כתיבת קורות חיים: איך כותבים על ניסיון מקצועי בקו"

מסמך קורות החיים שלכם הוא שער הכניסה הראשון בהגשת מועמדות לעבודה חדשה, והוא מכיל את המידע החשוב שמהווה את הסינון הראשוני עבור אנשי הגיוס והמעסיקים. החלק שמעיד על הניסיון התעסוקתי הוא אחד החלקים המשמעותיים בקורות החיים, אז מה כותבים בו כשיש ניסיון עשיר ומה כותבים כשאין בכלל?

 

פסקת ניסיון מקצועי בקו"ח

 

אם אתם נמנים עם בעלי הניסיון המקצועי העשיר, ויש לכם הרבה מה להציע, התברכתם אבל עדיין חשוב למקם את הניסיון בסדר הנכון ולפרט רק במקומות שצריך. אינכם בטוחים כיצד כל הניסיון הזה אמור להיכנס למסמך מתומצת אחד שתופס את העין?  אז תנו לנו להפתיע אתכם, אתם לא חייבים! מסמך קורות החיים, במקרים רבים אינו יכול או צריך למנות רק עמוד אחד.

 

מה עושים כשיש הרבה ניסיון ולא רוצים להעמיס תוכן במסמך?

 

אז יש לכם ניסיון מקצועי רב אבל אינכם רוצים להגיש מסמך עמוס ומייגע, מה עושים?

מתמקדים בניסיון הרלוונטי לתפקיד המבוקש, זה אומר שאתם מתחילים לפרט את הניסיון המקצועי עפ"י סדר כרונולוגי אך לא בכל מחיר, אלא בהתאם לתפקיד המבוקש. אם יש בפירוט הניסיון המקצועי תפקידים שאינם רלוונטיים ניתן להשמיט או רק להזכיר במשפט ולפרט במקומות בהם דרישות התפקיד דומות ויש התאמה בין מילות המפתח של תיאור המשרה ופירוט המשימות שביצעתם.

 

ציינו רק את העבודות המשמעותיות ביותר שעבדתם בהן בתחום

אפשרות שנייה, במקום להתמקד בפירוט הכרונולוגי הסמוך ביותר למועד הגשת המועמדות, היא לבחור את העבודות המשמעותיות ביותר, שנוגעות לתחום ולעבודה אליה אתם מגישים מועמדות. תוכלו לבחור את העבודות בהן ההישגים שלכם היו המשמעותיים ביותר, ושאתם מרגישים ביטחון רב לשוחח עליהן ולהציג אותן.

 

לתמצת לכדי שורה אחת שתציין את העיקר

במקרים רבים אנו מציינים את הזמנים בהם עבדנו במקום מסוים, לדוגמא: 05/11-06/14, את הגדרת התפקיד, לדוגמא: מנהלת משאבי אנוש באינטל, ולאחר מכן מפרטים בשניים שלושה משפטים את תחומי האחריות והעבודה בפועל.

 

אחת הדרכים לצמצם מסמך עמוס בניסיון מקצועי היא להקל על הקורא מבחינה ויזואלית ולכתוב משפטים קצרים ומספר שורות מוגבל היכן שניתן. נסו לצמצם מידע לא קריטי ולציין במקרה הצורך "פירוט תחומי אחריות ועשייה בפועל יפורטו בעל פה". במקרה שזומנתם לראיון, אל תשכחו להתכונן לתת מענה בע"פ היכן שציינתם (ניתן להיעזר בדף בו תרכזו את כל מה שתרצו לציין במעמד ההסבר והפירוט.

 

עריכה ויזואלית

אפשרות נוספת שתסייע לכם להגיש את מיטב ומירב הניסיון המקצועי שלכם, מבלי להגיש מסמך עמוס מדי היא עריכה ויזואלית. צמצמו שוליים לאורך ולרוחב, צרו שני טורים של הפרטים האישיים על מנת שלא יתפסו הרבה מקום במסמך ועוד.  

 

מה עושים כשאין הרבה ניסיון?

אם אתם נמצאים במצב ההפוך בו אין לכם הרבה ניסיון ומסמך קורות החיים נראה קצת דל, יש מספר פתרונות שיכולים לסייע לכם:

 

אם מדובר בעבודה ראשונה או בעבודה לצעירים שאינה דורשת ניסיון מקצועי רב, אתם יכולים לציין את העבודות שעבדתם בהן, כל העבודות, בלי קשר למשרה הנוכחית.

 

אם הניסיון המקצועי שלכם אכן מועט, פרטו עד כמה שניתן את פעילותכם ותחומי האחריות בהרחבה ותנו ביטוי לציון כישורים ותכונות שחשובים לתפקיד ואף מופיעים בדרישות או תיאור התפקיד המבוקש. שיבוץ מילות מפתח אלו יכולות להיות משמעותיות על מנת לעבור סינון ראשוני. כל מה שנותר אחר כך זה להוכיח בעל פה שלמרות הניסיון המקצועי המועט, אתם לגמרי ראויים ויכולים להתקבל לתפקיד.

 

התנדבות ותחביבים – פעילות התנדבותית מעידה רבות על ערכי האדם וגם על היכולות שלו, אל תהססו לציין את מסגרת ההתנדבות ואת תחומי האחריות שלכם שם. אם תוכלו לדאוג גם לקבלת המלצה ממקום ההתנדבות עשו זאת. במקביל, תחביבים מיוחדים יכולים להצביע על תכונות אופי שאולי נדרשות לתפקיד המוצע, למשל ריצת מרתון מעידה על משמעת עצמית, קביעת מטרות אישיות והשגתן וכדומה.

 

 

שורה תחתונה: ניסיון מקצועי ניתן להציג בכמה אופנים, ודאו כי אתם מציגים אותו בדרך הטובה ביותר שמשרתת ומדגישה את ההיבטים והתכונות שצריך לתפקיד המבוקש.

 

קרדיט תמונות: shutterstock