חווית גיוס טובה משפיעה לא רק על המועמד!

גיוס עובדים הוא אחד ההליכים החשובים בכל ארגון, וחווית גיוס חיובית תמקסם מצד אחד את יכולת הארגון לקלוט עובדים מסורים, איכותיים ושירותיים, ומצד שני היא תשפיע גם על תדמיתו של הארגון, אז איך תדאגו לחוויית מועמד טובה?

 

 

גם אם נדמה לעיתים שתהליך גיוס העובדים הוא תהליך אישי הנעשה בדלתיים סגורות, הרי שעבור המועמד, שלב הפגישה עם מנהלי הגיוס והמראיינים הוא שלב מכריע בו הוא מגבש את דעתו על  הארגון. ככל שהעובד יחוש כי הוא יוכל להתפתח ולהגשים את עצמו בארגון כך יגבר בו הרצון שלו להשתייך אליו ולמטרותיו, והוא יהיה מסור יותר ובעל מוטיבציה רבה להצליח. יתר על כן, מועמד שיזכה לחוויית גיוס חיובית, יהפוך ל'שגריר' של הארגון, גם אם לא יתקבל לעבודה בסוף התהליך.

 

בהמשך לכך, ריאיון לא מקצועי משמעו איבוד עובדים פוטנציאליים איכותיים שיצעידו את הארגון קדימה, ויתירה מכך יצירת שם רע לארגון. בעולם הוויראלי של היום בו אנשים משתפים און ליין את כל חוויותיהם היומיומיות, מספיק פוסט נוקב אחד על היחס המזלזל והלא מכבד אותו קיבל המועמד כדי ליצור משבר תדמיתי עבור הארגון.

 

אז כיצד עושים זאת נכון? כיצד יוצרים חווית גיוס חיובית בקרב המועמדים? הנה לכם מספר כללי אצבע עיקריים:

 

סבלנות ואמפתיה – ראיון עבודה מלחיץ את מרבית המועמדים ולכן חשוב לתת לו תחושה נוחה וליצור עימו קשר איכותי ושיחה נעימה. כדאי שהמראיין יהיה סבלני ואמפתי, וישדר עניין וקשב כנים כלפי המועמד לעבודה.

 

הבנה מקצועית – על המראיין לשלוט היטב בתחומי הידע והניסיון הנדרשים מהמועמד על מנת להבין לעומק האם המיומנויות והכישורים שלו חופפים את דרישות התפקיד.

 

ייצוגיות - נציגי הגיוס מהווים את הפנים של הארגון מול המועמדים החדשים ולכן יש לבחור באנשים ייצוגיים שיתווכו למועמד את מהות הארגון, ערכיו, ואת דרישותיו מהעובד החדש שייקלט.

 

שקיפות –כדאי לשקף למועמדים את המציאות, להסביר מהם סיכויי הבחירה בהם, למי תינתן עדיפות, והכי חשוב ליידע את המועמדים בתוצאות השלבים השונים של התהליך, כך שהם לא יצטרכו להמתין זמן רב מבלי לדעת לאן פניהם מועדות.

 

שורה תחתונה:  גיוס עובדים הוא תהליך חשוב המשפיע על הארגון הן פנימית מבחינת כח האדם המועסק בו והן חיצונית מבחינה תדמיתית ומיתוגית. ארגונים צריכים לדאוג לחוויית גיוס חיובית עד כמה שניתן. אנשי הגיוס צריכים להיות לא רק בעלי מוטיבציה, לויאליות ותחושת שייכות לארגון, אלא גם סבלניים, תקשורתיים, ייצוגיים  ואחראים מספיק ליידע את המועמדים השונים על סטטוס התהליך, בין אם הם התקדמו בשלבי הגיוס, ובין אם לאו. זכרו שתהליך הגיוס הוא חלק מתהליך המיתוג שלכם כמעסיקים ומשפיע רבות על תדמית הארגון.

 

* מתנות לחגים: כל האפשרויות

קרדיט תמונות: shutterstock