15 מגמות גיוס עולמיות שממשיכות גם ב - 2026

דו"ח עדכני של חברת NetSuite חושף מגמות גיוס עיקריות שהופכות להיות יותר טכנולוגיות, גמישות, אנושיות ומבוססת דאטה. בין המגמות המעניינות - צ׳אטבוטים לגיוס, אנליטיקה חזויה ושיווק גיוס. מה כל זה אומר?

 


שוק העבודה משתנה במהירות- טכנולוגיות חדשות, מודלים היברידיים וכניסת בינה מלאכותית משנים את הדרך שבה מגייסים, מתראיינים ונבחרים לעבודה. מעסיקים כבר לא מחפשים רק ניסיון, אלא גמישות, למידה מתמדת והתאמה תרבותית. מחפשי העבודה מצידם נדרשים להבין את כללי המשחק החדשים ולדעת איך לבלוט במציאות דיגיטלית תחרותית.

 

בין המגמות הבולטות:

 

מגמה 1: גיוס וראיונות וירטואליים - תהליכי גיוס כוללים ראיונות מקוונים, אפילו מלאים והמעבר לגיוס היפר־גיאוגרפי.

מגמה 2: עבודה מרחוק/היברידית - יותר חברות מאפשרות עבודה מרחוק או היברידית והניידות הגיאוגרפית של מועמדים גדלה. 

מגמה 3: אוטומציה בתהליכי גיוס - שימוש בכלים כמו מערכות ניהול מועמדים (ATS), ראיונות וידאו אסינכרוניים, להפחתת זמני גיוס. לדוגמה: הורדה מ-14.5 ימים ל-3.5 ימים במקרים מסוימים. 

מגמה 4: צ׳אטבוטים לגיוס - chatbots שמשפרים חוויית המועמד, מגבירים שיעור ההשלמה של טפסים ודיאלוגים מוקדמים. 

מגמה 5: אנליטיקה חזויה (Predictive Analytics) - שימוש בנתונים כדי לחזות מי מהמועמדים יתאים לתפקיד, יישאר בחברה ועוד. 

 

 

מגמה 6: הרחבת הטבות (Benefits) - מעבר לרק בריאות ודental: בריאות הנפש, איזון בין עבודה לחיים ועוד. 

מגמה 7: אמפתיה (Empathy) בתהליך הגיוס - חברות שמקפידות על חוויית מועמד טובה יותר, בעיקר בהתייחס אל מועמדים שמודחים. 

מגמה 8: גמישות והתאמה (Flexibility & Adaptability) - שימוש חוזר בעובדים זמניים, פרילנסרים וחוזים כדי להתאים לשינויים בשוק. 

מגמה 9: וובינרים ו-קמפיינים לחיזוק תדמית המעסיק - חברות משתמשות בוובינרים כדי למשוך כישרונות ולחזק מותג מעסיק. 

מגמה 10: התאמת מועמד (Candidate Matching) - מערכות טכנולוגיות המגבירות אפקטיביות בגיוס, סינון והפקת החלטות. 

 

 

מגמה 11: שיווק גיוס (Recruitment Marketing) - גישה שיווקית לגיוס: מודעות, קהל יעד, תוכן, funnel כמו בשיווק. 

מגמה 12: גיוס פנימי (Internal Recruiting) - תכנון קידומים ותנועות פנימיות כחלק מאסטרטגיית כוח־האדם. 

מגמה 13: גיוון, שוויון והכללה (DEI) - דרישה גוברת למשרות ואפשרויות עבודה שוויוניות והקפדה על שפה רגישה בדיוור. 

מגמה 14: מותג מעסיק (Employer Branding) - השקעה בתדמית מעסיק טובה יותר כדי למשוך, לשמר ולבדל את הארגון. 

מגמה 15: טכנולוגיה ותוכנה בגיוס - כלי HCM, AI, אנליטיקה, אוטומציה - כולם הופכים לחלק בלתי נפרד מגיוס. 

 

שורה תחתונה


שוק העבודה מחייב את המעסיקים בישראל לחשוב כמו מגייסים גלובליים, לשלב טכנולוגיה חכמה, תהליכים מהירים ויחס אנושי אמיתי. במציאות שבה המועמדים נמדדים על גמישות ויכולת למידה, גם הארגונים צריכים להפגין את אותן תכונות: להיות שקופים, מגיבים ולבנות חוויית מועמד שמרגישה אישית, גם כשהיא דיגיטלית. מי שידע לחבר בין חדשנות טכנולוגית לאמפתיה אנושית, ישמור לעצמו יתרון תחרותי אמיתי במאבק על הטאלנטים.

 

 

 


**הנתונים והטרנדים מבוססים על דו"ח עדכני של חברת NetSuite, שסוקר את המגמות המרכזיות בעולם הגיוס והמשאבים האנושיים. הדו"ח סוקר מגמות עיקריות בגיוס לשנים 2025–2026 ומציג כיצד ארגונים משלבים טכנולוגיות חכמות לשיפור יעילות ואטרקטיביות כמעסיקים.

 

 

קרדיט תמונה: shutterstock