נמצאים בחל"ת? זה הזמן לחפש עבודה!

 

מרבית המעסיקים בחרו להוציא את עובדיהם לחופשה ללא תשלום ולא לפטרם בעקבות משבר הקורונה, עם זאת כ- 20% מעובדים אלו יפוטרו בהמשך. לפניכם כמה סיבות טובות להתחיל לחפש עבודה כבר עכשיו, בתקופת החל"ת

 

אולי יעניין אתכם גם:

המדריך המלא למעסיקים בימי הקורונה

איך לחפש עבודה בימי הקורונה?

 

הבשורות הטובות הן שמדינת ישראל נמצאת בתהליך של החזרת המשק לשגרה, הבשורות הפחות טובות הן שחלק מן העסקים לא ישרדו את המשבר וחלק אחר יאלץ לצמצם את כוח האדם בהתאם לפגיעה הכלכלית שלו ויפטר חלק מהעובדים. קשה לאמוד במדויק אלו עסקים ישרדו ואלו לא, כמו גם אלו חברות יפטרו עובדים ויחזירו רק חלק מהם לעבודה. אז מדוע מומלץ, בכל זאת, לחפש עבודה חדשה?

 

יצאתם לחל"ת? כדאי להתחיל לחפש עבודה

 

סיבה 1: הסיכוי לפיטורים הוא ממשי

בואו נודה על האמת, פתרון החל"ת מהווה פתרון מועדף על חברות. בזמן חל"ת המעסיקים אינם נדרשים לשלם שכר והעובדים מקבלים דמי אבטלה. על פניו שני הצדדים 'מרוויחים', פיטורים מצריכים תשלומי פיצויים לעובדים ובמקרים רבים, מדובר בסכומים גבוהים שכרגע אין לחברות אינטרס לשלם. מה שהופך את אופציית הפיטורים לפחות כדאית עבורם, עם זאת חלק מהמעסיקים אינם מתכוונים להחזיר את כל עובדי החל"ת, כיוון שהפעילות הכלכלית הצטמצמה והם יכולים להסתדר עם מצבת כוח אדם דלה יותר.

 

שורה תחתונה: כדאי לנצל את תקופת החל"ת למציאת אופציית עבודה חדשה.

 

סיבה 2: זמן חיפוש עבודה ארוך מהרגיל

חיפוש עבודה בימים 'רגילים' אורך בממוצע 3 – 6 חודשים, בימים אלו, כשהיצע המשרות הצטמצם ומספר מחפשי העבודה עלה משמעותית, התמונה השתנתה. תהליך חיפוש העבודה צפוי להתארך בחודשיים נוספים. מה שאומר שככל שתתמהמהו יותר בחיפוש העבודה, כך יהיו לכם יותר מתחרים על כל משרה פנויה.

 

שורה תחתונה: כדאי להתחיל לחפש עבודה כמה שיותר מוקדם!

 

 

 

סיבה 3: הזדמנויות תעסוקה

נכון שיש פחות הצעות ויותר מחפשי עבודה כרגע, אבל עדיין יש היצע של הזדמנויות תעסוקה ולא רק כשליחים, קופאים, מלקטים או סדרני סחורה. הזדמנויות התעסוקה כוללות גם משרות שוות בתחום השיווק, הניהול, ההייטק ועוד. חיפוש חכם ואפקטיבי יניב הצעות עבודה טובות!

 

שורה תחתונה: יש משרות מגוונות גם עכשיו!

 

סיבה 4: זמן לחיפוש יציבות תעסוקתית

הפרמטר 'יציבות' עד לפני משבר הקורונה, היה אחד מהפרמטרים הפחות מדורגים בסדרי החשיבות של מחפשי העבודה בכלל ושל הצעירים בפרט. חדשנות, מיצוי פוטנציאל, צמיחה אישית, תנאי שכר ואיזון בין פנאי לעבודה, כל אלו היו הפרמטרים הנחשבים באמת. הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים וכעת אחד הפרמטרים המשמעותיים יותר הוא 'יציבות תעסוקתית'. עובדים רוצים לדעת שלארגון שבו הם עובדים יש יכולת עמידה כלכלית, לחוש שיש להם 'גב' ושהעבודה שלהם יציבה. הצפי הוא שפרמטר זה ימשיך להיות משמעותי בכל התקופה הקרובה. חשוב להבהיר לכל מחפשי העבודה שמבחינת השכר אין צפי לשדרוג ואולי אף תהיה ירידה בתנאי השכר, אך מנגד משרות שמוצעות כעת הן של חברות יציבות וחזקות שיכולות להעניק יציבות תעסוקתית.

 

שורה תחתונה: הפרמטר הכי חשוב כעת הוא יציבות תעסוקתית!

 

 

כל מה שאתם צריכים עכשיו:

 

כלי לכתיבת קורות חיים

משרות 'חמות'

מדריך לכתיבת קורות חיים

מדריך לחיפוש עבודה

משרות בתחום הלוגיסטיקה והשילוח

 

קרדיט תמונה: shutterstock