חיפוש עבודה בימי הקורונה

מחפשי עבודה רבים מתחבטים בשאלה אם יש טעם לחפש עבודה בתקופה בה וירוס הקורונה מאלץ אותנו להישאר בבתים ומספר המובטלים רק עולה מיום ליום. ההתלבטות לגמרי מובנת ולגיטימית אבל התשובה אולי תפתיע רבים מכם – כן, המשיכו לחפש עבודה!

 

התשובה הנחרצת מגיעה למרות שההעסקה במשק מואטת, כיוון שבהרבה ארגונים וחברות עדיין עובדים בקונסטלציה זו או אחרת והגיוסים, גם אם לא בכל החברות, עדיין נמשכים. תתפלאו לגלות אך התקופה הזו היא אפילו הזדמנות נהדרת להגיש מועמדות למשרות ולבלוט על פני מחפשים אחרים שבוחרים לחכות 'עד יעבור הזעם'. אז איך לחפש עבודה בימי הקורונה?

 

חיפוש עבודה בימי הקורונה

 

קבלו  9 דגשים לחיפוש עבודה תחת צל הקורונה:

 

1: תהיו אופטימיים

תתמקדו בכל הסיבות לחיפוש עבודה חדשה עכשיו, גם אם זה מרגיש לכם מוזר או אופטימי מדי במהלך תקופה זו. חשיבה חיובית וממוקדת תעזור לכם לאתר את ההזדמנויות הנכונות לעבודה עבורכם!

 

2: איכות ולא כמות

אל תשלחו קורות חיים לכל משרה שאתם רואים, תתעכבו לבחון אותה ותוודאו שהיא אכן מתאימה לכם הן מבחינת דרישות התפקיד והן מבחינת הרצון והמשיכה שלכם לתפקיד המוצע. בקיצור העדיפו איכות על כמות!

 

3: הוכיחו שאתם יכולים לפתור בעיות

משרות נפתחות מכיוון שחברה מסוימת צריכה לפתור בעיה, אולי עובד עזב לאחרונה והם צריכים למלא את מקומו במהירות האפשרית או אולי צוות ספציפי זקוק לעוד כוח עבודה על מנת להצליח לבצע את הדברים בצורה יעילה.

 

הסיבה לא ממש חשובה עבורכם, כדי להתבלט בשוק עבודה איטי חשוב להוכיח למעסיק הפוטנציאלי שאתם יכולים לפתור לו את הבעיה והתסכול שלו. הוכיחו מומחיות/ניסיון בתחום המבוקש והדגימו בעזרת דוגמות ספציפיות את יכולתכם להצליח בתפקיד.

 

4: תשקיעו בקשרים שלכם

במהלך השבתה זו, מתפנה זמן רב וזאת הזדמנות מושלמת ליצור קשרים אותנטיים חדשים ולהחיות ישנים. זהו אחד האמצעים החשובים שעומדים לרשותכם לגלות על תפקידים ומשרות חדשות שמתפנות בארגונים השונים.

 

5: גלו כושר הסתגלות והתמדה

בתקופה זו מרבית העובדים עובדים מהבית, לפיכך סביר שגם הראיונות יתקיימו בטלפון ובווידאו. אל תירתעו או תחששו מכך, תישארו בטוחים וממוקדים בהצגת הערך שלכם ויצירת רושם חיובי בראיונות אלו.

 

היו סבלניים, תהליכי העסקה וגיוס יהיו כנראה מעט איטיים יותר כאשר המעסיקים מנווטים את הדרך הטובה ביותר לראיין במהלך תקופה זו. הראו למעסיקים שאתם מוכנים ונרגשים להתקדם בתהליך אך במידה, התלהבות יתר  עלולה להרתיע.

 

6: עד כמה החיפוש שלכם דחוף?

בהתאם לתשובה שלכם הבינו מה אתם מחפשים כעת. תקופת הקורונה אי ודאית לפיכך, אם דחוף ולחוץ לכם לעבוד אז המטרה שלכם צריכה להיות 'הישרדות'. במקרה זה אתם צריכים להתמקד במציאת עבודה ולא בקריירה, הווה אומר לשקול משרות שאולי אילולא הקורונה לא הייתם שוקלים אותן.

 

זה יכול להיות תחום עיסוק חדש, תפקיד דומה או כל אופציה אחרת. אם התשובה שלכם לשאלה היא 'לא' או 'לא במיוחד' אזי החיפוש שלכם צריך להימשך בהתאם לקריירה ולציפיות שלכם מהתקדמותה, ללא קשר לקורונה.

 

7: זה הזמן לשכלל יכולות וללמוד דברים חדשים

תקופה זו נהדרת להתפתחות האישית והמקצועית שלכם. הרשת מציעה מגוון קורסים והרצאות מקצועיות בחינם, כך שתוכלו לנצל את הזמן הפנוי גם ללמידה מקצועית והתחדשות. נצלו זאת. זה הזמן גם להצטרף לקבוצות פייסבוק מקצועיות בתחומכם שמעלות לדיון נושאים לחקר ולמידה.

 

8: חומר למחשבה

אם יש חברות שבהן אתם מעוניינים/שוקלים לעבוד, עכשיו יש לכם הזדמנות  לבחון את אופן התנהלותה בימי הקורונה. עקבו אחרי החברה במדיה החברתית, נסו לבדוק האם היא ממשיכה להעסיק את עובדיה, מהי (אם בכלל) הפעילות החברתית/ההתנדבותית שהיא מבצעת בימי חירום אלו ועוד.

 

9: מעקב צמוד

הכינו מסמך בן עמוד אחד שמפרט את ענף היעד שלכם; חברות, כותרות תפקידים וכל מה שחשוב לכם ואתם מחפשים במקום העבודה שלכם או בתפקיד הבא. וודאו שאתם עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים והכינו הוכחות התאמה לתפקיד.

 

קישורים שיעזרו לכם בחיפוש עבודה:

כלי לכתיבת קורות חיים

איך לכתוב קורות חיים

 חיפוש עבודה בתחום האופנה

קרדיט תמונה: shutterstock