האם האפליה קיימת רק בישראל?

בארה"ב זה מקובל, אצלנו קצת פחות... הוספת תמונה לקו"ח. אז מה התמונה אומרת עליכם מלבד צבע, מין ואולי גזע? אם תשאלו מנהלי משאבי אנוש, אז הם יאמרו לכם שאפשר ללמוד הרבה על האדם ויתייחסו לאופן בו אתם בוחרים להצטלם מבחינת ביגוד, איפור ותנוחה. האם אתם מחייכים? מה אתם משדרים? נינוחות או אולי סגירות? ומה לגבי המבט? האם הוא ישיר, מבויש או אולי 'ערמומי'?  

 

לצרף תמונה לקורות חיים?

 

מכאן אתם וודאי מבינים שניתן להסיק רבות על אדם לפי תמונתו. המתנגדים לרעיון טוענים שמי ששולח את קורות החיים שלו בצירוף תמונה, מסתכן באפליה על בסיס מראה וצבע. אם אכן כך הדבר אז מדוע שליחת תמונה כל כך מקובלת בארצות הברית, האם רק בישראל קיים חשש מאפליה? מה שבטוח זה שאם תחליטו לצרף תמונה תתבלטו בין יתר קורות החיים, אם באופן חיובי או שלילי – תחליטו אתם!  

 

מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מצא כי גברים שנחשבים לבעלי מראה "מושך" צפויים להיות מזומנים לראיון, אם יצרפו תמונה, יותר מאשר בלעדיה ואילו נשים אשר נראות טוב ויצרפו תמונה לקו"ח – יזומנו פחות לראיונות. המחקר כלל מעל ל -2,600  קורות חיים שנשלחו בזוגות, האחד ללא תמונה והשני בתוספת תמונה של גבר או אישה נאים, או גבר/אישה ממוצעים.

 

בסה"כ נשלחו מעל ל- 5,000 קו"ח.   התוצאות היו שקורות החיים של הגברים "האטרקטיביים" זכו לשיעור תגובה של כמעט 20%, משמע 50% יותר משיעור התגובה אצל גברים בעלי מראה 'רגיל/ממוצע' (13.7%) ויותר מפי שניים משיעור התגובה אצל גברים ללא תמונה ( 9.2%). אצל הנשים, התוצאה הייתה הפוכה! החוקרים בדקו מדוע וגילו כי 96% ממגייסי החברות, אליהן נשלחו קו"ח, היו נשים רווקות בשנות ה -20 לחייהן והן, מסתבר, לא אהבו שום תחרות... תוסיפו לכך סטריאוטיפים לא מודעים שיש סביב נשים יפות ותבינו היטב את התוצאות הלא הוגנות.   

 

קרדיט תמונות: shutterstock
 

*הכירו את דרושים IL

*נסו את הסוכן החכם

כנסו ל- JOBIM חיפוש עבודה ללא קו"ח* עבודה 1?