איך למצוא עבודה אחרי גיל 40?

אם יש משהו שכולנו למדנו ממשבר הקורונה הוא כי אין בטחונות וערבונות, גם לא במקום העבודה. רבים מאיתנו מצאו עצמם מחוסרי עבודה, וכשמדובר באדם מעל גיל 40, החשש אף גדל...

 

איך למצוא עבודה מעל גיל 40?

 

אז, כיצד אפשר למצוא עבודה אחרי גיל 40? קבלו 8 טיפים!

 

טיפ מס' 1 – שימו את הניסיון הרב שלכם בפרונט

זוהי אולי העצה המועילה ביותר שתוכלו לקבל. כאשר אתם מחפשים עבודה וכבר עברתם את גיל 40, זה אומר שיש מאחוריכם שנים רבות של ניסיון, שלא יסולא בפז. קחו את כל הניסיון הזה, ושימו אותו בפרונט, זה הנשק המנצח שלכם, או לפחות אחד מהם.

 

טיפ מס' 2 – מקדו את קורות החיים שלכם

יש לאסוף את הניסיון המקצועי הרלוונטי לעבודה שאתם פונים אליה, ולציין אותו במסמך קורות החיים, אחרת זה גם עשוי לעייף את הצד השני, לקרוא את כל קורות הניסיון המקצועי שלכם. בדקו היטב את דרישות והגדרת התפקיד בו הנכם מעוניינים ופרטו רק את מה שרלוונטי, תוך שימוש באותם מילות מפתח רלוונטיות.

 

טיפ 3 – אל תשדרו ביטחון יתר

אחד הדברים שמעסיקים חוששים מהם כשמדובר בעובד מבוגר, הוא מערכת היחסים בינו לבין המעביד ושאר הסביבה. אף אחד לא אוהב מישהו שיודע הכל ובא עם כל התשובות הנכונות. לכן, גם במסמך קורות החיים וגם בראיונות עבודה, וכמובן גם לאחר שתתקבלו לעבודה, השתדלו להתנהג בצניעות. אומנם יש לכם המון ניסיון, אבל יש צעירים מכם עם חידושים שלא חשבתם עליהם, שיכולים אף הם להעשיר את הידע המקצועי שלכם ואף להרחיבו. היו פתוחים ללמוד גם מהאחרים.

 

טיפ 4 – הסבירו למראיין למה אתם לא "מוכשרים יתר על המידה"

אחד החסמים המאפיינים העסקת עובדים מעל גיל 40 נוגעת לעובדה כי מדובר באנשים Over-qualified, אבל הכל עניין של גישה. אם אתם באמת מחפשים עבודה דעו להסביר למראיינים למה כן כדאי להעסיק אתכם, אפילו שאתם מוכשרים יתר על המידה.

 

טיפ 5 – היעזרו בקשרים האישיים שלכם למציאת עבודה

אחד היתרונות שנותן הגיל הוא שכמות האנשים שאתם מכירים היא הרבה יותר גדולה. נצלו זאת ואל תתביישו לציין שאתם מחפשים עבודה. עדכנו את האנשים שאתם מכירים הן במישור האישי והן במישור המקצועי, אין לדעת מהיכן תיפתח ההזדמנות החדשה שלכם.

 

טיפ 6 – בואו חיוביים

גם אם עברתם 25 ראיונות עבודה, ועכשיו אתם נמצאים בריאיון עבודה נוסף, שימרו על חיוביות, אנרגיות טובות, חיוך אמיתי ותחושת ביטחון. בסופו של יום, מה שאתם מקרינים מעבר לקורות החיים ולמילים שלכם, משפיע מאוד על מי שמולכם.

 

טיפ 7 – היעזרו ברשתות החברתיות

מעסיקים רבים בודקים את הפרופילים של מועמדים לעבודה ברשת חברתית כזו או אחרת. אז אולי אין צורך להעלות סטורי כל יום, אבל בהחלט לא יזיק אם הפרופיל שלכם בפייסבוק יוכל לתת הצצה למי אתם, אילו חיים אתם חיים, מה אתם אוהבים וכו'.

 

יתרון נוסף של רשתות חברתיות ושל הפייסבוק והלינקדאין בפרט, הוא היכולת שלהן לעזור לכם למצוא עבודה. ישנן כיום אינספור קבוצות למציאת עבודה בכל התחומים האפשריים, קבוצות למציאת עבודה על פי אזורים גיאוגרפיים, על פי גיל, מידת ניסיון.

 

טיפ 8 – התנדבו עד שתמצאו עבודה

אחד הקשיים המאפיינים חיפוש עבודה, עוסק בחלל הרב שנפער והניסיון למלא אותו. אם תמשיכו להיות עסוקים, יהיה לכם פחות זמן לחשוב על מדוע אתם לא מוצאים עבודה. עבודה התנדבותית כשלעצמה, מלבד התחושה הטובה שהיא גורמת לשני הצדדים, מוערכת מאוד במקומות עבודה ובהחלט מוסיפה ערך למסמך קורות החיים שלכם.

 

 

שורה תחתונה: זה לגמרי אפשרי למצוא עבודה מעל גיל 40, אך זה מצריך התמדה, סבלנות וגישה חיובית ואופטימית.

 

*קרדיט תמונה: shutterstock