איך לנהל נוודות דיגיטלית באופן נכון ורווחי ?

 

החלטנו להפוך לנוודים דיגיטליים, אנחנו כבר יודעים במה נעסוק, מהיכן נתחיל לעבוד בעולם ואיך ננהל את סדר היום שלנו. כעת, חשוב שנלמד איך לנהל את הנוודות הדיגיטלית נכון ובאופן רווחי ונבין כיצד לפעול מבחינה שיווקית כדי שנוכל לגדול מרחוק. כתבה חמישית ואחרונה בסדרה

 

 

לאיזה סוג של נוודים דיגיטליים אתם משתייכים? 

קיימים שני סוגים של נוודים דיגיטליים בעולם. הבולטים שבהם הם כאלה שעבדו בארץ המוצא שלהם כשכירים/ עצמאיים וכעת יעבדו מרחוק באותו תפקיד. הסוג השני מתייחס לאלו שנטשו את המקצוע בו עבדו בארץ המוצא, המציאו את עצמם מחדש ורכשו לעצמם מקצוע בו יוכלו לעבוד מרחוק כנוודים דיגיטליים.

 

מהו השוני בין סוגי הנוודים הדיגיטליים?

יש שוני גדול בניהול הנוודות הדיגיטלית בין שני סוגי הנוודים שהזכרתי. אני, למשל, משתייכת לסוג הראשון - עבדתי בארץ כיועצת קריירה עצמאית ופגשתי את הלקוחות שלי פנים מול פנים במשרד שלי בהרצליה או בזום. כשאני ובן זוגי החלטנו לעבור לקופנגן ולעבוד שם מרחוק ידעתי שהאתגר הגדול יהיה מול לקוחות שפחות מתחברים לפגישות בזום.

 

לסוג השני של הנוודים, שהמציאו את עצמם מחדש, יש אתגר עוד יותר גדול משום שהם צריכים להתחיל לבנות לעצמם קהל לקוחות מאפס ולעשות את הכל מרחוק. זה מאתגר אך בהחלט אפשרי ולפעמים זו הזדמנות מדהימה להגשים חלום ישן שקברנו הרבה שנים במגירה.

 

כל נווד דיגיטלי, בין אם רכש לעצמו תחום עיסוק חדש ובין אם לא, רוצה לגדול ולהתפתח מרחוק. איך עושים את זה?

 

מיסוי

האם אנחנו ממשיכים לעבוד מול רשויות המס בארץ או מנתקים תושבות ועובדים מול רשויות המס במדינת היעד? זה נושא סופר חשוב שחובה לתת עליו את הדעת. אני, למשל, לא ניתקתי תושבות משום שהגעתי לתאילנד לשנה. לנוודים דיגיטליים שמתכננים להסתובב בעולם כמה שנים טובות ואפילו יותר, מומלץ להתייעץ עם יועץ מס בנושא. המון אנשים שעוזבים את המדינה למספר שנים מנתקים תושבות על מנת להימנע מתשלומים מיותרים בזמן היעדרותם מהארץ. הם עובדים מול מערכת המיסוי במדינת היעד ובמדינות רבות יכולים לחסוך כסף רב.

 

עבודה עם הקהילה המקומית

האם אתם מתכננים לתת שירותים לקהילה המקומית הישראלית (אם יש) והזרה? האם סוג השירותים שלכם נדרש במדינת היעד? אם כן זה דורש שיווק כמו בקבוצות פייסבוק וווטסאפ של הקהילות השונות במדינת היעד. פה אפשר לנצל את הבמה הפרונטלית ולקיים הרצאות על מנת לגייס לקוחות חדשים במידה ואנחנו נותני שירותים מסויימים. במדינות בהן יוקר המחייה נמוך ואתם תחת מערכת המיסוי של הארץ לא בטוח שתוכלו לגבות את התעריפים שאתם גובים מהלקוחות שלכם בארץ. אם תחליטו לגבות תעריפים נמוכים יותר לא בטוח שזה ישתלם לכם וחשוב להבין אם זה כלכלי עבורכם.

 

שיווק, שיווק ועוד שיווק

כל נווד דיגיטלי עצמאי יהיה חייב להתמיד בשיווק יותר מהכל. זה אומר לתת ערך ברשתות על מנת  לבנות קהילת עוקבים, לשמר את הקהילה הקיימת, להגדיל אותה ולגייס כל הזמן לקוחות חדשים. אמצעי שיווק שיכול מאוד לסייע לנותני שירותים מסוימים הוא הרצאות מרחוק. הרצאה היא מעמד מכירה המוני גם אם החלטנו לא לגבות עליה כסף.

 

הרצאות לא פרונטליות תפסו תאוצה מאז הקורונה ואנשים מאוד אוהבים את הקונספט הזה. יש היום כנסים שלמים שמתנהלים בזום. לא צריך לצאת מהבית, להתלבש, לדאוג לבייבי סיטר ולהניע את הרכב, פשוט לוחצים על הלינק ויושבים מול מסך המחשב.       

 

מומלץ לייצר שיתופי פעולה עם אנשים שעובדים בתחום שלנו, וזה ממש לא משנה אם הם עובדים מרחוק או לא. ישנם המון סוגים של שיתופי פעולה כגון מישהו ותיק/ מקושר בתחום שלי שמעביר לי לקוחות ובתמורה אני משלם לו אחוז מסוים מהעסקה. סוג נוסף הוא יצירה של מוצרים משותפים, ועוד.

 

מה כדאי לקחת בחשבון כשמתחילים לעבוד בתחום חדש מרחוק?

כאשר החלטנו להיות נוודים דיגיטליים עצמאיים ובחרנו בתחום עיסוק חדש חשוב להתחיל את הנוודות עם הון ראשוני עד להתרוממות העסק וצבירת קהל לקוחות. מדובר בתהליך שדורש סבלנות ואורך רוח ומומלץ בחום וחובה להיעזר ביועץ עסקי על מנת לבנות תכנית אסטרטגית, לפעול נכון ולהגיע לתוצאות.

 

נקודה חשובה נוספת היא בדיקה מראש של העלויות השונות במדינה אליה אנחנו מתכננים להגיע כמו שכירות בית, עלויות ויזה, מחייה ועוד. יכול להיות שיש לנו חלום להגיע ליעד מסוים אך כדאי שנתחיל ביעד אחר שיוקר המחייה בו זול משמעותית.

 

שורה תחתונה: החלטתם לתת שירותים מרחוק כנוודים דיגיטליים? הכי חשוב שתבינו עם עצמכם מה הערך הייחודי בשירות שאתם נותנים מרחוק ומהו הקול הייחודי שלכם.

 

בהצלחה!

 

 

הכתבה באדיבות: רויטל אליאס, יועצת קריירה ומנטורית דרושים IL

לכתבה הראשונה בסדרה לחצו

לכתבה השנייה בסדרה

לכתבה השלישית בסדרה 

לכתבה הרביעית בסדרה