איך תגנו על הנתונים הפרטיים שלכם?

לכבוד יום פרטיות הנתונים ריכזנו עבורכם כללים שיעזרו לכם לשמור ולהגן על פרטיות הנתונים בעסק וגם במחשב הפרטי שלכם. ניהול סיסמאות נכון וערנות לקבצים שנשלחים אליכם במייל, זה חלק מהעניין!

 

*סוגרים שנה: התחומים המבוקשים, הטרנדים השולטים ועוד

*5 מקצועות חדשים בתחום הסייבר שכדאי לכם להכיר!

*5 סיבות טובות לעבודה זמנית

 

 

כך תשמרו על פרטיות הנתונים שלכם

 

האימייל שלכם מאובטח?

הגנו על האימייל שלכם דרכו מתקבל ונשלח מידע משמעותי וקבעו סיסמה ייחודית לו. אל תתפתו להשתמש בסיסמאות זהות למספר כניסות לאתרים ולמייל או בחירת סיסמה קלה כמו שם, ת.ז או תאריך לידה. בחרו סיסמה חזקה והפעילו את מנגנון הזיהוי הדו-שלבי המחייב אישור לנייד שלכם.

 

מה הסיסמה שלכם?

הגדרת סיסמה זהה (גם אם חזקה) לכל האתרים בהם אתם משתמשים היא שגויה וטומנת סיכון גדול בעת חשיפתה, כיוון שברגע שיצליחו לפרוץ לכם לחשבון אחד – כל המידע שלכם בכלל האתרים פרוץ לגמרי!

בחרו סיסמה בעלת 8 תווים לפחות, שתכלול אותיות גדולות, קטנות, מספרים ותווים.

 

האתר מאובטח?

וודאו שהאתרים בהם אתם מזינים את פרטיכם הינם אתרים מאובטחים. הסימן לכך הוא בכתובת האתר: 'https'

 

האם אתם מאשרים קבלת תנאי שימוש?

אל תאשרו אוטומטית את תנאי השימוש של האתר, קראו אותם לפני מתן אישור. אישור ללא תשומת לב עשוי להוביל לאתר מזיק, או לאשר איסוף נתונים אישיים עליכם.

 

מזהים את שולח האימייל?

אל תורידו שום קובץ ששלחו אליכם אם אינכם מכירים או מזהים את שולחי האימייל. שימו לב לניסוח הכתובת ממנה נשלח האימייל ואל תתפתו לפתוח אם אינכם מזים את מקור ההודעה.

 

עובדים בבית הקפה השכונתי?

אל תגלשו ברשתות משותפות לאנשים זרים או רשתות לא מוכרות, בייחוד אם התכוונתם להיכנס למידע עסקי רגיש, בנק ,קופ"ח וכדומה.

 

אוהבים אפליקציות?

זה יכול להיות מפתה להוריד הרבה אפליקציות ותוכנות אבל מרביתן אוספות עלינו מידע שהן יכולות לשתף או לאבד במקרה של פריצה למאגרי המידע שלהן. זאת הסיבה שכדאי להמעיט בהן, מלבד העובדה שהן מעמיסות על הזיכרון.

 

מתי עדכנתם את מערכת ההפעלה שלכם?

עדכנו בקביעות את מערכת ההפעלה והאנטי-וירוס שלכם, אם ניתן לקבוע שזה יתבצע אוטומטית – עשו זאת. בדפדפנים, מומלץ מדי פעם לסגור את הדפדפן ולפתוח מחדש כדי לאפשר לעדכונים להיכנס לתוקף.

 

ומה עם גיבוי?

אל תקלעו למצב בו מידע חשוב שלכם 'נעלם', בצעו גיבוי תקופתי לחשבון הענן המאובטח שלכם.

 

משרות בתחום אבטחת מידע

 

מעסיקים - איך תגנו על מידע רגיש? קבלו 5 כללים

 

 

 

כלל 1: הפקידו את המידע בידיים נאמנות שימו לב מי חשוף למידע הרגיש בעסק שלכם, הגנו עליו. זכרו שגם לטכנאי מחשבים יש גישה למידע במחשב שלכם, לכן ודאו שכל האנשים שחשופים למידע הם אנשים שאתם סומכים עליהם.

 

כלל 2: אל תגבו מידע רגיש בענן לא מאובטח ו/או ענן משותף – המידע שלכם חסוי ורגיש ולכן צריך הגנה כראוי, הווה אומר שירות גיבוי ברמת אבטחה גבוהה.

 

כלל 3: גבו מידע רגיש לדיסק קשיח – גיבוי זמין ואופציה ראויה נוספת היא לגבות את המידע החסוי והרגיש בהתקן נייד (שמרו במקום בטוח) או בדיסק גיבוי קשיח.

 

כלל 4: בדקו את הסנכרון האוטומטי – מערכת הגיבוי שלכם יכולה לעשות גיבוי אוטומטי, של קבצים, תמונות ומסמכים אך לפני שאתם מאשרים אותה לביצוע אוטומטי חשוב לבדוק ולשקול האם הגיבוי אכן נדרש.

 

כלל 5: השתמשו בסיסמה מוצפנת- מידע רגיש כדאי להצפין באמצעות כלים כמו B1  או  ZIP העדיפו שירותי ענן המאפשרים הצפנה של הנתונים שהעליתם, ואם המידע רגיש במיוחד – הצפינו בעצמכם גם לפני ההעלאה לענן.

 

קרדיט תמונות: shutterstock

*המידע באדיבות איגוד האינטרנט הישראלי