המשימה: להסתדר עם הקולגות בעבודה

אתם אוהבים את התפקיד שלכם בעבודה, מוקירים את דרך ההתנהלות המקובלת ואפילו התנאים לא רעים, אבל עם הקולגות במשרד שלכם זה ממש לא פשוט להגיע. אז מה עושים?

 

להסתדר עם הקולגות בעבודה

 

הסדרה הקומית הפופולארית "המשרד", הציגה במשך 9 עונותיה את מכלול היחסים החברתיים שנרקמו בין עובדי חברת הנייר הדמיונית דאנדר מיפלין. ההיבט הקומי של הסדרה המצליחה נשען על האינטראקציות המשעשעות, ולעיתים גם המוזרות והמטרידות, שנוצרו בקרב העובדים השונים במשרד, מבוגרים וצעירים, נשים וגברים. במהלך עונות השידור שלה הציגה הסדרה, בצורה מוקצנת וביזארית כמובן, את חשיבות היחסים החברתיים התקינים בין הקולגות השונות בעבודה - עובדים למול עובדים ועובדים למול מנהלים.

 

אם בסדרה הוצג הנושא בצורה קומית הרי שבחיים עצמם נושא היחסים החברתיים בין העובדים נחשב לקריטי במיוחד, ועובד שלא ישכיל לפתח את הקשרים האלו יישאר מאחור, גם אם הוא יהיה העובד המקצועי והמנוסה ביותר.

 

אז הנה לכם 5 טיפים שיעזרו לכם להסתדר טוב יותר עם הקולגות בעבודה:

 

  1. שמרו את המחשבות שלכם לעצמכם

לכולנו יש דעה על האנשים הסובבים אותנו ומן הסתם גם לכם יש דעה חיובית או שלילית על הקולגות שלכם מבחינה מקצועית ואישית. לכן, גם אם נכנסתם לסיטואציה מלחיצה בעבודה בה הופנתה לעברכם שאלה מרגיזה או הערה עוקצנית, ואתם חשים בצורך גדול להשיב על הטענות כלפיכם באמירת "כל מה שיש לכם בלב" על המנהל או העובדים לצידכם, עשו זאת בצורה מתונה ובוודאי שלא בצורה פוגענית שתפגע בהמשך דרככם בעבודה.

 

  1. רכילות משרדית? זה לא מעניין

 

שמעתם רכילות עסיסית על הקולגה שבגד באשתו? עובדת שיוצאת מוקדם מהעבודה מבלי לדווח למעסיק או עובד שלא מרוצים מהתפוקה שלו ונמצא על סף פיטורין? השתדלו שלא לקחת בכך חלק. להכתים מישהו אחר בכדי להדגיש את היתרונות שלכם יכול לחזור אליכם כבומרנג ואם תתחילו לדבר על אחרים, לא ירחק היום שגם אתם תעלו על מוקד הרכילות.

 

  1. אל תגנבו קרדיטים

 

כולנו רוצים להיות מוערכים בעבודה ולמצוא חן בעיני הבוסים שלנו ואת זאת ראוי לעשות על ידי הגעה לתוצאות אישיות גבוהות. ישנם מקרים בהם הקרדיט לעבודה הקשה לא תמיד מגיע לנו אך אנו נוטים לעמעם את הדברים ולגרום לכך שכולם יחשבו, ובמיוחד הבוס, שאנו היינו המנוע לכל המהלך. אז עשו לעצמכם טובה ואל תיקחו קרדיטים מקצועיים שאינם שלכם. גניבת קרדיט לעובד אחר יכולה לגרום למחלוקות וריבים קשים בעבודה ואתם תבינו עם הזמן שזה פשוט לא היה שווה את זה.

 

  1. התמקדו הצדדים החיוביים של הקולגות

 

הכי פשוט לנו ליפול למקומות השליליים ולמצוא את הדברים שמעצבנים או מרגיזים אותנו אצל קולגות מסוימים בעבודה ובכדי להימנע מכך יש לפעול בשתי דרכים משלימות: ראשית, להפנים את העובדה שהם פשוט שונים מכם, שאתם ממש לא חייבים לאהוב אותם ושזו לא חתונה קתולית, ושנית וזהו השלב המעשי יותר: לנהוג כלפיהם בכבוד כי בכל זאת אתם שייכים לאותו ארגון ובעלי מטרות משותפות, לגלות את היכולות והתרומות שלהם לארגון ולהאיר את הצד החזק באישיות שלהם על פני המגרעות.

 

  1. עזרו לקולגות שלכם

 

לא אחת הקולגות שלנו זקוקים לסיוע בנושאים שונים בעבודה. אם אתם מספיק מיומנים ומנוסים מומלץ לכם לשתף את הידע אותו צברתם ולעזור להם. העזרה צריכה להגיע ממקום אמיתי וכנה, והיא לא רק תקנה לכם נקודות זכות בקרב העובדים אלא גם תבליט אתכם בקרב הממונים שישימו לב לידע העשיר שלכם ויידעו שהם יכולים לסמוך עליכם גם במצבי משבר.

 

שורה התחתונה: גם אם מצאתם את משרת החלומות שלכם הרי שלצד הידע והניסיון המקצועי  תצטרכו לדעת להסתדר עם הקולגות ולרקום קשרים אישיים. ככל שתעזרו יותר, תתייחסו לכולם בכבוד ולא תיקחו חלק ברכילויות מרושעות, כך תהיו פופולאריים ואהובים יותר בקרב כל העובדים והמנהלים גם יחד.

 

 

קרדיט תמונות: shutterstock