למה בחרתי במקצוע הזה?

רצינו להבין מה עומד מאחורי הבחירה לעסוק במקצועות מסוימים והאם אכן לאחר שבוחרים בהם, נשארים מרוצים או שמתבדים. פגשנו 3 עובדים ושאלנו אותם מדוע הם בחרו במקצוע שלהם ולמי לדעתם כדאי לעבוד בו, וזה מה שהיה להם לספר לנו...

 

מנהל חשבונות

 

יאנה יצחקוב (31), מנהלת חשבונות בחברת פרסום כבר קרוב לעשור, משתפת בסיבה שהובילה אותה לבחור בתחום: "כספים ומספרים תמיד משכו ועניינו אותי, וכשבדקתי גם את השכר הממוצע של מנהלי חשבונות, הבנתי שניתן להגיע למשכורות מאוד יפות וגבוהות, והחלטתי ללמוד את המקצוע".

 

תפקיד הנהלת החשבונות כולל מגוון פעולות ובכללם רישום פקודות יומן, גביה, הכנת דוחות כספיים, תשלומי ספקים ועוד. לא לכל אחד מתאים לעסוק בתחום הזה, המשימות מצריכות סבלנות, אחריות, דקדקנות ויכולת אנליטית. אם החלטתם שהתפקיד מתאים לכם ואתם מעוניינים ללמוד אותו, דעו שהלימודים המקצועיים אליו נמשכים כחצי שנה בממוצע והיתרון הבולט של המקצוע הוא שתמיד ניתן להתקדם בו 'לשלב הבא'.

 

המשמעות היא שאם בחרתם ללמוד הנהח"ש סוג 2/ 3, תוכלו לבחור בהמשך להתמחות כחשבי שכר, או  להתקדם וללמוד ייעוץ מס או ראיית חשבון. ההתקדמות המקצועית לא חייבת לכלול לימודים, רבים מתחילים בתפקיד בתחום מסוים כמו הנהח"ש לקוחות או ספקים ומאוחר יותר מתקדמים כמנהלי חשבונות ראשיים וכו'. העיקרון הוא שתמיד יש לאן לשאוף ואפשר להתקדם, מה שלא ניתן לומר על כל מקצוע. "חלק מהיתרונות הבולטים של המקצוע כוללים התקדמות מקצועית, שכר טוב (10,000 – 15,000) ועבודה משרדית נוחה" מסכמת יצחקוב. יתרון נוסף שמצאנו הוא הביקוש התמידי בשוק התעסוקה למקצוע מנהלת חשבונות.

 

בק אופיס בתחום שירות לקוחות ומכירות

 

מנהלת חשבונות

 

שירה לוי (35) משמשת כבק אופיס לסוכני השטח בחברת מכירות גדולה בשרון, אהבתה לאנשים ורמת הסבלנות הגבוהה, עליהם היא מעידה, הובילו אותה לבחור במקצוע: "תחום השירות הוא גדול ומגוון והוא נחוץ בכל עסק. אני מאמינה ששירות זה הפנים של העסק, אם אתה תיתן שירות טוב אז הלקוח יזכור אותך וימשיך לרכוש ממך. באופן אישי, אני אוהבת קשר עם אנשים והתפקיד שלי משלב הרבה יחסי אנוש, סדר, ארגון ויכולת ניהול שאני טובה בהם ולכן בחרתי לעסוק במקצוע הזה".

 

לוי מאמינה שהתפקיד יכול להתאים למגוון אנשים וביניהם חבר'ה לפני ואחרי צבא, פנסיונרים, סטודנטים, הורים... ממש לכולם. הגמישות המתאפשרת בתפקיד נובעת מהאופציה לעבוד במשרה מלאה/חלקית/משמרות/מהבית יכולה להתאים לרבים, בתנאי שהם מספיק אחראים, תקתקנים ובעלי יחסי אנוש טובים.

 

"היכרות עם אנשים חדשים ומגוונים וסיפוק מהצלחה לסייע ללקוח, הם רק חלק מיתרונות המקצוע" מבטיחה לוי אך לא שוכחת לציין גם את החיסרון: "מידי פעם נאלצים להתמודד עם לקוחות עצבניים, לא תמיד מוצאים פתרון לבעיה של לקוח וצריך לגלות סבלנות ולנהוג באיפוק, גם במצבים האלו" מסכמת לוי.

 

השכר הממוצע תלוי בוותק ובניסיון והוא נע בין הסכומים הבאים: 5,000 – 7,000 ₪ .

 

 

אבטחה ושמירה 

 

מאבטח

 

 אורן פינקלמן (23), מאבטח מיום שחרורו מהצבא: "חיפשתי תפקיד שיהיה תחת קטגוריית עבודה מועדפת כדי שאהיה זכאי למענק מביטוח לאומי כמשוחרר" הוא משתף וממשיך לפרט כיצד הגיע לעסוק בתחום: "שירתתי כלוחם בצנחנים ולכן 'מאבטח' נראה לי כתפקיד אידיאלי עבורי. התחלתי באילת כמאבטח בבית מלון וכך יכולתי לשלב בין הנאה ובילויים לעבודה עם חבר'ה צעירים".

 

פינקלמן חשב שסיים עם התפקיד, אך אז חזר להתגורר בביתו באזור השרון והחל ללמוד ושוב מצא עצמו כמאבטח ביישוב בו הוא מתגורר: " כסטודנט, שוב מצאתי את עצמי מחפש משרה שתתאים ללו"ז שלי מבלי שתפגע לי בלימודים ומיד כששמעתי שמחפשים בישוב שלי מאבטחים הגעתי לאייש את המשרה. היתרון הכי בולט בעבודה הזו היא הגמישות במשמרות והאפשרות ללמוד גם ב'שעות המתות' בעבודה" מציין פינקלמן.

 

העבודה הזו מתאימה בעיקר למשוחררים, סטודנטים ופנסיונרים. משרתי החי"ר יוכלו לאייש תפקידי שמירה עם נשק ואלו שלא ימלאו תפקידי סיירים או שמירה ללא נשק. מי ששירת כלוחם יידרש להשלים הסמכה לנשק מטעם חברת האבטחה (על חשבונם) ומלבד הגמישות בעבודה, אחד היתרונות הבולטים שפינקלמן מציין הוא הסביבה הצעירה.

 

שכר עבודה ממוצע לשעה הוא 33- 35 ₪ לשעה.

 

אז מה אתם חושבים? האם הסיבות שהניעו אותם לעסוק בתחומם משרתות את מטרתם ומתאימות להם?

קרדיט תמונות: shutterstock