חיפוש עבודה, קורות חיים ומה שביניהם

פרויקט 'מחזירים את ישראל לעבודה', של דרושים IL בשיתוף מאקו, יצא לדרך ולאחר שהכרתם את 3 המנטורים שלנו, הגיע הזמן להפגיש ביניהם ובין 3 מחפשי העבודה שנבחרו, כדי לעבור יחדיו על קורות החיים שלהם ולקבל טיפים לכתיבת קורות חיים מקצועיים. בנוסף, המנטורית רויטל אליאס ענתה לשאלות שלכם בפייסבוק בנושא קורות חיים, חיפוש עבודה וריאיון עבודה. ריכזנו עבורכם את השאלות והתשובות ואת כל המידע שיעזור לכם למצוא עבודה

 

 

אתם שאלתם והמנטורית ענתה: קורות חיים

 

ש: אני שולחת כ"כ הרבה קורות חיים ולא חוזרים אליי, יש לי ניסיון בתחום, אני בגיל 'הנכון' והכשרה בהתאם. אז למה?

ת: כדאי להתחיל מבדיקת קובץ קורות החיים שלך ולשפרו בהתאם (היעזרי במדריך לכתיבה מקצועית). מלבד זאת, מומלץ להשתמש בקשרי נטוורקינג ולפתח חדשים בתחום והכי חשוב לא להתייאש ולהמשיך לשלוח.

 

ש: מה עוד ניתן לעשות אחרי שליחת קו"ח?

ת: היום כבר לא מספיק רק לשלוח קורות חיים, חובה להיות אקטיביים, לעשות 'פולו אפ' ולבקש מהחברות להן פניתם משוב והמלצות. רק כך מתקדמים!

 

קורות חיים

 

ש: מדוע חוזרים אליי רק 1-2 מעסיקים מתוך 200 קו"ח שאני שולח?

ת: לכל משרה נשלחות מאות קורות חיים ולכן חשוב מלבד שליחת קו"ח, גם לעשות פולו-אפ מול החברות ולבדוק האם קיבלו ואם החליטו לא לזמן אותך מדוע. טיפ נוסף הוא לשבץ מילות מפתח של המשרה בקורות החיים ע"מ שיאותרו בתהליך הסינון האוטומטי.

 

ש: מדוע יש כל כך הרבה משרות ששם החברות נותרות חסויות? איך אדע לאן אני שולח?

ת: הסיבות לפרסום משרות חסויות מגוונות ויש שיקולים שונים מצד המעסיקים, לעיתים מדובר במיקור חוץ ולעיתים מדובר באיוש משרה שהאדם שנמצא בתפקיד כיום טרם יודע שעומדים לפטר אותו.

 

 

 

אתם שאלתם והמנטורית ענתה: ריאיון עבודה

 

ש: מה הכי חשוב להעביר בריאיון עבודה?

ת: הכנה לראיון עבודה הוא מאוד חשוב וכדאי לתרגל אך לדעתי הכי חשוב לשמור על אותנטיות ולהיות עצמך!

 

ש: מדוע מעסיקים לא טורחים להודיע למרואיינים שלא התקבלו לעבודה, כפי הנדרש לפי חוק, והאם כדאי לפנות אליהם בכל זאת?

ת: לצערנו, אכן יש מעסיקים שלא טורחים להודיע כאשר מדובר בתשובה שלילית. אפשר ורצוי לפנות אליהם על מנת  לנסות ולקבל פידבק מדוע לא התקבלתם, זה יכול לעזור לכם להתכונן לראיון הבא.

 

ש: אני מעוניין להתקדם בתפקיד ניהולי אך כאשר אני מגיע לראיונות עבודה, אני תמיד מרגיש שחסר לי משהו בתשובות כדי להגיע לשלב הבא. איך אבין במה אני צריך להשתפר?

ת: ראיון עבודה דורש תרגול והכנה. כדי להבין מהו עקב האכילס שלך, מומלץ לתת לאיש מקצוע לראיין אותך ולקבל פידבק במה ואיך אתה יכול להשתפר.

 

ש: כיצד ניתן לבנות ראיון מוצלח שיכול ליצור לי קדימות על פני אחרים?

ת: בראיון עבודה חשוב להדגיש את ההצלחות שלך, ההישגים והערך הייחודי שאתה מביא. חשוב וכדאי לדעת איך להתראיין וכמובן שיש את עניין הכימיה מול המראיין שמאוד חשוב.

 

ריאיון עבודה

 

 

 

ש: אני סטודנט להנדסאי תוכנה ומחפש משרה ראשונה בהייטק כבר שנה ולא מוצא, אז מדוע מפרסמים שמחפשים עובדים בהייטק?

ת: משרה ראשונה בייחוד בתחום ההייטק היא קשה, עם זאת יש משרות ייעודיות לסטודנטים בתחום ולכן חשוב לעקוב. יכול להיות שיש צורך בשיפור החיפוש שלך והמיקוד.

 

ש: הקושי למצוא עבודה עולה עם הגיל וזאת בעיה משמעותית. האם יש בכלל סיכוי למצוא עבודה בגיל 45+ ?

ת: שוק העבודה מאתגר ללא ספק, עם זאת ניתן לצלוח אותו עם פעולות פרקטיות ומנטליות נכונות. שימו את עניין הגיל בצד ואל תתנו לרעשי הרקע להפריע לכם. יש מעסיקים שישימו לב ליתרונות שלכם! אם תתמקדו בחיסרון הוא רק יגדל ולכן כדאי להתמקד בפתרונות ובהצלחות והם יקרו!

 

ש: ניסיתי לחפש עבודה מהבית בתחום המכירות, תמלול ואף כתיבת עבודות אקדמאיות. אני מרגישה שאני יוצאת מגדרי למצוא עבודה בהרבה תחומים אבל לא מצליחה, האם למעשה יצאתי ממעגל העבודה לצמיתות?

ת: מהו עיסוקך הקודם? האם התחומים בהם את מחפשת עבודה תואמים לכישורייך? חשוב להתאים משרות למיומנויות ולניסיון קיים ולא באופן שרירותי.

 

ש: איך לכתוב פוסט חיפוש עבודה יעיל בלינקדין?

ת: אין ספק כי פרופיל טוב מושך צפיות אך פוסט חיפוש עבודה עלול להיראות נואש, לכן כדאי ליצור קשרי נטוורקינג ודרכם להעביר את המסר שמחפשים עבודה.

 

 

חיפוש עבודה

 

קרדיט תמונות: shutterstock