בשורה למתפטרים: מגיע לכם פיצויים!

אם אתם רוצים להתפטר אבל 'מתאפקים' רק בגלל כספי הפיצויים אז הנה לכם בשורה שתשמח אתכם; אודות לסעיף 14 לחוק הפיצויים, תקבלו פיצויים בכל מקרה. מה? למה? ואיך? כל הפרטים לפניכם

 

* מחפשים עובדים? כנסו לעמוד המעסיקים

* בא לכם לחפש עבודה חדשה? קבלו הצעות עבודה 

 

פיצויים

 

סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים קובע הסדר לפיו תשלומים שהעביר המעסיק עבור העובד לקופת תגמולים, לקרן פנסיה או לקרן דומה (כגון: ביטוח מנהלים), יהוו תחליף לחובת המעסיק לשלם לעובד פיצויי פיטורים בעת סיום יחסי העבודה. (מתוך אתר משרד העבודה והרווחה).

 

מה 'מרווחים' העובדים?

 

אם עד כה הייתם זכאים לקבל פיצויי פיטורים רק במקרה של פיטורים ובתנאי שהועסקתם במקום העבודה לפחות שנה, כעת התנאים משתנים. סעיף 14 לחוק 'פיצויים ותגמולים' קובע שאין זה משנה אם פוטרתם או התפטרתם – כך או אחרת מגיע לכם פיצויים. במהלך עבודתכם, הן המעבידים והן אתם מפרישים כספים לקופת תגמולים, קרן פנסיה ועוד. אם עד עכשיו לא הייתם מקבלים את חלקו של המעביד, כאשר התפטרתם, כעת הכסף כולו שלכם, גם חלקו של המעביד.

 

WIN-WIN

 

אז מה מרוויחים המעבידים, אתם שואלים? ובכן במקרה 'רגיל' של פיטורים, על המעביד היה לשלם לעובדים פיצויים לפי מכפלת שכרכם האחרון בשנות עבודתכם, במקרה של התפטרות המעביד היה פטור מתשלום. סעיף 14 עושה חסד גם עם המעבידים וקובע שהפקדות הכספים של המעביד לאורך השנים יהיו סך תשלום הפיצויים לעובד, כלומר לא יתבצע חישוב לפי שכר אחרון גם במקרה של פיטורים.  המשמעות היא שהמעסיק פטור מלשלם לעובדים "השלמת פיצויי פיטורים" בהתאם לשכר האחרון, ביחס לתקופות העסקה קודמות שבהן שכרו היה נמוך יותר.

 

שורה תחתונה: העובדים מוותרים על פיצויים בשיעור מלא במקרה של פיטורים ואילו המעביד מוותר על קבלת הכספים שהפריש ושנצברו בקופה לטובת העובדים, גם במקרה של התפטרות.

 

ממתי ניתן להחיל את סעיף 14?

 

ניתן להחיל את סעיף 14 לחוק באופן רטרואקטיבי, תוך 3 חודשים מיום העברת התשלומים לקופה.

 

סעיף 14 – התנאים לתוקפו

  • שני הצדדים, המעביד והעובד מסכימים על כך בכתב ובמפורש, סמוך לחתימת חוזה העבודה.
  • סך כל התשלומים וההפרשות  צריכים להיות בשיעורים הנדרשים לפי חוק.
  • המעסיק וויתר מראש, על החזר תשלומים מקופת הגמל.
 

* אין באמור לעיל משום המלצה או מתן ייעוץ – ט.ל.ח.

קרדיט תמונות: shutterstock