אילו כישורים מומלץ להכניס לקורות החיים שלכם?

האם אי פעם התעמקתם במונח "כושר ארגוני"? כושר ארגוני הוא היכולת לעמוד בלוחות זמנים, תוך תיעדוף של משימות שונות. אתם צריכים לדעת כיצד להוציא משימות לפועל על הצד הטוב ביותר, תוך עמידה בלוחות זמנים. אז אילו כישורים ארגוניים מומלץ להכניס לקורות החיים שלכם?

 

כישורי ארגון

 

ארגון זמן נכון

בעבודה מכל סוג, בייחוד בעבודות עם אחריות גדולה, יצפו מכם לעמוד בלוחות זמנים בצורה מיטבית. אם אתם רוצים להגיש מועמדות לעבודה מהסוג הזה, עליכם לציין שאתם יודעים ליצור לוחות זמנים ולעמוד בהם, לעשות החלטות חשובות במהירות, להעמיד מטרות ולעמוד בהן, לתאם אירועים שונים, לנהל פרויקטים, לנהל קבוצות, וגם להאציל סמכויות בעת הצורך. ניהול זמן נכון הוא חיוני במשרות רבות, ואם יש לכם את הכישור הזה – מומלץ לציין ולהדגים אותו בקורות החיים ובריאיון.

 

כישורים אנליטיים

הכישורים השכליים והאנליטיים שלכם הם בעלי חשיבות עליונה במקומות עבודה רבים. מעסיקים רוצים לדעת שלעובדים שלהם יש את היכולת לבצע ניתוח של משימות, להעלות פתרונות יצירתיים לבעיות, שידעו להקשיב, שידעו לפתור קונפליקטים, שידעו לעמוד במספר משימות בו-זמנית, ושתהיה להם שימת לב לפרטים קטנים. אם ניחנתם בכישורים האלו, סביר להניח שתהיו סחורה מבוקשת בשוק העבודה, ולכן מומלץ להדגיש אותם.

 

כיצד לתאר כישורים ארגוניים בקורות חיים?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא לחשוב מה הכישורים שניחנתם בהם. חשבו לעומק מה נקודות החוזק שלכם בתחום הארגוני – האם אתם טובים בארגון נכון של זמן? או שאולי אתם טובים יותר בהאצלת סמכויות? כשתזהו את נקודות החוזק שלכם, ציינו אותם בקורות החיים באופן בולט. כך למשל כדאי לכתוב "יכול/ה לבצע מספר משימות בו זמנית תוך עמידה בלוחות זמנים", או "מסוגל/ת לסיים מטלות לפני המועד שנקבע". מדובר במשפטים קצרים ותמציתיים, אך כאלו שמעבירים את הכישורים שלכם בצורה ברורה ומושכת.

 

הדבר השני שאתם צריכים לעשות הוא להתאים את קורות החיים שלכם לסוג המשרה שאתם מגישים אליה את מועמדותכם. כיום יש המלצה גורפת להגיש קורות חיים שמנוסחים שונה למשרות שונות. תחת "כישורים" אתם צריכים לציין את כישורי הארגון שלכם באופן שמתאים למשרות השונות שאתם רוצים להשיג. אם למשל, אתם מגישים מועמדות למשרה לניהול פרויקטים, מומלץ לכתוב "בעל/ת ניסיון בניהול קבוצות במגוון פרויקטים; בעבודתי הקודמת ביצעתי ניתוח יסודי של פרויקטים, ובניתי צוות עם הכישורים הנדרשים עבור כל לקוח ופרויקט".

 

המלצה נוספת היא להימנע מניסוחים גנריים, ולהיות יותר ספציפיים. ציינו בקורות החיים שלכם כיצד השתמשתם בכישורים שלכם כדי להשיג מטרות במשרות קודמות. מעסיקים מחפשים אנשי מעשה, ולכן אתם צריכים לתת דוגמות של שימוש בכישורים שלכם במקום עבודתכם הקודם.

 

לסיכום

כישורים ארגוניים מהווים חלק חשוב במשרות רבות כיום. כדי לבדל את עצמכם ממועמדים אחרים, אתם צריכים להעביר למעסיקים כיצד הכישורים שלכם באים לידי ביטוי. תנו דוגמאות מדויקות לכישורים הספציפיים שיש לכם. המנעו מניסוחים גנריים, והכי חשוב – אל תכתבו דברים שאתם לא יכולים לגבות במעשים. זה עלול להיות בעוכריכם כאשר תתקבלו למשרה כזו או אחרת.

 

 

קרדיט תמונות: shutterstock