איך לכתוב מכתב מקדים לקורות חיים?

מכתב מקדים נועד להוות השלמה לקובץ קורות חיים; להעניק מקום לפניה בנימה אישית יותר, המספקת מידע, עדות או פרטים רלוונטיים למשרה הנידונה, אשר לא נמצא להם מקום או הדגשה בתוך המסמך הרשמי  

 מכתב מקדים לקורות החיים

 

מטרתו של מכתב מקדים לקורות חיים היא להבליט את מועמדותכם ולגרות את איש הגיוס להמשיך ולקרוא את קורות החיים; לתת לו הצצה אל מי שאתם ולסיבות שמכשירות אתכם למלא את התפקיד הדרוש בהצלחה.

 

אף כי מכתב מקדים אינו עולה בדרך כלל על פסקה או שתיים והפניה בו ישירה ואישית, אין לזלזל בהשפעתו וחשיבותו ורצוי להשקיע מחשבה ויצירתיות בניסוחו. בניגוד לקורות חיים, המכילים מידע "יבש", אותו ניתן לצקת לתבנית קורות חיים כללית או להעזר בדוגמה לקורות חיים, לכתיבת מכתב מקדים אין פורמט קבוע או חוקים ברורים. דוגמה למכתב מקדים עשויה לספק לכם בסיס להשוואה מבחינת צורת הניסוח ואורך הפניה, אך היא לא תוכל לסייע ביציקת התוכן מאחר וכל משרה מחייבת את המחבר להתיחסות פרטנית.  

 לחצו כאן לבניית קובץ קורות חיים איכותי, במהירות ובחינם!
 


איך לכתוב מכתב מקדים?

 


קצר וקולע - מכתב מקדים מכיל בין פסקה אחת לשלוש ובלבד, שהן ענייניות ומהודקות. איש הגיוס לא יתעכב על מנת לקרוא מכתב מורכב ומלא תיאורים וקיים הסיכון, שאף יחליט שלא לפתוח את קורות החיים אליהם הוא צורף.


פניה ייחודית למשרה - במקרים רבים, על ידי שכתוב קל, ניתן להתאים קובץ יחיד של קורות חיים למשרות שונות. מכתב מקדים, לעומת זאת, חייב להיות מקורי ולהכתב באופן פרטני עבור כל משרה ומשרה. אופי המכתב אמור לשקף את התאמתכם לתפקיד מסוים בחברה מסוימת ואיש הגיוס יבחין בהבדל בין פניה אותנטית לבין פניה משוכפלת, שלא תתקבל בעין יפה.     


המנעו מחזרות - נצלו את ההזדמנות שהפניה הישירה פותחת בפניכם להדגשה והוספת פרטים, שאינם קיימים או שאינם בולטים מספיק בגוף קורות החיים. ציטוטים מתוך קו"ח לא יקדמו אתכם או ישפרו את סיכוייכם להתקבל; להפך, חזרה על הדברים עלולה לעורר דחיה.


תוכן הפניה - מכתב מקדים אמור להכיל שלושה נושאים עיקריים:הצגת כישורים, תכונות והישגים מקצועיים ואישיים, העונים על הדרישות העיקריות של המשרה.

  • התייחסות לחברה עצמה, לתחום בו היא עוסקת או לתפקיד המבוקש. פרטו את הסיבה למשיכה שלכם למשרה הרלוונטית והדגישו כיצד אתם יכולים לתרום לקידום מטרות העסק.
  • 'קריאה לפעולה' - הוסיפו משפט מסכם, המבטא את רצונכם ונכונותכם להמשך ההתקשרות; ציינו, למשל, שתשמחו
  • להגיע לראיון אישי, לשלוח מצגת מקצועית או בקשו ללמוד על השלבים הבאים בתהליך המיון.

 

ניסוח - אף כי מכתב מקדים נועד לעזור לכם בשיווק עצמי, הקפידו להמנע מסיסמאות, קלישאות או גישה "מכירתית" מובהקת (אלא אם כן הגשתם מועמדות לתפקיד איש מכירות). השתמשו בשפה תקנית ויפה; השתמשו במילות מפתח שהוזכרו במודעת הדרושים והמנעו מחזרה על מילים ובפרט המילה "אני".
בדקו את המכתב ובצעו הגהה, בכדי לוודא שלא השתרבבו טעויות הדפסה, שגיאות כתיב או טעויות דקדוק.


פרטים נוספים - במידה ובצעתם מחקר אודות החברה המגייסת, הוסיפו פרטים רלוונטיים, הממחישים את בקיאותכם. אתם יכולים לציין, למשל, עסקאות, פיתוחים מיוחדים או פרויקטים בהם עוסקת החברה, שהרשימו אתכם או שתוכלו לתרום להם.
במידה ונודע לכם על המשרה מפי עובד חברה או איש קשר משותף, ציינו זאת מיד בתחילת המכתב.
בנוסף, כדאי לציין תאריך בראש העמוד, את שם החברה או איש הגיוס, בפתיחה; ובסיום להוסיף פרטי התקשרות, אף כי הם כלולים בקורות החיים.  


גמישות - מכיון שאין תבנית קבועה לכתיבת מכתב מקדים ולאור העובדה, כי רצוי לבנות כל פניה בהתאם לתפקיד, לחברה ולאיש הגיוס (במידה וידוע במי מדובר), ישנו מקום ליצירתיות ושינויים רבים. הפגנת בטחון עצמי, הומור או חשיפת פרטים אישיים עשויים לקדם אתכם במקרים מסויימים, אך עלולים להכשילכם באחרים. סמכו על תחושותיכם המוקדמות ובמידה ואינכם בטוחים, שחריגות מעין אלו יתקבלו בעין יפה, הצמדו לנוסח ענייני וידידותי.


דברים מהם כדאי להמנע - אל תמעיטו בערככם והשמיטו חולשות או אי התאמות. הקפידו להתרחק ממשפטים המתחילים ב: "למרות שאין לי ניסיון רב..." או "אמנם אינני בקי בתחום, אבל..."; עובדות מעין אלו עלולות להיחרת בזכרון כנקודות תורפה, גם אם המשך המשפט בא להוכיח את התאמתכם.
אין צורך לשתף את המגייס בתחושות פנימיות כמו: "תמיד רציתי...", "זה היה החלום שלי מילדות..."; זכרו שהמעסיק מעונין לדעת כיצד תוכלו אתם לתרום לחברה ולא כיצד הוא יכול להגשים את שאיפותיכם.
  
  לחצו כאן לבניית קובץ קורות חיים איכותי, במהירות ובחינם!
 

 

 


כתיבת קורות חיים | כתיבת קורות חיים באנגלית