אחות מעשית, אחות מוסמכת ומה שביניהם

לכבוד יום האחים והאחיות הבינלאומי בדקנו עבורכם: מהי הכשרתה של 'האחות המעשית'? מהו ההבדל בינה ובין האחות המוסמכת?  כמה מרוויחים במקצוע? ומה מציע המגזר הפרטי? כל התשובות לשאלות המעניינות בכתבה שלפניכם

 

אולי יעניין אתכם גם:

 

*11 מקצועות ששווה לעבוד בהם בתחום הרפואה

 

* איך מבצעים שינוי תעסוקתי - הסבה מקצועית

 

* המקצועות הכי נדרשים בשוק העבודה - חלק א'

 

 

 

'האחות הרחמנייה', אותה אנו פוגשים בבית החולים עושה עבודת קודש, על כך אין ויכוח. עבודתה, הלא פשוטה, כוללת ביצוע הנחיות רופא, ניטור, בדיקות, נתינת תרופות, טיפול סיעודי ועוד. אחות בית החולים פוגשת בצד האנושי הכי חשוף ופגיע של כולנו, בזמן חולי ומלבד הדאגה לצרכים הבסיסים של החולים מוטלת עליה אחריות גדולה. מדובר במקצוע המצריך ידע רפואי רב, זיהוי מצבים קליניים, מקצועיות, הפעלת שיקול דעת, סמכות ואחריות. אל תתבלבלו, מדובר באחד המקצועות הקשים והשוחקים שיש, אך גם במקצוע בעל תחושת הסיפוק הגדולה ביותר!

 

יותר אחים ואחיות

 

העלייה במספר האחיות והאחים המוסמכים בשנת 2017, עומדת על כ- 13% ומוכיחה שעם הקשיים הנלווים למקצוע, היתרונות מנצחים. עפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה שעברה היו  סך של 35,800 אחיות מוסמכות, מתוכם רק כ- 13% גברים. בהיבט המגדרי חל שיפור קל מאוד של 1% בלבד בשנת 2017 ואחוז הגברים במקצוע עמד על כ- 14% בלבד.

 

ההזדמנויות התעסוקתיות עבור אח/ות אקדמאי גדלו בשנים האחרונות, מלבד עבודה בבתי חולים ובמרפאות ממשלתיות, ניתן לעבוד במגזר הפרטי שרק מתרחב כל העת. כיום יש הרבה מרפאות ובתי חולים פרטיים אשר עובדים עם חברות הביטוח השונות ומאפשרות למטופלים רבים להגיע לטיפולים באופן פרטי, אישי ומהיר יותר.

 

יתרונות המקצוע

 

הלימודים האקדמאיים מאפשרים להתפתח לעמדות ניהול ואף להתמחות בתחומים מגוונים כדוגמת חדרי ניתוח, פסיכיאטריה, ילדים, מיילדות, שיקום ועוד. התפקידים הרבים הופכים את התפקיד לאף יותר מעניין וניתן כל העת להתקדם ולהחליף תחום/תפקיד. מגמה נוספת שמתרחשת בתחום היא העלייה במספר האקדמאים שמחליטים לבצע הסבת מקצוע לטובת תפקיד 'אח מוסמך'.

 

היתרונות הבולטים של התפקיד כולל, בין היתר פרנסה בטוחה, ביקוש תמידי, מגוון רחב של תחומים ותחושת הסיפוק האדירה. אל מול כל זאת יש את החסרונות הבולטים של עומס רב ושכר לא גבוה דיו במסגרות הממשלתיות.

 

אחות מעשית, אחות מוסמכת ומה שביניהם

 

רוב האחיות שתפגשו יהיו בעלות תואר ראשון ואף שני, בעלות ידע רפואי מקיף ומרשים בשלל נושאים. רק חלק קטן מהן בוחרות ללמוד לתעודת 'אחות מוסמכת' מטעם משרד הבריאות בלבד, אלו הם לימודי תעודה בלבד שמכשירים את הלומדות בתחום המעשי. ההבדל המשמעותי בין אחות מוסמכת לאחות אקדמית  הוא אפשרויות הקידום. עבור האחות המוסמכת האפשרויות מוגבלות בהשוואה לאחות אקדמית. האחות האקדמית יכולה להתקדם לתפקידי ניהול, מחקר ועוד, ובטווח הארוך גם תרוויח שכר גבוה יותר.

 

כמה מרוויחים?

 

שכר של אח/ות נקבע לפי דרג וניסיון, תמונת המצב המוצגת לפניכם היא ממוצעת:

שכר של אחות מעשית (ללא תואר)  6,000 – 8,500 ₪

שכר של אחות מוסמכת (אקדמית) 7,000 – 11,000 ₪

במגזר הפרטי המצב משתפר וממריא לסכום של כ- 14,000 בממוצע.

עפ"י אתר theworker  השכר הממוצע של אח/ות בבתי החולים השונים עומד על 10,152 ₪

 

 

שורה תחתונה:

 

"בדרושים IL יש ביקוש גבוה ביותר למשרות אחיות", משתפת המנכ"לית, ליאת הדר שרביט ומוסיפה: "הביקוש מתבטא במשרות בקופות החולים, בבתי האבות ובגופים רפואיים פרטיים שנותנים טיפול רפואי רחב בבית ולליווי רפואי פרטני. קהל הפונים למשרות אילו מגוון מאחיות שזה עתה התחילו את הקריירה, אנשים שהחליטו לעשות הסבה למקצוע ועד לאחיות עם ניסיון רב שהחליטו לשנות את מקום העבודה. בדומה למקצועות אחרים, גם במקצוע זה, קצב תחלופת העבודות עלה, ועם הביקוש הגבוה יש הרבה יותר אחים/ות שמחליטים לגוון את מקום העבודה שלהם לפי התנאים והצרכים המשתנים שלהם", מסכמת הדר שרביט.

 

רוצים אתכם! משרות לאיוש בדרושים IL

כתיבת קורות חיים

 

קרדיט תמונות: shutterstock