5 טיפים למשפטי מפתח מנצחים במכתב מקדים!

המכתב המקדים שהתחיל כתופעה שולית שהגיעה מחו"ל (שם נהוג לצרף מכתב מקדים לכל קורות חיים), הפך עם הזמן לסלע המחלוקת בין הרבה מומחי השמה, מעסיקים ומחפשי העבודה עצמם. אין הגדרה ברורה ל- איך לכתוב מכתב מקדים וגם לרוב אין דרישה ברורה שהמכתב יצורף כתנאי מועמדות לתפקיד, עם זאת בשנים האחרונות מתברר כי מכתב מקדים הוא יתרון שכדאי לנצל!
מכתב מקדים לקורות החיים
 
בהתאם לכך, קבלו 5 רעיונות שיבדלו אתכם משאר המועמדים ויגרמו למראיין לקרוא ולזכור דווקא אתכם:
 
.1    מספרים תמיד מושכים תשומת לב ואתם יכולים לנצל אותם לטובתכם – כמו למשל: "כדי להציג את חנות הכלים של אבי במקום ה-1 בחיפוש של גוגל, נדרשתי ל-200 שעות עבודה וליצירת קישורים מכ-150 אתרים מובילים".
 
2.    נצלו את המכתב המקדים כדי לאפשר למראיין 'הצצה' לאישיות שלכם - אתם יכולים לעשות זאת בעזרת סיפור אנקדוטה מהחיים, שרלוונטי לתפקיד או בעזרת שימוש בציטוט מפורסם. המטרה שלכם היא "לשבור את הקרח" ולתת למראיין הרגשה שהוא מכיר אתכם קצת יותר טוב. כדאי לשמור על נימה קלילה, רק אל תגזימו ותגלשו לפניה לא נאותה.
 
3.    חנופה קלה יכולה להביא אתכם רחוק... ובמקרה זה, אם תקדישו את משפט הפתיחה לתשובה על השאלה "למה דווקא החברה הזאת", יכול להיות שגם תענו על שאלה פוטנציאלית של המעסיק וגם תבדלו את עצמכם מעשרות מחפשי עבודה אחרים.  לדוגמה: "אני מאמינה שחברת 'ABC חשבונאות' היא הפירמה המובילה בשוק ולכן אני חושבת שזה המקום המושלם בשבילי להציג את היכולות ואת הידע שלי בתחום".
 
4.    למדו על החברה והתחילו את המכתב המקדים ממידע שישקף את עבודת החקר שלכם. כך אתם גם מציגים יכולת להגדיל ראש וגם מעבירים למראיין את המסר שאתם באמת מתעניינים בתפקיד ובארגון ומוכנים להתאמץ לשם כך.
 
5.    יש לכם חשבון טוויטר? אם כן הטיפ הבא יהיה ממש קל לביצוע בשבילכם; כתבו את המסר הראשון והעיקרי במכתב המקדים שלכם ב- 140 תווים. אתם יכולים גם להגדיר שהמכתב כולו יכנס ב- 140 תווים פשוט בשביל להעביר מסר אחד עיקרי וחזק. בכל מקרה זכרו שהמעסיקים קוראים עשרות אם לא מאות קורות חיים ולכן אתם חייבים להתבלט, אבל גם לא להעמיס.
 
למשל: "אחת האהבות שלי זה טיפול בחיות וזה התחיל מאז שאימצתי את הכלבה שלי לאקי, לפני כעשור. תנו לי הזדמנות להביע את אהבתי ב"חנות החיות של יוסי".
 
שורה תחתונה: צרפו מכתב מקדים כחלק ממסמך קורות החיים שלכם, על מנת שייסרק כעמוד אחד במערכות סינון אוטומטיות.
 
קורות חיים כוללים מכתב מקדים
קרדיט תמונות: shutterstock