זה הזמן לשינוי גישה בחיפוש עבודה

אחת למספר ימים אנחנו מתבשרים על עוד חברה שעוברת גל של קיצוצים, הוסיפו לזה את המספר הגבוה של מחוסרי עבודה שכבר מחפשים תקופה ארוכה ואת חוסר הוודאות שמעסיקים שרויים בו בגלל המלחמה ותקבלו שוק עבודה ב"דיאטה"

 

 

שוק העבודה מכיל כיום הרבה מעסיקים שלא מגייסים באותן כמויות שהיו מגייסים בעבר, תיאורי משרות שכוללים אינספור דרישות בסגנון 2 במחיר 1, וגם מודעות דרושים שמתפרסמות פחות זמן בהשוואה לתקופות אחרות, כי לא חסר מבחר של מועמדים טובים ומשרות מאוישות מהר יותר. כל זה עלול להוביל לחיפוש עבודה ארוך ומתסכל יותר, וכדי שזה לא יקרה אין מנוס משינוי גישה.

 

עם זאת, בואו נשמור על אופטימיות כי עפ"י הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה, נכון לינואר 2024 מספר המשרות הפנויות במשק עומד על 122,545 והשכר הממוצע ברוטו עומד על 13,709 ₪.

 

אז מה כדאי לכם לעשות כמחפשי עבודה?

הנה 4 טיפים שחשוב לאמץ עכשיו בכדי להצליח למצוא עבודה ולהשתלב חזרה בשוק העבודה:

 

1. תשכחו ממיקוד ודיוק תעסוקתי - כבר שנים שאנשים משתמשים במשפטים כמו "לדייק את החיפוש"/"לדייק את עצמי" ו"דיוק" הפך לסוג של יעד נכסף. העניין הוא שכששוק העבודה לא משהו (בלשון המעטה) ככל ש"תדייקו" את עצמכם יותר, ככל שתמקדו ותתמקדו- כך תצמצמו את האופציות שלכם, וצמצום אופציות כשלא עובדים זו לא הדרך הנכונה לחזור ולהיות מועסקים. בתנאי שוק לא טובים אתם צריכים לעשות בדיוק את ההיפך- במקום לדייק, להתמקד ולחפש רק תפקידים מסויימים- היו עירניים לכל מה שיש מסביב וספגו מידע, פתחו את הראש, חשבו יצירתי, נסו לזהות כמה שיותר תפקידים שעשויים להתאים לנסיון שלכם. אם המעסיקים בדיאטה- אתם אלה שצריכים להתחיל לחשוב לרוחב.

 

2. הרחיבו אופקים לענפים אחרים- אם עד היום עבדתם רק בחברות בענף ההייטק אפשר להבין אתכם אם תעדיפו להמשיך לעבוד בענף הזה, אבל אם שמים על לשון המאזניים עוד חצי שנה של חוסר תעסוקה מול חזרה לעבודה בענף אחר, סביר להניח שרבים יעדיפו את האפשרות השניה. תפקידים טכניים יש במגוון סוגים של ארגונים- בבנקים, בחברות ביטוח, במוסדות ממשלתיים, בחברות תקשורת, בחברות בטחוניות וגם בחברות יצרניות/ קמעונאיות. פתחו את החיפוש לכמה שיותר סוגים של חברות – גדולות, קטנות ומתעשיות שונות כדי להגדיל סיכויים ולקדם את החיפוש מהר יותר.

 

3. השתמשו בכמה שיותר שיטות לאיתור משרות פתוחות- עד מגיפת הקורונה היה קשה לשכנע מחפשי עבודה להיעזר בלינקדאין לצורך איתור משרות. אבל בקורונה קרה טוויסט ומאז מחפשי עבודה רבים מחפשים משרות פתוחות רק בלינקדאין. זו טעות, יש אינספור דרכים לאתר משרות ולא כולן מתפרסמות בלינקדאין. כדי לחפש עבודה נכון ולהיחשף לכמה שיותר משרות רלוונטיות חובה להרחיב את שיטות החיפוש ככל האפשר.

 

4. שקלו תנאי העסקה שונים- עד היום עבדתם רק במשרה מלאה רגילה? כנראה שזה גם מה שאתם מחפשים עכשיו, אבל... אם זה לא צולח כבר תקופה, אולי כדאי לחפש תפקידים בתנאי העסקה שונים, למשל: משרות החלפה לחל"ד, פרוייקטים זמניים, אאוטסורסינג, משרות חלקיות, משמרות, וגם כאלה שמיועדות לפרילנסרים. כמו כן, קיים גם מגוון של משרות במודל עבודה מרחוק- Remote.

 

לסיכום: כאשר שוק העבודה לא טוב, במקום להתמקד בתפקידים או בתעשיות ספציפיות צריך לאמץ גישה גמישה יותר לחיפוש. כפועל יוצא מזה, לא רק שמעלים סיכויים למציאת עבודה מהר יותר, אלא גם נחשפים לקשת רחבה יותר של תחומי תוכן, מרחיבים את רשת הקשרים, רוכשים מיומנויות וכישורים רחבים יותר ושניתן ליישם על פני מגוון גדול יותר של תחומים, והכי חשוב- מורידים את רמת התלות בשוק ספציפי, לרבות הטלטלות והתנודות שעלולות לעבור עליו, ומבטיחים מסלול קריירה יציב יותר בטווח הארוך.