חיפוש עבודה עם הפנים קדימה לשנת 2022

שנת 2022 כבר כאן וזו הזדמנות טובה לעצור, לבדוק ולרענן פעולות לקראת השנה החדשה, בכל הנוגע למציאת עבודה. מה עשינו עד כה? כיצד להתכוונן לשנה הבאה? טיפים ועצות לקראת שנת 2022 בחיפוש עבודה יעיל

 

חיפוש עבודה 2022

 

שלב ראשון – מה עשינו עד עכשיו?

 

נתחיל בזום אאוט שבוחן את מה שעשינו עד עכשיו, באמצעות הפוקוס על מה עשינו ואיך, נוכל להבין מה עובד טוב יותר ופחות. שורה תחתונה, עדיין לא מצאנו עבודה, ולכן חשוב שנעבור על תהליך חיפוש העבודה שעשינו עד כה ונבדוק אותו, אולי יש מקום לשנות, לשפר ולהגדיר מחדש.

 

השאלות שאפשר לשאול את עצמכם בשלב הזה:

 

  • כמה זמן ביום / בשבוע אני מקדיש למציאת עבודה?
  • היכן אני מחפש עבודה?
  • לכמה מקומות שלחתי פניות בשבוע האחרון?
  • האם התאמתי את קורות החיים שלי למשרות ששלחתי?

 

התשובות לשאלות הללו תסייענה לכם להבין ולכוון את העשייה שלכם בנושא ולהבין האם אתם מקדישים מספיק אנרגיה ותשומת לב לנושא.

 

שלב שני – ריענון הגדרות ומטרות

 

לאחר שסיימנו לבדוק את הפעולות והכוונות שלנו, אפשר לבצע ריענון לפני יציאה מחודשת לדרך, לקראת שנת 2022. ריענון ההגדרות והמטרות נוגע גם למשרה עצמה וגם לאופן החיפוש.

 

חשוב להיות בטוחים שאתם מכוונים ומחפשים את המשרה שאתם מעוניינים בה, ואם לא – לעשות שינויים בהתאם. באותה מידה, כדאי לרענן את ההגדרות של החיפוש עצמו. לדוגמה: אם בדקתם וראיתם כי עד כה שלחתם 5 קורות חיים בשבוע וזה לא מספיק, אולי אתם יכולים לשים לעמכם מטרה לשלוח 15 קורות חיים בשבוע.

 

חיפוש העבודה חייב להיות ממוקד ומפוקס, ואתם צריכים להגדיר כמה זמן ביום / בשבוע, אתם מקדישים לנושא.

 

חיפוש העבודה כמשפך שיווקי

 

יש גישה הטוענת שמציאת עבודה דומה להתנהלותו של משפך שיווקי.  עליכם לפנות ל-20 מקומות בערך, על מנת לקבל תשובה מ-3-5 מקומות, ואולי לסגור עם אחד מהם בהמשך. כלומר, אם פניתם לחמישה מקומות, זה לא מספיק.

 

שלב שלישי – תוכנית למציאת עבודה

 

השלב השלישי והאחרון שיסייע לכם להתחיל את שנת 2022 עם הפנים קדימה, הוא לגבש תוכנית למציאת עבודה. לאחר שבדקתם מה נעשה עד כה, לאחר שעדכנתם מטרות והגדרות, זה הזמן לגבש תוכנית חדשה שמטרה למצוא עבודה.

 

איך עושים את זה?

 

  1. הגדרת הערוצים דרכם מחפשים עבודה: נטוורקינג, רשתות חברתיות, אתרים רלוונטיים, חברות השמה, פניות יזומות, קשרים אישיים ועוד. כמה שיותר ערוצים ישיגו כמה שיותר אפשרויות.
  2. עריכת מסמך קורות החיים שיהיה מדויק, מבריק, משקף.
  3. בדקו את הפרופילים שיש לכם ברשתות חברתיות, וזכרו שהמעסיקים הפוטנציאליים מחפשים אתכם גם שם.
  4. הגדירו יעדי שליחת קורות חיים בזמן קצוב.
  5. התכוננו לראיון והגיעו מוכנים.

 

לסיכום

על מנת לעמוד ביעד של מציאת עבודה בתחילתה של שנת 2022, הדברים החשובים ביותר שעליכם לקחת איתכם הם רצון, מוטיבציה, נכונות וסבלנות.

 

התייחסו לנושא כפרויקט עם משימות שיש לבצע, והגדירו מראש את המשימות והיעדים שתרצו לעמוד בהם. לקראת סיומו של כל שבוע בדקו אם עמדתם במטרות ובמשימות שהצבתם לעצמכם השבוע. המשיכו קדימה לשבוע החדש כשאתם מלאים בנכונות ומוטיבציה, וגם משימות מדודות, שתסייענה לכן להצליח.

 

קרדיט תמונות: shutterstock