סקר BCG קובע: בריחת מוחות בתחומי הטכנולוגיה!

דה נטוורק, ברית גלובלית של יותר מ -50 אתרי גיוס מובילים הכוללת את דרושים IL וחברת הייעוץ

הגלובלית בוסטון סיינטיפיק ערכו סקר עולמי בנוגע למגמות הקיימות בעבודה בהייטק. הגילויים מעניינים!

 

במסגרת הסקר סקרו 27,000 אנשים ב -180 מדינות בעלי מומחיות ומיומנויות כגון: תכנות ופיתוח אינטרנט, פיתוח יישומים ניידים, בינה מלאכותית ורובוטיקה והנדסה.

 

סקר עובדים

 

מי אתם?

 

מסתבר שלמומחים דיגיטליים יש מספר דברים במשותף: ל-80% מהם יש תואר אקדמי, ו -68% הם גברים.

בניגוד לדעה הרווחת, הם מעדיפים לעבוד בחברה גדולה, ולא בסטארט-אפ.

רק 9% מהם נמצאים בעמדת ניהול בכיר ו -41% מתוכם עובדים במשרות ללא אחריות ניהולית כלשהי.

 

ארה"ב וגרמניה הן מדינות פופולאריות לעבודה בחו"ל

 

בנוסף לארה"ב, יעדים מובילים אחרים אצל המומחים הדיגיטליים כוללים את גרמניה, קנדה, אוסטרליה ובריטניה. אותן חמש מדינות הן גם היעדים הפופולריים ביותר בעולם עבור כל מי שמעוניין לעבור למטרת עבודה, כפי שנקבע בסקר 2018 לפענוח של כשרון גלובלי.

10 המדינות הכי מבוקשות

 

המדינות הנבחרות

 

לונדון, מהווה יעד העבודה המועדף ביותר. הבחירות הבאות שלהם הן ניו יורק, ברלין, אמסטרדם וברצלונה. ממצאי הסקר מוכיחים כי ערים מובילות בעולם מעפילות על האטרקטיביות של מדינותיהם בקרב מומחים דיגיטליים.

 

 

10 הערים הערים הנחשקות

 

הערים המבוקשות ביותר

 

מה הכי חשוב במקום העבודה?

 

עובדי ההייטק מעדיפים איזון בין עבודה לחיי הפנאי, וכן הזדמנויות ללמידה והכשרה על פני כל היבטים אחרים של עבודה.  עובדי ההייטק רואים בחשיבות גבוהה, הזדמנויות לפיתוח קריירה, ויחסים טובים עם עמיתים ומנהלים. 

 

תנאי עבודה מועדפים

 

 

המומחים 'בורחים'

 

ערים ומדינות חייבות להתחרות עם תחומים אחרים כדי לגייס או לשמור על מומחים דיגיטליים, אשר יכולים להיות הכף המכריע לפיתוח הכלכלי שלהן. הצעדים הראשונים שיש לנקוט בהם הינם ביצוע תוכנית עבודה אסטרטגית של המדינה או האזור כולו, מיפוי ההיצע והביקוש של מומחים דיגיטליים והשקת תוכניות חינוך ממשלתית במטרה לייצר "מותג" לאומי

 

ליאת הדר שרביט, מנכ"לית דרושים IL: " הסקר מחדד את בעיית בריחת המוחות כבעיה לאומית המושפעת מהבעיה הגלובלית בנושא, ולכן כפי שהמדינה מנסה להתמודד עם בריחת המוחות באוניברסיטה היא צריכה להציע לתעשייה הקיימת פתרונות בהתמודדות עם המחסור בכ"א טכנולוגי. מרבית תחומי התעשייה והמסחר הולכים ונהיים יותר דיגיטליים, כתוצאה מכך הבעיה אף צפויה להחריף. פתרונות בחינוך הינם טובים לטווח הארוך אך צריך לייצר גם פתרונות לטווח הקצר. כיום במחסור הקיים אנו רואים שאנשים שעשו הסבה למקצועות המחשוב משתלבים באופן קל ומהיר יותר מבעבר בשוק העבודה. כדי למנוע בריחת מוחות, חשוב לייצר העדפה מתקנת במקצועות המחסור בכ"א בתעשיית ההייטק כצורך לאומי".

 

 

פייר אנטבה, מנכ"ל הרשת ומחבר שותף לדוח, מוסיף ומסכם: "חשוב כי חברות, מדינות ויחידים יתאימו את האסטרטגיות שלהם למיעוט המיומנויות הדיגיטליות בשנים הבאות. מגייסים כבר נמצאים בקו הקדמי של הקרב הזה. החובה היומיומית שלהם היא למצוא, למשוך, ולשמור על מומחים דיגיטליים במדינות שלהם. עליהם להיות יצירתיים יותר מאי פעם ולבצע את הבחירות הרלוונטיות. כל זאת על מנת להשאיר את המומחים הדיגיטליים בארצם/חברתם". 

למערכת כתיבת קורות חיים

דרושים הייטק 

 

קרדיט תמונות: shutterstock