבצע מטלות שונות. למעשה, מה שעלול לקחת לכם זמן רב הוא יבצע בשניות, וזו בדיוק הסיבה לכך שאנשים רבים מתלהבים ממנו, או לחילופין נבהלים ממנו... 

 

בינה מלאכותית

 

ולמה נבהלים? כי אוטמציה תמיד מובילה לחשש שהרובוטים יהפכו מקצועות רבים למיותרים. למה לשלם לאדם כדי שיבצע משימה שרובוט יכול לבצע מהר, יעיל וזול יותר? אז לא. הרובוט לא יחליף אותנו אלא יעזור לנו, נתחיל בכך שנבדוק איך אחנו יכולים לגייס את הטכנולוגיה לטובתנו.

 

אז איך תוכלו לנצל את ה ChatGPT במטלות הקשורות לעבודה? הנה 6 דרכים:

 

  • אפשר להשתמש ב ChatGPT כמנוע חיפוש- כמה פעמים ביום עבודה ממוצע אתם מבצעים חיפושים בגוגל? מעכשיו תוכלו להשתמש ב ChatGPT בדיוק כמו במנוע חיפוש בכדי לאסוף מידע, לקבל הסבר על משהו שאתם עדיין לא מנוסים בו, לחקור נושא מסויים ועוד. הוא יחפש ויצליב מידע ממספר מקורות ואז יציג לכם את המידע הרלוונטי.

 

  • ניתן להשתמש ב ChatGPT כדי לכתוב טקסטים טובים יותר באנגלית. למשל, לצורך כתיבת תוכן במצגות, מערכי שיעור והדרכות, כדי לכתוב חוות דעת על עובדים, מיילים, הרצאות, מאמרים או נאומים. שפת האם שלו בהחלט תעשה את העבודה נאמנה.

 

  • כדאי להיעזר ב ChatGPT למטרת סיעור מוחות. מכיוון שהכלי הזה מרכז מידע מאינספור אתרים ומקורות, זה כלי שימושי מאוד עבור כל תפקיד שנדרש בו לפתוח את הראש ולהעלות רעיונות.

 

  • אפשר להשתמש ב ChatGPT לצורך עיבוד וניתוח של מידע. אם אתם עובדים באקדמיה, בפיננסים או בשיווק (וכמובן בתפקידים רבים אחרים), סביר להניח שחלק מהעבודה שלכם זה לעבד מידע רב לצורך הסקת מסקנות, זיהוי טרנדים ואפילו חיזוי- בזה  ChatGPTיכול לחסוך עבורכם זמן יקר מאוד.

 

  • ניתן להיעזר ב ChatGPT לצורך תיעדוף משימות, ניהול זמן ותכנון טוב יותר של יום העבודה שלכם.

 

  • אפשר להשתמש ב ChatGPT כדי לקבל ממנו חוות דעת שניה. נניח שאתם מתלבטים לפני קבלת החלטה חשובה, ניצבים בפני אתגר כלשהו או בעיה עסקית. לפני שתחליטו, הציגו את ההתלבטות בפני ChatGPT ובדקו מה ההמלצה שלו. לפעמים דעה נוספת תספק זוית ראיה חדשה או רחבה יותר ולפעמים היא דווקא תחזק את האמונה שלנו בהחלטה שקיבלנו.

 

ואם זה לא מספיק ואתם מחליטים לחפש עבודה חדשה, הנה 3 שימושים נוספים:

 

  • אפשר להיעזר ב ChatGPT כדי להתכונן לראיונות עבודה ולחזור על חומר מקצועי שקשור לתחום העיסוק שלכם וגם כדי לחקור על החברה שאתם מתראיינים בה.
  • אפשר להשתמש ב ChatGPT בשלב הגשת המועמדות לעבודה במקום לכתוב בעצמכם את הטקסט, כלומר לכתיבת מכתב נלווה שהמעסיק מבקש לעיתים בנוסף לקורות החיים.
  • אפשר להיעזר ב ChatGPT גם כדי לגלות מה השכר הממוצע בשוק העבודה על פי תפקיד, תחום, ענף, שנות נסיון וכו'.

 

לסיום, אזהרה חשובה...! ChatGPT לא מתעדכן בשוטף ומסתמך על נתונים שנאספו רק עד לשנת 2021. מה שאומר שבנושאים מסויימים חסר לו מידע עדכני ורלוונטי. אפשר להיעזר בו כדי לחסוך זמן במגוון רב של מטלות, בתנאי שאתם מבינים שאתם חייבים לבצע בעצמכם בקרה על ההמלצות שלו ולא להשתמש בהן כמות שהן. אז- בנוסף- כן, אבל לא במקום!

 

*כותבת המאמר: מאיה בוכניק, יועצת קריירה וחיפוש עבודה, מנטורית דרושים IL

 

* לכתבה הראשונה בסדרה

*לכתבה השנייה בסדרה