צעדים ראשונים בעולם הקריירה: BABY WORK

סיימתם ללמוד את מסלול הלימודים המתוכנן שלכם, מזל טוב! עכשיו זה הזמן לגשש את צעדיכם הראשונים בעולם 'האמיתי' ולפצוח בקריירה... אבל רגע לפני, אנחנו דווקא מבקשים מכם שתעצרו שנייה לפני שאתם מסתערים על המשימה בכל הכוח

 

עבודה ראשונה

 

לעיתים הציפייה בסיום רכישת המקצוע להתחיל את הדרך המקצועית, מעורבת בתחושת בלבול ולחץ ולכן מאוד חשוב לשאול את עצמכם את השאלות הנכונות שיעזרו לכם בתהליך:

 

איזה סוג עבודה אני רוצה לעשות?

ברי המזל יודעים מגיל 6 בערך, מה הם רוצים לעשות כשיגדלו, אבל רובנו מגבשים דעה בשלבים מאוחרים יותר של חיינו ולעיתים משנים אותה, לפחות עוד פעם אחת. עם סיום הלימודים, סביר שיש לכם מושג די ברור מה אתם רוצים לעשות. הדבר החשוב הוא להשאיר את הרצון והגדרת תפקיד החלומות שלכם פתוח לשינויים ודיוקים. אין זה אומר שצריך לוותר על ההגשמה האישית והמקצועית שלכם אלא רק להגמיש אותה!

 

כיצד להתחיל?

ככל שתהיו ממוקדים יותר באשר לסוג המשרה שתתאים לכם, כן ייטב. נקודה נוספת וחשובה שתסייע לכם למצוא עבודה שתאהבו לקום אליה מידי יום, היא לבחור בתפקידים שמרגשים אתכם!

 

מרגשות הן לא בהכרח משרת החלומות שלכם אלא משרה בתחום שמושך אתכם במיוחד או תפקיד שכולל משימות שאתם אוהבים לבצע וכדומה. אז איך תתחילו? הכינו רשימת אתגרים והזדמנויות שחשוב לכם להשיג בתפקיד הבא שלכם.

 

מה נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם?

היו כנים עם עצמכם, האם המשכורת היא הדבר החשוב לכם ביותר? האם תרבות מקום העבודה מעניינת אתכם? האם קידום וסיפוק בעבודה נמצאים במעלה סדר העדיפויות שלכם? חשבו מראש על מה אתם מוכנים להתפשר ועל מה לא. מה יגרום לכם להרגיש מסופקים ומרוצים ומה פחות ישפיע על שביעות רצונכם ממקום העבודה. אחרי שתחליטו, זה יקל עליכם להבין אלו נקודות פתוחות למשא ומתן מבחינתכם.

 

מי ההשראה שלכם?

כמעט לכל אחד מאיתנו יש את האדם שמעניק לו השראה בפן האישי או המקצועי, מישהו לשאת אליו את העיניים ולהעריך את פועלו. אנשי המקצוע מצליחים שמעוררים אצלכם השראה יכולים לעזור לכם להרכיב את פאזל הקריירה שלכם. איך? הכינו רשימה של התכונות או הפעולות שאתם מעריכים באותה הדמות וחישבו כיצד אתם יכולים לתרגם אותם ולהבליטם בקורות החיים לטובת הקריירה שלכם.

 

איך לייצר ניסיון?

כבוגרים ודאי אין לכם הרבה ניסיון, אם בכלל, אבל זה לא אומר שפעילות ההתנדבות שביצעתם או העבודה שהצליחה לממן או להחזיק אתכם בתקופת הלימודים יכולה לחזק כישורים או תכונות נדרשות בתפקיד בו אתם מעוניינים. מעסיק פוטנציאלי בהחלט יכול להבחין בהישגים או כישורים הנובעים מפעילות אחרת שלכם ולהסיק על התאמתכם לתפקיד, מבלי שיש לכם ניסיון ממשי בתחום.

 

האם אתם מוכנים לראיון עבודה?

שאלו את עצמכם אם אתם מוכנים לראיון לפני שאתם ניגשים אליו. עשו עבודה עם עצמכם, בדקו מהן השאלות שנהוג לשאול בריאיון עבודה, כתבו את התשובות שאתם מעוניינים לענות וערכו סימולציות ריאיון עבודה.

 

קרדיט תמונות: shutterstock